• Antonia

Barnnamn

Hej alla barnkära!

Inte för att jag har barn eller kommer att skaffa än på ett par år. Så tycker jag att det är så kul med namn av alla de slag.

Därför undrar jag vad ni tänker/har döpt era barn till?

Jag gillar dessa namn:
    Antonia, Eliott, Philippe, Estelle mfl...

• Svar på tråden Barnnamn
  • svmm

Jag tycker också att det är jätteroligt med namn, man jag tycker attd et är mycket lättare med tjejnamn än killnamn

*Miranda (tycker dock inte sambo o svärmor)
    *Amanda
    *Engla
    *Smilla
    *Linnea
    *Tindra
    *Saga

Killnamn är supersvårt tycker jag, kanske
    Andreas, Max... nej jag kan faktiskt inte komma på nåt som jag känner för så här på rak arm

• raskan

det roliga är ju att det ibland inte spelar någon roll hur mycke man än planerar vad ens barn ska heta!!När min dotter födes å jag såg henne första gången sa min gubbe "här är våran lilla Erica" det namnet hade vi aldrig ens nämt men gubben sa att hon såg ut som en Erica.När min pojk föddes så visste vi att vi väntade en kille å hade bestämt oss för Matthias men efter en vecka va han namnlös för han såg liksom inte ut som en Matthias så efter en månad blev det Alexander.Kramzi millan

• Fru ström 21/8 -04

om vi får en tjej ska hon heta tuva och om de blir en pojk så blir det oliver troligtvis.

• Dexia

Svea
    Sara
    Sky
    Gwendolyn
    Sanna
    Lynx

Tobias
    Emanuel
    Samuel
    Sebastian
    Jack
    Alex
    Robert
    Elias

• Nikki27

Jag gillar trådstartaren namn... Antonia, det är fint!

Något jag funderade på är vissa stavningar på namn som jag ialla fall kopplar med engelskt uttal. Eller är jag helt och cyklar? Tänkte på Julie och Elizabeth. Svenskt uttal på Elisabet låter inte så himla roligt, kanske.

Eller Ashley? Självklart kan just ni som skrivit dessa förslag, kommer inte ihåg vilka, komma från GB eller USA eller att mannen är därifrån etc. MEn annars. Förstår ni hur jag menar?

• Feefifiddily

Jag tycker om namnen:
    Eamon
    Jack
    Zeb (svågerns son, och han är underbar)
    Rebecca
    Liv

Oj sen stod det stilla..."ploppar" inte upp fler just nu...

Sambon tycker om:
    Julia
    Shara

Tycker det känns lite overkligt med barnnamn när man inte har ngn än att ge dem till...men antar att ngt namn kommer att kännas rätt när det är dags.

• Mrs. Simon

Feefifiddily vad kul..Du har med mitt namn bland dina favoriter!

• tullo

mina favoriter skulle då vara;

Alexander
    Leo

Ebba
    Moa
    Emilia

• elis

Om man ska lyckas med att inte ge barnet ett namn som "alla andra" har så får man antingen ge ett helt omodernt "fult" namn i fel generation. Oftast är det ju namn som de gamla heter som igen blir populärt. Andra sättet är att hålla namnet hemlgit i tio år så ingen får samma idé genom att höra ditt barns namn. ;-D

Mina kusiner fick ovanliga namn men när de väl bröjade dagis och skola så var det fler som hette samma om än den stora boomen kanske kom några år efter. Följden kan ju bli att man gissar deras ålder lite fel i olika sammanhang när de växer upp (en Viktor skulle jag nu gissa på antingen gammal eller max fem år) men det spelar ju ingen roll när man är vuxen.

• elis

I min klass på låg- och mellanstadiet hade vi tre Mikael och tre Jonas.

I Högstadiet var det flera Andreas

Malin har hela tiden varit ett väldigt populärt flicknamn för att inte tala om hur många Maria man känner.

Däremot har namn som Margareta, Gunilla, Barbro inte tillhört mina kompisar utan deras mammor.

Utifrån detta kan man säkert avgöra min ålder.

Jag är förtjust i killnamn som
    Zacharias
    Gabriel
    Linus
    Hampus
    Axel

Men kommer aldrig få igenom just dessa namn när det är dags. Vi får se då vad det blir.

Svar på tråden Barnnamn