• Galenpanna

Hur många sexpartners har ni haft?

En nyfiken undran, hur många sexpartners har ni haft och hur gamla är ni?
    Vet er partner om antalet, dvs hela sanningen, delar av sanningen eller inte alls? Har ni ljugit om antalet eller väljer ni bara att tala tyst om det?
    Jag är 28, haft fler än jag riktigt kan uppskatta och är glad, framåt, utåtriktad & positiv utan att för den skull vara en viljelös slampa.
    Det har aldrig varit one-night stands, jo förresten ett enda men alla andra har varit partners, en del kortare än andra såklart. Och så några sk KK:s.

Killen vet att jag inte är oskuld men jag skulle aldrig våga nämna antalet sexpartners och riktigt HUR/Vad jag provat på för då tror jag att han skulle bli skrämd och hämmad och aldrig mer våga röra mig. Jag ÄLSKAR honom och skulle aldrig drömma om att vara otrogen! Han är min Nr One. Och han är bäst både i och utanför sängen. Men det skulle han väl inte tro på om jag sade att jag varit med (uppskattningsvis)50 före honom...

Mvh
    Galenpanna

• Svar på tråden Hur många sexpartners har ni haft?
  • _MissJossan_

3 stycken har jag haft.

• Blake

Debuterade som 18 aring. Ar under 40 och har haft 40-50 sexpartners. Inget jag ar stolt over eller pratar om, men en viktig bit av mitt liv.

• Engla

Är 28 och har haft 10 stycken, min blivande som är lika gamal har haft 7.

• Bonni

Jag är 23år och har haft uppskattningsvis 30 sexpartners. Jag har alltid varit singel tills jag träffade min M2B för 1,5 år sedan. Jag skämms inte alls för siffran och ångrar ingenting. Min M2B vet hur många jag varit med och i början tyckte han att det var lite jobbigt, men har inga problem med det nu. I början så var han rädd att jag skulle vara otrogen, vilket jag inte alls kan förstå. Jag har aldrig varit otrogen mot någon och förstår inte hur man kan koppla ihop att man haft många sexpartners med att man enklare skulle vara otrogen, det är ju två helt olika saker. Min M2B har haft 8 olika sexpartners, mig inräknad.

• Magnus flikka

MissLilo
    Varför skulle du vara oskuld när din man definitivt inte var det??

Själv är jag 24 och har haft, få se nu, sju st inkl min sambo. En var ett ONS, fyra var kortare förhållanden och de andra två samboförhållanden. Min sambo har haft färre än mig, tre tror jag eller nåt sånt, men det är inget som någon av oss är intresserad av att veta. Det tillhör det förgångna, och kan ge upphov till onödig svartsjuka om man skulle börja älta det fram och tillbaka. Tycker vi iaf! :)

• anjisen

Vi har båda haft en annan innan och vet allt om varandra. Både bra och dåligt tycker båda två...att ha varit med nån annan innan alltså!

• Monn

Jag är 23 och har haft 7 samlagspartners, sedan har jag haft typ oralsex m.m. med några till.

Min sambo är 24 och har haft 22 tjejer, och vi blev tillsammans för två år sedan.

Jag lägger inte in några värderingar i hur många man haft sex med. Min kompis har haft sex med över 50 pers och jag gillar henne lika mycket för det. Det enda jag kan tycka är synd är när tjejer och killar har sex för att få bekräftelse eller för att de anses coolt att ha haft en massa sexpartners.

• MissLilo

Magnus flikka - Det handlar inte om att jag ska vara oskuld, därför att han e inte e det.
    Men har nästan bara muslimska vänner, och deras åsikter har smittata av sig lite smått. Då med att ens tjejs oskuld e det finaste.

Jag har sen tidiga tonåren sagt att jag bara ska ge mig till den rätta(det vill säga den jag ska dela hela mitt liv med, och kanske ska säga att jag bara tänker gifta mig en gång i hela mitt liv, annars får det vara...ocn nu har jag träffat en som har samma ide som mig själv)).....men nu slängde jag iväg den på en player ist.

Så jag anser inte att oskuld ska träffa oskuld.....och tvärtom. Varför ska det vara så för?! Men jag hade gärna sett att jag sparat mig till min man.
    Kanske ska tiläga att jag växt upp med föräldrar som fortfarande efter 25 år tillsammans, e som turturduvor, och jag har tagit derasd varderingar ang giftemål, evig kärlek och allt annat. Föräldrarna e inte heller religösa, eller nåt sånt...utan helt anliga svenssons.

• Giovanna

Hej,

skulle bara vilja dela med mig av mina tankar angående det som MissLilo skriver om oskuldens värde. Jag har också växt upp i ett hem, och en kultur, där en kvinnas oskuld värderas högt och jag tillät mig själv inte ens att röra en kille tills jag var 19 för att jag var rädd att jag skulle förlora min "heder". Jag tyckte aldrig att mina vänninor gjorde fel som träffade olika killar, utan mina värderingar handlade bara om mig. Sen träffade jag min första pojkvän som kom från en liknande kultur, han respekterade min inställning, och när vi hade sex första gången efter ett halvår var vi säkra på att vi skulle gifta oss. Av olika anledningar blev det inte så, och det var mycket blandade känslor när jag förstod att jag inte skulle vara oskuld med min blivande man.
    Idag, fyra år senare, ser jag annorlunda på saken. Jag tycker att sex är något vackert, en njutning, som det inte är en synd att njuta av, tvärt om. Jag väljer min partner noga, har sammanlagt varit med tre män inkl min första pojkvän, och har haft förhållanden med alla. Känner mig inte längre "dålig" för att jag ger mig till någon, utan anser att det är något av det finaste som finns. Livet är för kort för att man inte ska få njuta av det som erbjuds. Jag önskar att alla de tjejer som växer upp i kulturer där en kvinnas oskuld är en del av hennes heder, en dag inser att heder faktiskt innebär något helt annat och att vår sexualitet bara är ett sätt att skänka oss njutning och lycka.

Giovanna

• Tine

Jag har bara varit med min m2b. Han har däremot ett antal sexuella relationer bakom sig. Mellan 20-30 stycken. Däremot inga andra fasta relationer. Och det här är något som jag faktiskt stör mig på. Kanske inte lika mycket nu som tidigare i vår relation. Vi har varit tillsammans i 9 år.
    Jag kan nästan ångra att jag inte har haft fler "partners". Ibland kan jag fundera på om jag missar något. Vi har ett väl fungerande sexliv men ibland så kommer funderingarna på andra.
    Är jag ensam om att "ångra" att jag mötte min m2b så tidigt i livet? Innan jag hunnit prova fler.

• EmmaPemma

Tine:
    jag tror inte att du är ensam om att känna så. Själv är jag jätte glad över att ha mött min blivande så tidigt i livet (och att han är den enda jag varit med). Däremot har jag hört en hel del andra personer klaga över att de inte hunnit att prova på sigellivet och haft många samlagspartners (är gräset grönare på andra sidan etc). När jag var lite yngre (18-19 år) kunde jag fundera lite i de tankebanorna. Men ju äldre jag har blivit och ju längre vi varit tillsammans så känner jag mig bara mer och mer säker på att det är rätt.... Men tror säkert att ditt tankesätt är ganska vanligt..

• marian

Få se... Jag är tjugoåtta och jag har haft sex med någonting mellan trettio och (närmare) fyrtio personer. Har inget exakt nummer av den enkla anledningen att det förefaller mig helt ointressant. Precis som vissa har skrivit i tråden, vissa var one night stands, andra kortvariga passioner. Några var pojkvänner.

Jag tror att någon skrev tidigare i tråden om kopplingen mellan förälskelse och sexuella relationer; att det är så sammankopplat hos kvinnor. Ja, i alla fall kulturellt. Jag har aldrig känt behovet av att vara förälskad, eller bli förälskad, i den man jag har eller haft sex med. Däremot har jag ju märkt att folk i regel blir helt chockerade när man uppvisar ett motsatt beteende.

Det är en rejäl skillnad mellan att vara attraherad av någon och att vara förälskad i någon. Jag tycker också att det är väldigt naivt eller okunnigt att tro att man hoppar i säng med vem som helst bara för att man har haft många sexpartners. Till dags dato har jag inte hittat en enda "coyote ugly" bredvid mig på morgonen; däremot har jag njutit av sex med män som har attraherat mig fysiskt eller stimulerat mig intellektuellt - utan att jag för den sakens skull har velat någonting annat än just sex.

Jämförelsen med bussresan tycker jag är lite absurd och irrelevant, om jag ska vara ärlig. Hur människor interagerar med varandra är begränsat och kontrollerat av sociala regler; de som reglerar en människas beteende på en buss respektive på en fest, krogen, kompismiddagen och dansbanan ? och andra sådana kvällsaktiviteter, oavsett om alkohol är inblandat eller inte - är sinsemellan helt annorlunda. De allra flesta tycker ju att det är obehagligt när någon försöker inleda en konversation på en buss, för att det personliga utrymmet är begränsat och för att man inte har en chans att fly därifrån, medan det är socialt oacceptabelt att sitta tyst och för sig själv på en fest.

Pust. Sista frågan: nej, min make vet inte om hur många jag har haft sex med, och jag vet inte hur många han har haft sex med heller. Vi känner båda att det skulle kunna förstöra så mycket mellan oss, med svartsjuka och funderingar och allt det där.

• Anci

Jag är 24 och debuterade när jag var 13. Har haft sex med en bra bit över 400... de allra flesta givetvis ONS. Är ute väldigt mycket och träffar ofta någon att gå hem med. Jag vet att många nog har en del synpunkter på det, men det har gett mig en del erfarenhet som kommer att komma min man tillgodo :)

• *Juniphé*

Ja... jag har bara haft sex med min man... aldrig planerat att det skulle vara så... Jag är också den första för honom.

Anledning:
    Jorå jag har haft några mindre seriösa förhållanden innan jag träffade honom vid 19-års ålder... men jag var aldrig redo för sexet... det var liksom något jag ville dela med någon jag verkligen var kär i. När jag träffade honom blev jag blixtförälskad vid första ögonkastet (Å han med), fast vi hade ju kännt varandra via telefon, internet osv ett par månader inna... så redan första kvällen blev vi av med oskulderna

Min man var 17 när vi träffades... inga förhållanden innan... bara såna löjliga "fråga chansgrejjer" i mellanstadiet typ.

• *Juniphé*

måste bara tillägga.... Vi har ett underbart sexliv. Visst det var lite småkasst i början om man ser tillbaka på första tiden... fast då tyckte man ju att det var toppen

Nu är man mer erfaren och man vet allt om hur den andre och en själv fungerar, och allt är bara suveränt... Oftast

• Jennifer E

Vet ej om jag redan har svarat men, men... 13 st är jag uppe i. Han har haft sex st tror jag. Känns bra hur som helst!

• Grönöga

9 stycken, 7 killar o 2 tjejer.

• *Blomman*

Jag och min pojkvän har bara haft varandra och det känns jätteskönt! :)

Svar på tråden Hur många sexpartners har ni haft?