Hur många sexpartners har ni haft?
Få se... Jag är tjugoåtta och jag har haft sex med någonting mellan trettio och (närmare) fyrtio personer. Har inget exakt nummer av den enkla anledningen att det förefaller mig helt ointressant. Precis som vissa har skrivit i tråden, vissa var one night stands, andra kortvariga passioner. Några var pojkvänner.
Jag tror att någon skrev tidigare i tråden om kopplingen mellan förälskelse och sexuella relationer; att det är så sammankopplat hos kvinnor. Ja, i alla fall kulturellt. Jag har aldrig känt behovet av att vara förälskad, eller bli förälskad, i den man jag har eller haft sex med. Däremot har jag ju märkt att folk i regel blir helt chockerade när man uppvisar ett motsatt beteende.
Det är en rejäl skillnad mellan att vara attraherad av någon och att vara förälskad i någon. Jag tycker också att det är väldigt naivt eller okunnigt att tro att man hoppar i säng med vem som helst bara för att man har haft många sexpartners. Till dags dato har jag inte hittat en enda "coyote ugly" bredvid mig på morgonen; däremot har jag njutit av sex med män som har attraherat mig fysiskt eller stimulerat mig intellektuellt - utan att jag för den sakens skull har velat någonting annat än just sex.
Jämförelsen med bussresan tycker jag är lite absurd och irrelevant, om jag ska vara ärlig. Hur människor interagerar med varandra är begränsat och kontrollerat av sociala regler; de som reglerar en människas beteende på en buss respektive på en fest, krogen, kompismiddagen och dansbanan ? och andra sådana kvällsaktiviteter, oavsett om alkohol är inblandat eller inte - är sinsemellan helt annorlunda. De allra flesta tycker ju att det är obehagligt när någon försöker inleda en konversation på en buss, för att det personliga utrymmet är begränsat och för att man inte har en chans att fly därifrån, medan det är socialt oacceptabelt att sitta tyst och för sig själv på en fest.
Pust. Sista frågan: nej, min make vet inte om hur många jag har haft sex med, och jag vet inte hur många han har haft sex med heller. Vi känner båda att det skulle kunna förstöra så mycket mellan oss, med svartsjuka och funderingar och allt det där.