• Galenpanna

Hur många sexpartners har ni haft?

En nyfiken undran, hur många sexpartners har ni haft och hur gamla är ni?
    Vet er partner om antalet, dvs hela sanningen, delar av sanningen eller inte alls? Har ni ljugit om antalet eller väljer ni bara att tala tyst om det?
    Jag är 28, haft fler än jag riktigt kan uppskatta och är glad, framåt, utåtriktad & positiv utan att för den skull vara en viljelös slampa.
    Det har aldrig varit one-night stands, jo förresten ett enda men alla andra har varit partners, en del kortare än andra såklart. Och så några sk KK:s.

Killen vet att jag inte är oskuld men jag skulle aldrig våga nämna antalet sexpartners och riktigt HUR/Vad jag provat på för då tror jag att han skulle bli skrämd och hämmad och aldrig mer våga röra mig. Jag ÄLSKAR honom och skulle aldrig drömma om att vara otrogen! Han är min Nr One. Och han är bäst både i och utanför sängen. Men det skulle han väl inte tro på om jag sade att jag varit med (uppskattningsvis)50 före honom...

Mvh
    Galenpanna

• Svar på tråden Hur många sexpartners har ni haft?
  • EmmaPemma

50 behöver väl inte vara så farligt?! Det finns väl många som haft en hel skräll dus med sexpartners innan. Man är väl inte mindre värd för det - och jag tycker att din karl är knäpp om han skulle dumpa dig för en sådan ska. Däremot är det ju inte nödvändigt att berätta allt för honom (det bestämmer du ju själv hur du gör med).

Själv är jag 23 och har haft 1. Det känns bra för mig . Men alla är ju helt olika!

• På små rosa moln

Jag har haft dubbelt så många sexpartner som min man. Och det har aldrig varit några problem för honom. Några har varit i långa förhållandne, några i korta och några kk. O.N.S. har jag haft några men bara med killar/killkompisar som jag känt sedan tidigare.
    Jag tycker inte att du ska oroa dig så mycket. Du är den du är och bara för att man har haft många sexpartner så är man ju inte en sämre människa för det.
    Vad man gjort med tidigare partner kan ju däremot vara lite känsligt och kanske inte något jag skulle berätta. Men å andra sidan så lär han ju märka det ändå med tanke på vad ni gjort och kommer att göra tillsammans i sången. Då märker han ju att du inte är helt oerfaren.

• MsKingston

Jag är 28 och har haft en hel del sexpartners, både o.n.s. och kk's. Vissa kanske man kunde undvikit men jag tänker inte så mycket på det, ser det mest som en erfarenhet. Vilket jag f.ö. gör med allt jag gjort och upplevt i mitt liv, både bra och dåliga saker.

Sen tycker jag inte att man ska berätta för sin partner om sitt tidigare sexliv. Det är ett rätt känsligt ämne för dom flesta.
    Jag tycker att när man inleder ett förhållande med en person så börjar man ett nytt "kapitel" i sitt liv, och det man gjort tidigare är irrelevant.

Men det är väl upp till en själv vad man vill göra, som allt annat

• Mastermind

Det finns en del trådar om detta redan, annars.

Själv är jag 20 och har haft 23 st före min nuvarande sambo och 1 undertiden (trekant). Så 25 totalt, alltså. Han vet om allihop, precis som jag vet om alla hans (jag var hans 5e, han är 24 år). Ca 15-20 av alla jag haft sex med har varit antingen kk eller o.n.s. Jag hade nog inte haft sex med alla ifall jag hade fått göra om det, men det är inget jag går runt och tänker på och ångrar. Det lustiga är att min sambo inte alls är svartsjuk, utan snarare jag. Iaf i början av vårt förhållande, då ville jag veta hur alla han haft sex med var i sängen, och sådär. Men nu bryr jag mig inte alls längre (vi har varit tillsammans i lite över 2½ år).

• Fru Westin

Jag är 28 och jag har bara haft sex med en annan person, d.v.s den person som jag nu är gift med. Däremot väntade vi inte med sex tills efter vigseln.

• madelyn

Jag e 25 år gammal å har haft 25 st innan min kille.
    Han vet inte om det och jag tror inte han vill veta heller.
    Jag har frågat hur många han har varit med innan mig men han vet inte säger han. Men det är inte fler än mig tror jag..
    Tror att det är en ganska typisk killgrej att inte vilja veta om sin tjejs tidigare sexliv
    Jag däremot e tvärtom- nyfiken i en strut!

• busiga_mamman

Är 25 år och har haft ca 17 st innan min blivande man.. han vet om de, men bryr sig inte.. Min sambo har bara haft 5-6 st, o de tycker jag är skönt..

• Jennie med ie

Jag har haft drygt 10 sexpartners, varav jag haft mer regelrätt s*mlag med alla utom ett par stycken... Min man verkar inte bry sig *s*

• Ellte

En endaste på 28 år... Han har haft tre...om han inte döljer nåt ;)

• På små rosa moln

busiga_mamman
    jag är lite nyfiken på ditt resonemang. Varför tycker du det är skönt att din partner bara haft 5-6 st?

Svar på tråden Hur många sexpartners har ni haft?