• brittan

Vem för er till altaret?

Vi hade tänkt att min pappa skulle göra det, men prästen gillade inte den amerikanska traditionen. Han menade att idag när mannen och kvinnan är så jämställda så ska inte fadern lämna över bruden till brudgummen. Hur gör ni? Vi hade tänkt att inte se varandra innan vigseln, på det traditionella svenska sättet träffas man ju innan man går in i kyrkan.

Brittan

• Svar på tråden Vem för er till altaret?
  • Miranda

Vi går tillsammans in i kyrkan. Ser varandra första ggn på kyrktrappan, och det känns helt rätt! Vill dela spänning och förväntan när man möter släkt och vänner på väg fram genom kyrkan! Skulle som brud, aldrig vilja gå in med någon annan än min blivande man - det är ju vår dag att dela från början till slut!

Men, men, efter massor av trådar i detta ämne så vet vi ju att åsikterna går isär...

• Tolin

Det är ingen som för mig till altaret. Jag kan gå själv... Går in tillsammans med min blivande.

• KKB

Jag tycker prästen får respektera Er önskemål att göra det som Ni vill!

Jag är amerikanska och kommer gå in med min far. Ser fram emot att få se min blivande denna dag först då jag går in i kapellet och han står längst fram och väntar!

• Whiskie

Jag kommer att gå in med min pappa. Sambon är från Finland och där är det tradition. Eftersom en del av gästerna kommer därifrån så vill vi blanda traditioner från båda länderna. Lite spännande är det ju eftersom min blivande inte får se mig innan

• sara.k

Jag ska absolut gå in med pappa. det är så man har tänkt sig sitt bröllop hela sitt liv. Ingen kan ändra på det....

• Jj?

Jag gick in alldeles själv *ler* Bredvid min nu man.

Brittan det är tom så att svenska brudpar ALLTID har gått in tillsammans, det symboliserar att brudparet gemensamt har fattat beslutet att vandra fram genom livet tillsammans.

• Devoted

Tror jag kommer att klara mig själv faktiskt, har gått rätt bra hittills.

• Jag 25

Måste få fråga Er som går in till sammans med Er pappa, vilken igångsmusik har Ni valt?

Jag kommer att gå in med min pappa och det var helt OK med prästen. Han trodde dock att våra gäster skulle uppfatta det som konstigt om man valde en klassisk brudmarch?

• KKB

Jag 25 - Ja du, vi håller på att välja, har ingen självklar favorit... Men den traditionella Wagner låten "Here comes the bride" fungerar för brud + far! Eller Pachelbels Canon i D, Bachs Sheep May Safely Graze, Jesu Joy of Man's Desiring (Beethoven?) för att nämna ett par st.

brittan - säg åt prästen att Ni vill göra som Ni vill, han/hon kan väl inte vägra viga Er då, eller? *nyfiken* Lycka till!

• Sessie

Jag går in med min blivande man... känns fjantigt att pappa ska ge bort mig när jag är 34.

Men man får göra som man vill. Min pappa blev nog lite besviken... han gick in med syrran när hon gifte sig, men han förstår mina argument.

Svar på tråden Vem för er till altaret?