• Jennan

Augusti-2005?

Såg att det är många som ska gifta sig augusti-05 men alla trådar e typ stängda... Vet inte om det e någon mening att starta en ny men hade vart kul att höra lite idéer och om hur ni planerar era bröllop....
    Även var ni ska vara m.m..

Kram på er!

• Svar på tråden Augusti-2005?
  • 050820

Betsy05: Det var ju synd. Det är tråkigt att det ska behöva bli så himla dyrt. Det är ju ändå bara en dag och det finns ju så mycket annat man behöver lägga pengar på (jag tänker på hus och sådant). Hoppas att ni får ihop något bra till slut i alla fall. Jag håller tummarna.

Nu ska jag på pysselkurs (på Format) och lära mig göra snygga inbjudningskort. Det ska bli hur roligt som helst! Jag älskar papperspyssel!

• MrsM

Hej hopp!

Här är en till som gifter sig 20/8..
    Verkar vara ett himla poppis datum, hi hi.. Fast vi bor ju i Bromma och ska gifta oss i sumpan så. Känner mig rätt trygg i vår planering, är van att rodda rätt stora grejer på jobbet! Han friade döndag 30/1 i år och vi är klara med brudklänning (sprang på klänningen med strot K för 3500 och slog till), plats, mat, inbjudan, vigselförrättare, frisör och florist.. Å andra sidan är det litet, 14 pers inklusive oss! Betalar gör vi själva, men mamma och pappa har gått in med mat och dryck som bröllopspresent! Sen drar vi minsann till italien fredagen efter, det var en sedan länge inplanerad semesterresa som helt plötsligt blev bröllopsresa! TJOHOOOO!!!! Smilbanden börjar få träningsverk men jag kan ta mig f*n inte sluta le i alla fall!

• MrsM

Undrar om jag ska byta mitt nick till FF (Fort & Fel).. Men trots alla stavfel tror jag det går att läsa..

Va underbart med pyssel!!! Jag älskar det också!!!!! Några ideer än på hur era kort ska se ut?

• Lindis79

6 augusti är det dags... Tiden går så himla fort, känner mig stressad redan nu... oj oj..
    Har ingen koll på någonting, alla man pratar med verkar veta precis vad de vill ha. Det är så många som planerat denna händelse i detalj i många år.. inte jag..

• linalus

Måste bara säga att amnnen som håller i bokningarna på Restaurang Drott verkar vara lite märklig... Först gav han oss ett pris/kuvert och lovade ringa tillbaka angående mat o.s.v. Men han hörde aldrig av sig! När vi sedan ringde upp och frågade så hummade han och sade att vi var för få för hans lokaler (40 pers!), och att det skulle bli dyrare/kuvert om vi inte bjöd fler! Så vi bokade socitetshuset istället. Nu är det så att de håller på och bygger om, så vi ville ha en plan B ifall vi inte gillade de nya lokalerna.
    Vi ringde då Drott igen utan att säga att vi ringt förut, och sa att vi var 50 pers som ville boka, och han lovade att kolla om det var ledigt och höra av sig! Det var tre veckor sedan.... Nu har vi bestämt att vi håller oss till socitetshuset.. Bra service och renoveringen blir säkert jättebra!

• betsy05

Linalus:
    Vilket datum på Såsen?

• linalus

betsy05: 20/8-05! Vi ska ha övervåningen, de håller tydligen på att bygga en bar till där uppe, och göra allmänt fint! Är jättenyfiken, men vi kan inte komma ut och kolla förrän i april-maj!

• 050820

MrsM: Pysselkursen var verkligen jätterolig. Vi gjorde 9 olika gratulationskort och fick massor med idétips inför inbjudningskortspysslet.

Inbjudan... Det lutar nog åt kvadratiska kort (så kan tackkorten se ungefär likadana ut). Vitt och/eller blått med inslag av silver. Ska stämpla ett hjärta på framsidan av kortet. Är lite sugen på att kanske ha sidenband också... Får nog pyssla några prototyper och ha omröstning. Det ska bli så roligt!

• augustibrud2005

Hej! Hoppar in i denne tråden!
    Skall gifta mig 27/8 i Varberg och drömmer inte om annat på nätterna... *pust* vad mycket att förbereda! Är det för tidigt att skicka ut inbjudningarna i mitten/slutet mars?
    Vi ska bjuda 128 pers och jag känner att jag vill ha så mycket koll på läget som man kan få, just när det gäller antal, placering m.m.
    Är det många som ska på bröllopsmässan i Gbg?
    Önskar också jättegärna tips från andra Varbergsbrudar :) Bla på häst o vagn!

• augustibrud2005

VAr hittar men separat trådar för brudar som skall gifta sig den 27/8? är som sagt ny här...men oj, vad lätt man blir beroende ;)

Svar på tråden Augusti-2005?