• Brud i rosa

Vilken jeansstorlek?

Jag är lite nyfiken på vad ni har för jeansstorlek. Jag är ute efter ett par nya jeans och tycker det är jättesvårt att hitta några som sitter snyggt. Tycker inte heller att det finns så många i min storlek, känner mig jättetjock. Framme ligger bara en massa som är 25-26 i midjan/höfterna. Jag skulle behöva 31-32 i midjan/höfterna och 30 i längd. Tycker alla som har jeans på sig verkar ha så små storlekar och långa ben. Är jag verkligen så mycket tjockare än alla andra jeansbärare?

• Svar på tråden Vilken jeansstorlek?
  • Johanna = en lat kock

jag tror nog att vi är rätt många fläskisar som vill ha jeans - men det är nog inte så många som säger ifrån och frågar efter det...

utan efterfrågan ingen tillgång

• Vegania

Jag måste bara säga att.. det är så roligt vad folk måste vara byggda olika.... Jag är 164 och väger runt 67 - ändå har jag inte en ändaste "fettvalk" på kroppen, inte på magen när jag sitter heller utan har väldigt lite fett. När jag väger under 60 är jag så gott som undernärd...

Men nu till frågan/ämnet... Jag ligger för tillfället runt 29/31 skulle jag tro men jag har haft både 26 och 31 i bredd.

• Ei saa peitää

Johanna: Har du testat Lee Desoto jeans med stretch? Jag har äntligen hittat en sorts jeans som passar mig med rätt så kraftiga lår och smal midja. De är lågt skurna och lite utsvängda nedtill. Finns på JC.

• Johanna = en lat kock

nej det har jag inte!

finns de i storlekar större än 32???
    (som verkar vara det största som finns på damjeans)

• Kräftan

Sist hade de inga Lee Desoto med stretch så jag köpte Levis 529, de funkar lika bra.

• Johanna = en lat kock

levis 529 funkade inte alls på mej - kände mej som en stoppad korv

• Kräftan

Åh, vad trist! Det är svårt med byxor!

• Ei saa peitää

Jag vet inte riktigt vad de har för storlekar på JC men gå dit och fråga vet ja. Om du menar längd 32 så tror jag nog de har längre än det. Desoto sitter dock rätt tajt över benen men eftersom det är stretch så går det rätt bra att töja ut dem. Jag tycker superbra om mina. Man brukar dessutom få väldigt bra hjälp på JC så jag tycker du ska göra ett försök. Låg midja verkar vara att rekommendera om man har smal midja men lite bredare höfter och rumpa eftersom byxorna börjar längre ner och inte täcker svanken så mycket så man får det där extra tyget man får annars.

• H2O

Grrr - försökte hitta ett par lite lösare åtsittande jeans här i Australien, men tydligen är jag ett "freak" eftersom de inte ens i Levis affären hade längder över 33 (jag har 35 oftast, 34 kan gå). Kan tilläggas att jag är heeela 178 cm, oj ja, va ovanligt långt - Not!

Arg som sjutton fick jag ge mig efter ca fem timmars letande, suck....

Jo en sak till, om jag ska hitta tillräckligt långa byxor i detta land så hamnar jag på storlek 16 !! (jag är en 12:a). Vad är det som säger att långa människor måste vara breda????Fattar inte.....

• Frances

26-27/34 har jag. Jag vet inte, ingen av tjejerna jag känner har över 29 i byxstorlek... Jag skulle säga att 28-29 är 'vanligast'. När jag hade gått upp lite i vikt tidigare så hade jag 29, och då tycker jag att jag såg väldigt tjock och 'valkig' ut, trivdes inte ALLS med mig själv... men det är ju olika från person till person, vissa har en tyngre benstomme och väger mer men är ändå jättesmala.

• Electric Lady

Exakt, det handlar ju inte bara om fläsk utan väldigt mycket om hur breda höftben man har. En jättesmal tjej med breda höftben kommer ju inte i ett par smala jeans.

• Isen

Jag måste ha 26 för att de ska sitta snyggt på benen men 27 28 för att de inte ska göra ont vid höfterna..det där med jeans är inte lätt.

• EmmaPemma

Verkar som en hetsig diskussion här inne.
    Vad tråkigt att så många verkar ha förställningar/åsikter om hur det skall vara.

För det första brukar jeansmodellen vara helt avgörande för vilken stl man har i midjan (jag skiftar mellan 30-32). Wrangler har bra stretchiga modeller, och har ofta väldigt fina färger tycker jag!
    I längden har jag 34, och det brukar inte vara några svårigheter att hitta det.

Du/Ni som påstår att 26(midja) 34(längd) är den vanligaste storleken och att man är tjock annars får nog tänka om - för det är inte så de flesta ser ut. Jag har en uppfattning om att det är fler som har kortare ben än 34, och fler som har större midjemått än 26.
    Men självklart finns det även långa och smala tjejer.

Det finns många olika sorters tjejer, men tyvärr inte lika många sorters modeller/storlekar.
    Deppa inte ihop ifall ni inte kan ha en viss modell/stl, alltid hittar man ngt som passar till slut!

• augusti -04

Tänkte bara flika in...
    Midjemåttet nuförtiden i modeller med lägre midja bör ju rimligtvis vara större än "på den gamla goda tiden" då midjan satt i midjan och inte på höften... Eller ?!?

• Umebruden

Jag kan säga som så att när jag var som allra smalast (när jag var 17) hade jag stl. 30/30 på jeans (Levis 501:or). Jag är 159 cm lång och vägde då 56 kg. Alltså inte överviktig och jag såg mycket smal ut, men har dock alltid haft breda höfter.

• Lohrinda

Jag handlar nästan aldrig på Kappahl, men då och då får de in så underbara strechjeans! (Inte i år dock, så nu går jag med rumpan bar...) Förra året hade de mörkmörkblå eller jätteljusblå jeans i perfekta storlekar för en som brukar ha 42-44 i vanliga byxor. 295 kr var det facila priset. I år har de alltså inte samma jeans, men jag håller ögonen öppna!

• FoxyGirl

Ett tips för er som är långa och smala- Miss Sixty-jeansen sitter jättebra. Modell Tommy tror jag att den heter. Jeansen är stretchiga och tighta på samma gång och tappar inte formen efter några tvättar. Dessutom sitter de inte åt så hårt runt höfterna. Må de aldrig sluta tillverkas...

Svar på tråden Vilken jeansstorlek?