• Antonia

Barnnamn

Hej alla barnkära!

Inte för att jag har barn eller kommer att skaffa än på ett par år. Så tycker jag att det är så kul med namn av alla de slag.

Därför undrar jag vad ni tänker/har döpt era barn till?

Jag gillar dessa namn:
    Antonia, Eliott, Philippe, Estelle mfl...

• Svar på tråden Barnnamn
  • Jennie med ie

Vårt barn kommer inte att döpas, och även om han gjort det hade han inte döpts _till_ nåt för namnet får han inte genom dopet :-P

Vår son får namnet Simon, det finaste pojknamn jag vet :0) Simon har dessuton namnsdag den datum jag och maken träffades och blev kära. Hade vi fått en dotter hade det blivit Alexandra. Mitt favvisnan för en flicka är Amanda, men det föll inte i god ton hos maken. Över huvud taget har vi ganska lika smak vad gäller flicknamn men vi enades dock om Alexandra efter ett tag.

• mrs.

Hej,

Vi har inga barn ännu men jag och min make pratade en gång om namn och vi hade samma namnförslag så... det blir troligen det, vem vet beror väl på när man ser barnet. :)

Döpa nej det ska vi inte göra, vi är inte "kyrkans medlemmar" utan vill bara att barnen välsignas.
    Om dom vill döpa sig, konfimera sig så får dom göra det, men då bestämmer dom det själva.
    I dop kopplar man synd och barnet-förlåtelse, ett litet spädbarn har väl ingen synd i sig?! Jajjaa...det är bara kanske ett talesätt/fras eller likn. men... principsak-för mig.
    Och jag är tillfrågad att bli gudmor åt en kompis blivande barn vilket jag naturligtvis ska bli med glädje

• Antonia

Det är konstigt va folk ska märka ord. Jag ville bara veta vad folk har för favoritnamn. Inte om man ska döpa sina barn eller inte.

Så om nån annan reagerar på att jag skrev döpa sitt barn _till_ istället för vad era barn ska el kommer att heta. Så vet ni att det inte var så jag menade.

Man måste visst läsa sina inlägg både en och två gånger för att ingen ska vara småaktig att anmärka. Inte bara dig Jennie med ie utan även andra här inne.

Jag menar inte heller med detta mail verka sur el irriterad även om det kanske är lätt att tolka det så. Tycker mest att det är komiskt. :)

• Missy

Vi har inga barn på gång, men har talat om namnet William om vi får en son i framtiden. Jag tycker Victoria är ett fint flicknamn men min man tycker det är för rojalistiskt. Vi får väl se!

• Antonia

Alltså jag kommer inte heller att döpa mina barn, utan i så fall få dem välsignade.

Så nu tillbaka till vad alla har för favvonamn! :)

• Antonia

Missy, tycker oxå att William och Viktoria är fina namn. Kankske för att de är lite rojalistiska. :) Gillar annars franska "kunganamn". Men de ska ju passa i Sverige oxå!

• Nean

Usch, om vårt framtida barn skulle få det namn som hade namnsdag den dagen vi träffades skulle det heta Marta.

Jag gillar Alva. Just nu kommer jag inte på några fler namn.

• Tean

Alva låter som kalva... Jag vet att många anser det vara ett vackert namn, jag har även vänner som döpt sitt barn till det, men jag kommer inte över det där rimmet!
    Felix ("den lycklige") tycker jag om och Amanda, precis som trådstartaren. (Betyder ju också "den älskade"). Jag tycker det är viktigt vad namnen betyder

• Tean

hmm, det blev väldigt många i det där inlägget....minst " ska bort och vara parentes istället, sorry

• Nean

Dumma dumma Tean

Smilla då? Fast det rimmar ju på prilla.

Svar på tråden Barnnamn