• EmmaPemma

Hur många sexpartners har ni haft?

50 behöver väl inte vara så farligt?! Det finns väl många som haft en hel skräll dus med sexpartners innan. Man är väl inte mindre värd för det - och jag tycker att din karl är knäpp om han skulle dumpa dig för en sådan ska. Däremot är det ju inte nödvändigt att berätta allt för honom (det bestämmer du ju själv hur du gör med).

Själv är jag 23 och har haft 1. Det känns bra för mig . Men alla är ju helt olika!

• EmmaPemma

jag tycker också att det är skönt att min partner inte haft så många (då finns det inte lika mkt att fundera över, sedan är jag en sådan person som tycker sex hur ihop med djup kärlek).
    Däremot tycker jag att alla får göra precis som de vill när det gäller sex. Så länge ingen blir kränkt eller far illa så kan man ju ha sex med hur många man vill tycker jag. men som sagt så förstår jag att det är skönare för ens partner om man inte haft så många. Men även där är det säkert olika. En del bryr sig säkert inte alls om att deras partner haft många.

• EmmaPemma

ja, det blir lite svårt att inte känna sig som en i mängden då .

• EmmaPemma

folk gör ju helt och hållet som de vill. Jag tycker också att det är äckligt (men samtidigt så vet jag att de säkert tycker jag är jätte tråkigt och har missat mkt i livet som bara haft en).
    Oavsett moralen så förstår jag inte riktigt hur man kan ha lust att ha sex med så många människor. Man borde ju tröttna efter ett tag (alltså när det handlar om 100 eller fler).

• EmmaPemma

Guldfisken:
    Är ju bra att diskutera lite med sig själv här på BT också - då blir det ibland mer klart för en själv hur man tycker och tänker.
    Jag brukar också skriva mkt grejer som är riktade till mig själv minst lika mkt som ngn annan . De flesta inlägg riktar sig ju dessutom till ngn annan än trådstartaren .

• EmmaPemma

ja, jag missade också själva "poängen", är intresserad av att höra en lite närmre förklaring (så jag och aco förhoppningsvis förstår ).

• EmmaPemma

Genus:
    då förstår jag precis vad du menar. Och jag tror absolut att det ligger ngt i det. Jag tror säkert att det finns personer som haft sex med många och som har pratat med dem innan och känt sig attraherade osv.
    Däremot så kan man ju knappt ha valt dem med lika stor omsorg som man valt en "stadig" pojkvän. (nu har jag generaliserat och utgått ifrån att alla som har haft MÅNGA partners dvs. mer än ett tjugotal har ONS). Rätta mig om jag har fel, men för mig är det en omöjlighet att ha varit djupt förälskad i 40-50 personer. Däremot så kan jag köpa att man varit attraherad av dem på ett ytligt plan.

• EmmaPemma

Little Minx:
    förstår inte varför du tror att vi som svarar här skulle tycka att det var fult och smutsigt att ha sex med många.

Även om man inte har haft sex med många så kan man ju tycka att det är helt okej (varken fult eller smutsigt) att andra har det. Samtidigt så måste man ju ha rätt att själv uttrycka att man inte skulle vilja ha sex med så många (men det handlar ju om hur man är som person och behöver inte alls vara dömande på ngt sätt).

Om det nu är så att folk som haft sex med många inte vill svara i dessa trådar så beror det väl snarare på att de inte vill berätta om det (i vissa fall kan det ju vara så att de känner sig fula, smutsiga osv). Men det är ju isf en stämpel som de sätter på sig själva - oftast inte vi som bara haft få.
    Sedan så verkar det ju som ett par i denna tråd faktiskt har haft sex med många - och jag hopppas verkligen inte att de känner sig överkörda av ngn.
    Att man sedan diskuterar varför man har ONS, vad det betyder jämfört med fasta förhållanden, vad attraktion är/inte är tycker jag bara är intressant.

• EmmaPemma

Guldfisken:
    jo, det var ju en intressant reflektion. Själv blir jag inte alls intresserad av att ha sex med killar jag inte känner så bra när jag är alkoholpåverkad - däremot kan jag tänka mig att många andra blir det. Kan ju tillägga att jag blir väldigt sugen på min partner när jag druckit - så jag kan mkt väl förstå att singlar kan bli det på andra.
    Där handlar det ju även om vad man tillåter sig att göra och hur man tycker att det känns efteråt. Trivs man med att ha det så och inte känner sig äcklad efteråt så är det ju helt okej!

• EmmaPemma

Guldfisken: jodå, jag hade för mig från ngn annan tråd att du lever i fast förhållande , annars hade jag ändå inte haft några fördomar .

Little Minx:
    jag har nog aldrig riktigt tänkt på det på det sättet. För mig har det fallit sig naturligt att bara vara med en person efterom jag träffade min stora kärlek så tidigt i livet. Om jag inte hade gjort det hade saker och ting säkert sett väldigt annorlunda ut. Det här med att ha sex med många olika partners tror jag är tabu för vissa men inte för andra. Har en fd kompis som har ett kompisgäng där man pratar helt öppet om sina "erövringar" och den som haft sex med flest är i topp. Så jag tror att det finns alla möjliga typer av människor och för en del är det inte alls pinsamt eller att man skäms över det man gör. Särskilt här på BT där man är anonym så behöver man ju knappast vara rädd för att erkänna - det är ju ändå ingen som vet vem man är.

• EmmaPemma

mrs taylor:
    varför är det bra att han har experimenterat innan? Är det för att han har lekt av sig, eller för att han lärt sig mkt? eller ngt annat...
    Bara nyfiken! .

• EmmaPemma

Tine:
    jag tror inte att du är ensam om att känna så. Själv är jag jätte glad över att ha mött min blivande så tidigt i livet (och att han är den enda jag varit med). Däremot har jag hört en hel del andra personer klaga över att de inte hunnit att prova på sigellivet och haft många samlagspartners (är gräset grönare på andra sidan etc). När jag var lite yngre (18-19 år) kunde jag fundera lite i de tankebanorna. Men ju äldre jag har blivit och ju längre vi varit tillsammans så känner jag mig bara mer och mer säker på att det är rätt.... Men tror säkert att ditt tankesätt är ganska vanligt..

Svar på tråden Hur många sexpartners har ni haft?