• Antonia

Barnnamn

Hej alla barnkära!

Inte för att jag har barn eller kommer att skaffa än på ett par år. Så tycker jag att det är så kul med namn av alla de slag.

Därför undrar jag vad ni tänker/har döpt era barn till?

Jag gillar dessa namn:
    Antonia, Eliott, Philippe, Estelle mfl...

• Svar på tråden Barnnamn
  • Moddy

Det där med franska kunganamn låter intressant. Vad är det för namn? Själv kan jag bara ett, Louis.

Jag gillar Jacob som killnamn och som tjejnamn tycker jag att Beata är fint. Har dock träffat en engelsk Beata (mamma var holländska) och alla uttalade namnet "Beeta".

• mrs.

Förlåt om jag märkte på ord, var inte min mening.

Vackra namn finns det massor av :)

Jag vill ha mina barn med samma 1:a bokstav tex. Emil och Elinora.
    William och Wilma, Benjamin och Benita, Victora och victor.....osv

jag är trött på modenamn som ebba,moa..., utan vill ha något från släkten utöver de namn vi bestämt, det är en ära.
    Jag har min mormors förnamn som andra namn, och tycker det är viktigt. Min make har sin farfarsfars namn som sista namn.

• Lily

Jag tycker dessa flicknamn är fina:

Amanda
    Linnéa
    Stella
    Julia
    Matilda
    Vilma
    (ser att alla slutar med "a")

Dessa pojknamn gillar jag:

Alvin
    Mio
    William
    Noel

• mrs.

verkar som william är en favorti ;)

• Spättan

Tycker om Catja och David, det heter mina barn!

• f.d. Svart brud

Vår son heter Leo.

Får vi en till blir det nog en Felix. Får vi en dotter blir det nog en Amela eller Nova.

• Tean

Nova! Vad vackert, det gillar jag!

• Antonia

Nean, ja Alva är supergulligt tycker jag. Men det är så olika sorter på namn, Alva tillhör mer gruppen nygammalt tex ebba, hilda, alma mm (även om Alva är finast) Alva tycker jag inte skulle passa med tex Philippe el Antonia som är längre och mer utländska namn.

Sen som

Sen finns det många fina namn som man inte vill ha för att man associerar till människor man inte kankse tycker om eller till något djur. Det är lite synd tycker jag. Som smilla, det är sött men det heter min kusins hund. Alva då tänker jag på pigan i bullerbyn.

Många fina namn ni har kommit på!

När man läser almanackan så finns det bara så konstiga namn, mitt namn har de tom tagit bort fast det är så vanligt nuförtiden. Trist!

Mrs, Det var inte dig jag menade och det var egentligen ingen stor grej ändå. Men ville bara säga det! :)

Tean, hur kan man kolla vart namnen betyder? Finns det nån hemsida?

• Antonia

Nova är oxå superfint! Det heter en jobbarkompis nyfödda flicka. Hon föddes tre månader för tidigt och skulle egentligen inte vara född förrän i Dec. Men hon är så liten och så söt! Som en liten hundvalp.

• Divan

Mina barn heter Caroline och Lucas. Skulle jag mot alla odds skaffa en till och det blir en flicka så är jag helt inställd på Elsa. Om det skulle bli en pojk vet jag inte. Gillar namn som Jacob och Izak. Även Elliot och Albert. Alfons är lite charmigt. Min man säger namn som Tyko och Damian. Huua mig för dom.

Svar på tråden Barnnamn