• Galenpanna

Hur många sexpartners har ni haft?

En nyfiken undran, hur många sexpartners har ni haft och hur gamla är ni?
    Vet er partner om antalet, dvs hela sanningen, delar av sanningen eller inte alls? Har ni ljugit om antalet eller väljer ni bara att tala tyst om det?
    Jag är 28, haft fler än jag riktigt kan uppskatta och är glad, framåt, utåtriktad & positiv utan att för den skull vara en viljelös slampa.
    Det har aldrig varit one-night stands, jo förresten ett enda men alla andra har varit partners, en del kortare än andra såklart. Och så några sk KK:s.

Killen vet att jag inte är oskuld men jag skulle aldrig våga nämna antalet sexpartners och riktigt HUR/Vad jag provat på för då tror jag att han skulle bli skrämd och hämmad och aldrig mer våga röra mig. Jag ÄLSKAR honom och skulle aldrig drömma om att vara otrogen! Han är min Nr One. Och han är bäst både i och utanför sängen. Men det skulle han väl inte tro på om jag sade att jag varit med (uppskattningsvis)50 före honom...

Mvh
    Galenpanna

• Svar på tråden Hur många sexpartners har ni haft?
  • På små rosa moln

Ja EmmaPemma, där har du kanske rätt. För inte var jag djupt förälskad i mina "ONS". Men de flesta var jag på ett eller annat sätt kär i, men kanske inte på ett så djupt plan. Men jag kan å andra sidan skilja på sex med djup kärlek och sex på ett mer "attraherat" plan. Jag var inte ens superkär när jag hade sex med min man första gången. Men kär det var jag, den djupare kärleken har kommit med tiden. För mig tar det ganska lång tid att bli kär. Ingen av mina sexpartner har jag raggat upp på krogen, det är inte heller min grej. Satt och räknade lite och under mina fyra "sigelår" hade jag några väldigt korta förhållanden och sex med ca3-4 personer per år. Då hinner man välja med omsorg och ändå få "ihop" några under åren.

• Guldfisken

aco: Jag tycker också att det låter idiotiskt att ha sex med personer man inte är attraherad av, och undrar om det verkligen finns folk som har det. Det beror ju dock på hur man definierar orden "attraherad av". En attraktion kan ju vara väldigt kortvarig och bero på vissa saker (läs: alkohol ). För egen del blir jag extremt fyllek*t och har haft sex med personer jag inte hade haft sex med i nyktert tillstånd, men just då och där, var jag ju självklart attraherad och tänd på personen jag hade sex med. Den attraktionen var ju dock som bortblåst på morgonen igen och hade väl egentligen inte med personen i sig att göra.

Sedan kanske det är ett "ungt" beteende, vad vet jag, jag är själv ung, men alla reagerar vi ju olika på alkohol. Vissa lipar, andra blir extremt "sugna".

• Little Minx

Dessa tradarna blir aldrig representativa eftersom nastan ingen som har legat med sag mer an 30 svarar. Det blir bara kommentarer som "jag ser inget fel i att kn***a runt, men sjalv har jag bara legat med en anda, min man". Varfor; for att det vad ni an sager anses det fel, smutsigt, omoraliskt att kvinnor (kanske man ocksa) har haft sex med for manga (vet inte vid vilket nummer man helt plotsligt forlorar sjalvrespekten???). Kan ocksa tillagga att jag haft ett 30-tal sexuella kontakter. Vet inte exakt antal, forstar inte egentligen varfor det skulle vara intressant?

• EmmaPemma

Little Minx:
    förstår inte varför du tror att vi som svarar här skulle tycka att det var fult och smutsigt att ha sex med många.

Även om man inte har haft sex med många så kan man ju tycka att det är helt okej (varken fult eller smutsigt) att andra har det. Samtidigt så måste man ju ha rätt att själv uttrycka att man inte skulle vilja ha sex med så många (men det handlar ju om hur man är som person och behöver inte alls vara dömande på ngt sätt).

Om det nu är så att folk som haft sex med många inte vill svara i dessa trådar så beror det väl snarare på att de inte vill berätta om det (i vissa fall kan det ju vara så att de känner sig fula, smutsiga osv). Men det är ju isf en stämpel som de sätter på sig själva - oftast inte vi som bara haft få.
    Sedan så verkar det ju som ett par i denna tråd faktiskt har haft sex med många - och jag hopppas verkligen inte att de känner sig överkörda av ngn.
    Att man sedan diskuterar varför man har ONS, vad det betyder jämfört med fasta förhållanden, vad attraktion är/inte är tycker jag bara är intressant.

• EmmaPemma

Guldfisken:
    jo, det var ju en intressant reflektion. Själv blir jag inte alls intresserad av att ha sex med killar jag inte känner så bra när jag är alkoholpåverkad - däremot kan jag tänka mig att många andra blir det. Kan ju tillägga att jag blir väldigt sugen på min partner när jag druckit - så jag kan mkt väl förstå att singlar kan bli det på andra.
    Där handlar det ju även om vad man tillåter sig att göra och hur man tycker att det känns efteråt. Trivs man med att ha det så och inte känner sig äcklad efteråt så är det ju helt okej!

• Guldfisken

EmmaPemma: Kan ju tillägga att det jag skrev inte gäller just nu eftersom jag är lycklig sambo sedan ett antal år tillbaka och inte har några planer på att vara otrogen. Men sugen på andra kan jag ju fortfarande bli.

• Little Minx

Menar att det "i allmanhet" anses moraliskt forkastligt (jag har i alla fall fatt den uppfattningen) att kvinnor bejakar sin sexualitet och har sex med man som de inte ar kara i, traffar pa krogen etc. Det ar mycket mojligt att ni som skriver har inte fordomer det. Men hall med om att det ar lite tabu att erkanna hur manga man varit med savida man inte faller inom normen; vad som anses vara respektabelt antal alskare, vilket ju givetsvis ar en subjektiv bedomning.
    Men sa ar det ju med det mesta, man jamfor kilon, utbildning, antal partners etc. Vet inte varfor.

• EmmaPemma

Guldfisken: jodå, jag hade för mig från ngn annan tråd att du lever i fast förhållande , annars hade jag ändå inte haft några fördomar .

Little Minx:
    jag har nog aldrig riktigt tänkt på det på det sättet. För mig har det fallit sig naturligt att bara vara med en person efterom jag träffade min stora kärlek så tidigt i livet. Om jag inte hade gjort det hade saker och ting säkert sett väldigt annorlunda ut. Det här med att ha sex med många olika partners tror jag är tabu för vissa men inte för andra. Har en fd kompis som har ett kompisgäng där man pratar helt öppet om sina "erövringar" och den som haft sex med flest är i topp. Så jag tror att det finns alla möjliga typer av människor och för en del är det inte alls pinsamt eller att man skäms över det man gör. Särskilt här på BT där man är anonym så behöver man ju knappast vara rädd för att erkänna - det är ju ändå ingen som vet vem man är.

• Galenpanna

Till de som diskuterar ONS: De två jag haft har berott på attraktion från båda håll men båda har varit införstådda med att "denna natten inget mer" pga av olika orsaker såsom att man nyss blivit singel eller träffats lååångt hemifrån.
    Jag ser inget fult i att ge efter för attraktionens dragningskraft bara båda vet vad som gäller.
    Men att ha sex med någon om man inte ens känner sig dragen till den personen, ja DET är något jag inte skulle förstå. VARFÖR skulle man vilja det???

Mvh
    G

• Eleanor

Nu ska vi se... när jag var 18 år hade jag haft sex med drygt 10 killar (varav 4-5 stycken var "engångsföreteelser"). Sen valde jag att inte ha sex alls på nästan fyra år. Det var skitbra för mig att ha den tiden. Jag har mycket bättre självförtroende nu än när jag var tonåring, gillar verkligen mig själv o min kropp. För min del vittnar antalet sexpartners som ung bara om hur dåligt självförtroende jag hade o hur mycket jag längtade efter att bli älskad och bekräftad, men självklart är det inte så för alla! Jag kan ju bara uttala mig om mig själv. Nåväl, efter de fyra åren utan sex har jag bara varit med min man.

Svar på tråden Hur många sexpartners har ni haft?