• Jennan

Augusti-2005?

Såg att det är många som ska gifta sig augusti-05 men alla trådar e typ stängda... Vet inte om det e någon mening att starta en ny men hade vart kul att höra lite idéer och om hur ni planerar era bröllop....
    Även var ni ska vara m.m..

Kram på er!

• Svar på tråden Augusti-2005?
  • linalus

Fixar hår och smink på Marstrand, har bokat hotell fredag till söndag, så jag tar med mig mamma (frisör) och fixar allt där på lördag morgon! Har bokat kyrkan till 14.00.

• Förlovad

LillaMisan: Precis som du...
    hi hi..20 aug, allt är bokat. Kollat klänningar på nätet. Jag trodde det var jag som svarat i tråden

• Jennan

050820: Jaha, där ser man... Men är de uppvuxna där eller? Har du varit där mycket på somrar och så då? Dina föräldrar vet säkert vem min m2b farföräldrar är om de är därifrån...=) Ön är ju inte stor direkt.. Du kanske t o m känner min m2b??

• LillaMisan

Förlovad: Det var ju komiskt. Ska du börja titta på klänningar i butiker snart eller hur ska du göra?

Tingeling___:
    Vi har bokat kyrka och präst. Lokal att ha festen i. Catering. Trubadur. Frisör. Fotograf. Jag har säkert glömt något nu. För våran del var det tur att vi var ute i god tid, för t.ex. lokalen vi ska ha var bokad både före och efter. Fotografen hade ett bröllop innan oss osv.
    Hur går det för er då?

• Tingeling__

Lilla Misan:
    Ojdå nu känner man att man är sent ute...
    Vi har bokat Kyrkan och den bygdegård som vi ska ha festen i. Marskalkarna är tillfrågade och en utav två tärnor den andra ska jag fråga nästa helg när hon ska med och titta på brudklänning och tärnklänning.

Jag har drömt om bröllopet inatt och ingenting var fixat... Hmmm undra om det kanske var ett tecken på att det e dax att sätta fart...

Vi har faktiskt tänkt sätta oss ner nu ihelgen jag å min blivande man... (ql att säga det).

Hur finansieras era bröllop? Betalar ni allt själva eller får ni hjälp? Om ni får hjälp har ni då frågat om den eller erbjöd de sig?

• LillaMisan

Tingeling__
    Det är ju bra att ni har bokat kyrkan och bygdegården. Det var det första vi bokade också. Så man får vara där man vill vara.

När är det ni ska gifta er?
    Vi kommer nog finansiera det mesta själva. Våra föräldrar kommer betala för maten. De erbjöd sig själva. Jag och min blivande man hade räknat med att betala allt själva, men så ville de betala maten. Vi har även fått erbjudande om att få resten av bröllopet betalt också. Det var mycket smickrande, men jag tror att vi kommer betala det mesta själva.
    Nu låter det kanske som om vi är rika. Men det är vi definitivt inte.

Hur ska ni gå tillväga?

• Tingeling__

Lilla Misan:

Vi kommer att gifta oss 27 augusti. Vi kommer att betala allt själva iaf vad vi vet nu har inte pratat så mycket om det med svärföräldrarna eller min mamma. Vi har tänkt att hålla det enkelt i den mening att vi har tänkt bjuda på buffe som vi själva fixar,(med lite hjälp från nära och kära hoppas jag). Så det blir ingen tjusig bröllopsmiddag utan vi vill försöka få till en lyckad fest som alla minnns med ett leende på läpparna sedan. Tanken är att det ska bli den obligatoriska släkten +många vänner. Vi vill försöka att få den lättsam så att alla känner sig bekväma. Vi själva är nog ganska enkla och det lär väl avspegla sig på bröllopet oxå. Vi har tänkt att ha ett hafs tema eftersom vi båda älskar havet fast vi kommer från olika delar av sverige och därmed olika salthalt på hav. Men det som ändå knyter ihop öst och väst är ju havet.... Åhhhh vad tjusigt det lät.
    Som sagt ekonomin är ju alltid begränsad fast vi vill gärna ha de som betyder mkt för oss där på vår speciella dag så därför väljer vi att ha det ganska enkelt.
    Har ni tänkt ut något tema?

• LillaMisan

Tingeling__
    Jag tror att vårat bröllop också blir enkelt för vi är också enkla av oss. Vi ska också bjuda släkten och vänner. Det kan bli många i slutänden. Vi har haft sådan tur att de som har cateringen är billiga. Så därför har vi anlitat dem.
    Jag var på ett bröllop förra helgen där de hade tårtbuffe. Vissa hade ställt upp och bakat tårtor och hade med sig. De hade en bröllopstårta och sedan en massa andra. Detta var faktiskt väldigt bra. Man tog lite av varje. Måste säga att de hembakade tårtorna faktiskt var godare än bröllopstårtan...
    Jag funderar på att kanske använda mig av denna idén, men givetvis vill jag ha en vanlig bröllopstårta också.
    Vi har inte valt något tema. Men vi funderar på att använda färgen vinröd. Fast har börjat vela där också. Har alltid tänkt att jag ska ha mörkröda rosor i bröllopsbuketten, men nu börjar jag fundera på rosa...

• Förlovad

LillaMisan:
    Ja jag tror nog att det är dax snart, man vill ju hinna kolla i flera butiker. Du då?

• gladhannapanna

En till som ska gifta sig den 20/8. Har planerat en del, men har väldigt mycket kvar!!! Det finns en särskild tråd för oss som gifter oss den 20:e.

Svar på tråden Augusti-2005?