• Antonia

Barnnamn

Hej alla barnkära!

Inte för att jag har barn eller kommer att skaffa än på ett par år. Så tycker jag att det är så kul med namn av alla de slag.

Därför undrar jag vad ni tänker/har döpt era barn till?

Jag gillar dessa namn:
    Antonia, Eliott, Philippe, Estelle mfl...

• Svar på tråden Barnnamn
  • Sweetpea

elis -

Jo, fast då skulle hon ju heta Alva Alva, eftersom det uttalas likadant. Det blir definitivt Alva, eftersom hon dessutom ska heta Niamh (Nieve) i andra namn, och två krångliga namn vill jag bespara henne. Jag menar - vad skulle läraren tro, om det kom en unge som heter Ailbhe Niamh? =)

• olajansson

Antonia: Vad kul att du den 25 oktober skrev om din syster som ska döpa sin dotter till Mysia. Samma dag hade Trackslistan premiär med Mysia som programledare. En söt tjej!

Själv ska min dotter heta Kalhia....

• Bebbsen05

Våran ska heta Jonathan

• malin81

Vi också bebbsen 05!

En liten Jonathan och en Emma!

• Tant Pernilla

För vår del blir det nog ett namn med fornnordiska rötter, men som även ska funka internationellt. Sen vill i alla fall jag att det inte ska vara så jättevanligt just då barnet föds så att det blir fem med samma namn i klassen så småningom...

Vilka namn vi funderar på tänker jag dock inte avslöja!

• smultronet

Joakim och Lea är fint tycker jag.

Fast några barn blir det inte förän om några år!!!!!

• ichm

Apropå efternamn som förnamn:
    Jag känner ett par som gav sin son namnet Mowitz (vet ej vilken stavning de har dock)

Själv ville jag gärna att en son skulle få namnet Eliel, men min man tvärvägrar.. Får vi en son någon gång så blir det nog en Elias - och en dotter ska få heta Brianna (med svenskt uttal)

• f.d. Svart brud

Vitklädd i vinter

Min son heter
    Jonathan i andranamn
    Min ena katt heter Alexander
    Min man heter Karl

:D

• Amor vincit omnia11

Fina tjejnamn
    Amanda ( Min dotter´s namn)
    Noomi (min systerdotter)
    Haliey
    Tuva

Pojknamn
    Oliver (sonen)
    Zackarias
    Leo
    Jackson
    Bailey
    Hjalmar

• SaJo1981

Jaha, hade vi döpt våra barn efter namnsdagen på dan vi blev tillsammans så hade vi haft en Einar här hemma! Vi har två pojkar, tvillingar som fyller 2snart, Tristan och Anakin heter dom:)

• majflicka

Jag har en Carl, en Olof och en Astrid. Alla familjenamn som går långt tillbaka o finns i minst 4 generationer

• Jossis81

Våra barn heter Adrian och Alvia... Adrian är ju vanligare, men Alvia är ju ovanligt!

• BlueEyedAngel

Vi har en Svea och en Frank här hemma.. Skrattande

• Dejli

Borde inte 7 år gamla trådar låsas? Inte för att ämnet är ointressant, men det blir lite konstigt på nåt sätt...

• Gottblåbär

Kian heter min son. Får jag en till son bllir de en Kaspian. Kian och Kaspian. Blir de en tös har jag en dröös namn jag funderade på till första gången,;)

• SaJo1981

Hahahaha herregud, såg inte att tråden var så jäkla gammal!

Svar på tråden Barnnamn