• Jennan

Augusti-2005?

Såg att det är många som ska gifta sig augusti-05 men alla trådar e typ stängda... Vet inte om det e någon mening att starta en ny men hade vart kul att höra lite idéer och om hur ni planerar era bröllop....
    Även var ni ska vara m.m..

Kram på er!

• Svar på tråden Augusti-2005?
  • betsy05

050820:
    Ska ni vara i strandverket samma dag? Hur går det till? Man lär ju höra musiken mm
    Vilken är den högra flygeln? rummen går ju liksom runt som gångar i en fyrkant. Om fastlandet är bakom mej, andra sidan är framför mej, bryggorna till vänster o badet bakom till höger, vilken är då den högra flygeln? Vilken våning ska ni vara på?

Vilken tid kommer ni att äta middag?

Jag tror inte att spårvagnen mm tar så många personer (vi är 90)

• 050820

betsy05: Strandverket består egentligen av två separata byggnader som sitter ihop med en ca 10 meter lång mur.

Se hemsidan:
    http : // www . strandverket . se /

Ni ska vara i den stora byggnaden (till höger på bilden längst upp på hemsidan) som ligger rakt fram när man kommer in på borggården, med utsikt mot hamnen och kanalen.

Vi kommer att vara i den lite mindre byggnaden (till vänster på bilden längst upp på hemsidan) som ligger till höger när du kommer in på borggården, med utsikt ut mot badplatsen. Vi räknar med att middagen börjar strax efter kl 18.

Jag tror inte att det kommer att vara någon fara med musiken osv. Byggnaderna har ingenting gemensamt vad gäller kök, toaletter osv. Det är som att vara i olika hus.

• 050820

betsy05: Vi har hyrt lokalen och fixar maten själva (catering förmodligen) så vi kommer inte att ha någonting att göra med matserveringen på Strandverket.

• betsy05

Jaha, förstår jag.

Så bra att ni kan ha egen catering. Vi var tvugna att köpa allt genom Strandverket, även vin o sprit, så det blir rätt dyrt.

Hur många är ni?

• 050820

Betsy05: Vi tittade på ert alternativ först men tyckte att det var lite dyrt (just för att man inte kan fixa någonting själv). Vi kommer att vara ca 50 st till middagen (förmodligen fler i kyrkan).

• betsy05

jag kollade inte på erat alternativ eftersom jag inte visste att det fanns.
    Hur många kan man sitta där inne, max?
    Vad betalar ni för lokalen?

• 050820

Betsy05: Det är Marstrands Segelsällskaps lokaler vi har hyrt och man får bara hyra om man är medlem (jag har varit det se'n jag föddes). Det får plats ca 50-60 pers (det blir trångt men mysigt) och jag tror att vi betalar 3000 kr för hela helgen. Lokalen är inte lika fin som den ni ska vara i men med lite pynt ska den nog vara ok.

• betsy05

ok.
    Vi har letat efter en västkust lokal jätte längde där man kan ta med eget vin mm, men hittade inget. Har t o m inspekterat gamla båthus, fiskefabriker mm Du kanske känner till ställen?

• 050820

Betsy05: Var skulle ni vilja vara? I närheten av Marstrand? Tjörn? Orust?

• betsy05

antingen i Gbg området, eller Orust området, eller Marstrand tror jag. Det är där jag har mest familje bakrund o känner till bäst

Svar på tråden Augusti-2005?