Inlägg från: På små rosa moln |Visa alla inlägg
  • På små rosa moln

Hur många sexpartners har ni haft?

Jag har haft dubbelt så många sexpartner som min man. Och det har aldrig varit några problem för honom. Några har varit i långa förhållandne, några i korta och några kk. O.N.S. har jag haft några men bara med killar/killkompisar som jag känt sedan tidigare.
    Jag tycker inte att du ska oroa dig så mycket. Du är den du är och bara för att man har haft många sexpartner så är man ju inte en sämre människa för det.
    Vad man gjort med tidigare partner kan ju däremot vara lite känsligt och kanske inte något jag skulle berätta. Men å andra sidan så lär han ju märka det ändå med tanke på vad ni gjort och kommer att göra tillsammans i sången. Då märker han ju att du inte är helt oerfaren.

• På små rosa moln

busiga_mamman
    jag är lite nyfiken på ditt resonemang. Varför tycker du det är skönt att din partner bara haft 5-6 st?

• På små rosa moln

Fast att tro att bara för att man har legat med 50personer så ligger man med vem som helst, tycker jag är fel, elakt, fördomsfullt och naivt. Även om jag nu inte haft sex med riktigt så många så har jag har det blivit några stycken genom åren och alla dessa har jag även varit attraherade till i nyktert tillstånd och jag har nog valt mina "offer" precis lika noggrannt som de som bara har haft sex med ett par stycken.

• På små rosa moln

Ja EmmaPemma, där har du kanske rätt. För inte var jag djupt förälskad i mina "ONS". Men de flesta var jag på ett eller annat sätt kär i, men kanske inte på ett så djupt plan. Men jag kan å andra sidan skilja på sex med djup kärlek och sex på ett mer "attraherat" plan. Jag var inte ens superkär när jag hade sex med min man första gången. Men kär det var jag, den djupare kärleken har kommit med tiden. För mig tar det ganska lång tid att bli kär. Ingen av mina sexpartner har jag raggat upp på krogen, det är inte heller min grej. Satt och räknade lite och under mina fyra "sigelår" hade jag några väldigt korta förhållanden och sex med ca3-4 personer per år. Då hinner man välja med omsorg och ändå få "ihop" några under åren.

• På små rosa moln

För mid del vittnar antalet sexpartner på hur _bra_ självgförtroende jag hade när jag var yngre. Ju äldre jag blivit och ju mer jag "lyssnat" på andras fördomar, desto osäkrare har jag blivit och med det minskade även antalet sexpartner.

Svar på tråden Hur många sexpartners har ni haft?