• Galenpanna

Hur många sexpartners har ni haft?

En nyfiken undran, hur många sexpartners har ni haft och hur gamla är ni?
    Vet er partner om antalet, dvs hela sanningen, delar av sanningen eller inte alls? Har ni ljugit om antalet eller väljer ni bara att tala tyst om det?
    Jag är 28, haft fler än jag riktigt kan uppskatta och är glad, framåt, utåtriktad & positiv utan att för den skull vara en viljelös slampa.
    Det har aldrig varit one-night stands, jo förresten ett enda men alla andra har varit partners, en del kortare än andra såklart. Och så några sk KK:s.

Killen vet att jag inte är oskuld men jag skulle aldrig våga nämna antalet sexpartners och riktigt HUR/Vad jag provat på för då tror jag att han skulle bli skrämd och hämmad och aldrig mer våga röra mig. Jag ÄLSKAR honom och skulle aldrig drömma om att vara otrogen! Han är min Nr One. Och han är bäst både i och utanför sängen. Men det skulle han väl inte tro på om jag sade att jag varit med (uppskattningsvis)50 före honom...

Mvh
    Galenpanna

• Svar på tråden Hur många sexpartners har ni haft?
  • Genus

Jag är 28 år i år och har haft sex med två stycken inklusive min sambo (M2B), jag tänker inte i termer som att "jag varit med för få, för många" utan det har helt enkelt blivit så här utifrån de relationer och förhållanden jag haft. Blir tyvärr också lite skeptisk till det här med att ligga med 100 personer. Hur hinner man det? De som gjort det är ju ofta inte så gamla så det måste väl nästan bli ett heltidsjobb ;) Moraliskt är det väl fortfarande ganska allmänt sett suspekt att ligga runt på det viset, men etiskt sett kan det vara korrekt, helt och hållet i samförstånd med de egna normerna. Med andra ord helt upp till var och en tycker jag. En parallell bara; samme person man inte kunde tänka sig att sätta sig bredvid på bussen samma förmiddag kan man tänka sig att klä av sig och ligga med på kvällen...om man tänker på det scenariot förstår man att vissa har förmågan att sära på begrepp och kategorisera sina liv i större utsträckning än andra. //G

• aco

Genus:

Hänger inte med riktigt i bussakningen!?
    Vad menar du med "samme person man inte kunde tänka sig att sätta sig bredvid på bussen samma förmiddag kan man tänka sig att klä av sig och ligga med på kvällen..." ?

Later lite tragiskt.......?

• EmmaPemma

ja, jag missade också själva "poängen", är intresserad av att höra en lite närmre förklaring (så jag och aco förhoppningsvis förstår ).

• Ei saa peitää

Genus kanske menar att på krogen blir folk så fulla att de inte bryr sig om hur personen ser ut och agerar utan bara tänker på sex med nån de inte skulle kunna tänka sig att ha i nyktert tillstånd. Det sistnämnda tillståndet skulle alltså vara på bussen. Det är i alla fall min teori ang. bussåkandet. Rätta mig om jag har fel Genus...

• Ei saa peitää

Kan tillägga att jag bara haft sex med min man och det hade jag även innan vi gifte oss.

• På små rosa moln

Fast att tro att bara för att man har legat med 50personer så ligger man med vem som helst, tycker jag är fel, elakt, fördomsfullt och naivt. Även om jag nu inte haft sex med riktigt så många så har jag har det blivit några stycken genom åren och alla dessa har jag även varit attraherade till i nyktert tillstånd och jag har nog valt mina "offer" precis lika noggrannt som de som bara har haft sex med ett par stycken.

• Genus

Ei saa Peitää har kommit mig ganska bra på spåren om än inte helt; vad jag menar är att göra en poäng principiellt, inte bokstavligt. Detta var bara en parallell för att visa på att många avstår från att närma sig en främling och bli "intim", pinsamt att prata med nån man inte känner och så vidare, men så fort det är fest och kanske till viss del sprit med så kan man inte bara snacka på utan även klä av sig och vara intim på ett väldigt privat sätt med en främling. Det var en parallell alltså! Jag skrev ju "sära på begrepp och kategorisera." Däri ligger min poäng som jag tog ett konkret exempel för att visa vad jag menar.

• aco

Hmmm... Var singel i knappt tva ar och spenderade mycket tid pa krogen. Men jag maste säga att jag känner inte riktigt igen det beteendet... Sag naturligtvis vänner som gick hem med olika män (själv avstar jag one-night-stands), men aldrig med nagon som de inte före och efter var attraherade av...?

Med risk för att aterigen vara plump och skapa upprörda känslor (?) maste jag säga att det later ganska "ungt" att ha oika partners hela tiden och framförallt att ha sex med människor som man inte är attraherad av...? Den poängen kan jag inte fatta!!

• EmmaPemma

Genus:
    då förstår jag precis vad du menar. Och jag tror absolut att det ligger ngt i det. Jag tror säkert att det finns personer som haft sex med många och som har pratat med dem innan och känt sig attraherade osv.
    Däremot så kan man ju knappt ha valt dem med lika stor omsorg som man valt en "stadig" pojkvän. (nu har jag generaliserat och utgått ifrån att alla som har haft MÅNGA partners dvs. mer än ett tjugotal har ONS). Rätta mig om jag har fel, men för mig är det en omöjlighet att ha varit djupt förälskad i 40-50 personer. Däremot så kan jag köpa att man varit attraherad av dem på ett ytligt plan.

Svar på tråden Hur många sexpartners har ni haft?