• Jennan

Augusti-2005?

Såg att det är många som ska gifta sig augusti-05 men alla trådar e typ stängda... Vet inte om det e någon mening att starta en ny men hade vart kul att höra lite idéer och om hur ni planerar era bröllop....
    Även var ni ska vara m.m..

Kram på er!

• Svar på tråden Augusti-2005?
  • betsy05

Vi ska inte vara i kyrkan utan ha vigseln på taket på Södra Strandverket (om fint väder) eller där inne (vid regn)

Vi börjar nog inte förrän vid 15 - 16 tiden, så jag tror jag fixar allt i Gbg o tar bara på mej klänningen när jag kommer till hotell rummet i Marstrand.

Någon som vet hur man kan få tag på en båt för en timmes båt tur men gästerna runt ön? De jag hittat var så dyra.

• T.N

Nu får jag PANIK vi ska gifta oss 13/8
    och ingenting är påbörjat. vi har visserligen prell bokat farsta gård idag men inget annat.
    det är första gången jag är inne här och alla verkar ha allt planerat redan, hjälp, trodde inte man va tvungen att börja så tidigt.

• ninapina

T.N
    Nej då det finns flera som inte har hunnit så långt i planeringen..börjar förstå nu att det är dags..vill ha någon som kan fixa mitt hår och makeup allt på ssamma ställe..många är redan fullbokade, vi ska gifta oss den 6/8. Vi ha ialla fall kyrka och lokal..ska till Lillys på lördag och titta på klänningar. Ska bli roligt.

• LillaMisan

Förlovad
    Jag tänker också börja titta i olika butiker nu efter klänningar. Tror att det kan ta tid att hitta en klänning för min del. Kommer bli svårt, men roligt.
    Sedan tänkte jag börja titta på ringar också.
    Har du valt vad du ska ha för färg på din bukett?

• Tingeling__

T.N.
    Du är inte ensam....

Jag har oxå börjat få lite panik nu när man läser hur långt alla har kommit i sin planering. Jag har börjat inse att det kanske é dax att börja titta på klänning till denna udda kropp... Tänk om det inte finns ngn...

• Tingeling__

Ninapina:
    Har oxå tänkt att titta efter klänningar i helgen, ev. Lillys... undra om vi ses!!!

• Tingeling__

Lilla Misan:

Jag har oxå alltid tänkt att min brudbukett ska bestå av mörkröda rosor. Min blivande har fått för sig att han ska köpa den till mig i gåva... Jag tror att det är ngn gammal tradition... Hoppas bara att ha vet hur jag vill ha den.. Fast det kanske underlättar om man är säker på hur man vill ha den innan man ger honom några hintar om det.

• 050820

Jennan: Maila mig så kanske vi kan klura ut om vi känner till varandra.
    brud050820 @ hotmail . com

betsy05: Ni kan hyra den gamla färjan (Spårvagnen) för en tur i hamnen (dock inte runt ön). Jag tror att det gick på 3000 kr och då får man åka till batterierna tar slut. ;o) Här får du tar i info och kontaktpersoner:
    http : // www . algonet . se / ~stephan / html / ferryfriends . htm

Det är nog tyvärr lite dåligt med andra båtturer runt ön, i alla fall för ett helt bröllopssällskap. Taxibåt kanske kunde vara ett alternativ?

betsy05: Vad mysigt att gifta sig ute! Och där som är så fint! Det finns väl en risk att vi ses den 20/8 eftersom vi också kommer att ha festen på Strandverket. :o) Vi kommer att vara i den högra "flygeln" så det är ingen fara att vi kommer att störas av varandra. Vårt kalas kommer inte börja förrän efter kl 18 (vi är i kyrkan kl 17).

• 050820

Det var meningen att det skulle bli en glad gubbe...

• Förlovad

LillaMisan: Ja vita kallor vill jag ha i buketten.

Klänningsprovandet kommer att vara ett hårt men roligt jobb
    Usch jag känner på mig att jag kommer att vara jättekräsen..och jobbig

Svar på tråden Augusti-2005?