• Brud i rosa

Vilken jeansstorlek?

Jag är lite nyfiken på vad ni har för jeansstorlek. Jag är ute efter ett par nya jeans och tycker det är jättesvårt att hitta några som sitter snyggt. Tycker inte heller att det finns så många i min storlek, känner mig jättetjock. Framme ligger bara en massa som är 25-26 i midjan/höfterna. Jag skulle behöva 31-32 i midjan/höfterna och 30 i längd. Tycker alla som har jeans på sig verkar ha så små storlekar och långa ben. Är jag verkligen så mycket tjockare än alla andra jeansbärare?

• Svar på tråden Vilken jeansstorlek?
  • Filur

Jag har 26-27/34 beroende på vilken jeanssort det är. Det är ofta väldigt svårt att hitta längd 34. Det verkar som om det är svårt att hitta rätt storlek vilken man än har!

Mina favoritjeans är Fornarina och Miss Sixty. Seven vill jag ha men har inte råd ännu .

• Bröllopstokiig

Har numera stl 31/32 och tills för något år sedan har jag alltid haft stl 30/32 så jag tycker inte det är så fasligt stor ökning. Du låter inte alls tjock, jag håller med om att det är svårt att köpa jeans just eftersom de är så tajta och omjuka.

• Bellis

Nej, du är verkligen inte tjockare än alla andra jeansbärare!!
    Vad jag vet så är inte många vuxna tjejjer som har under 30 i midjan........ Jag hade 28 i midjan för ett par år sedan, men då var jag riktigt läbbigt smal ett tag... därmed inte sagt att ni ovan som har under 30 är läbbigt smala men det är långt ifrån en vanlig storlek!

• *Joy*

Jag har haft 29/34 ett långt tag, men nu senaste året då jag har köpt jeans har det blivit 30/34. Det känns konstigt att ha gått upp en storlek, jag har alltid varit sedd som "den spinkiga". Men jag trivs bra med min kropp nu också

• Carma

Jag har 28/33 i storlek. Strech är bra, men andra Lee som jag har (favomäket) har blivit lite för tajta. Därför känner jag att det är dags för att vårbanta.
    Skönt att andra tycker att de som har under 30 i midjan är smala. Har själv haft ätstörningar förr i tiden och problemet med självbilden finns dock kvar, antar jag...

• Fru Westin

Jag har ingen aning om vad jag har för tumstorlekar längre. Längden är 34 i alla fall. Vidden...tja, jag tvivlar på att det finns vanliga tumstorleks tjejmodeller i min vidd över huvud taget. Jag handlar stretchjeans på Lindex och då har jag vanlig storlek 50. Det motsvarar väl kanske tumstorlek 38 liknande.

• Electric Lady

27 om de ska vara tajta. Men jag har vissa det är 30 i också. Är 168 lång och väger 51 kg, men hag har väldigt pojkaktig kropp med nästan ingen midja, så jag har ett ovanligt stort midjemått för min vikt, 72 cm.

• Engla

De flesta vanliga jeansmärken (Lee, Diesel, Levi's, Nudie)
    finns från stl 25 i midjan och 30 i benlägnd upp till 32-33 i midja och 34 i benlängd. Levi's har vissa modeller från 24 i midjan. Fornarina har samma längd på alla så där får man själv lägga upp till önskad längd.
    Vanligaste tjejstorleken, som affärerna beställer hem flest av, är 28 / 32. (enligt kompis som jobbat med jeansförsäljning)

• Lilla Y

Jag kör Levi's stretch bara, har jag väl hittat ett par brallor som funkar så kör jag på dem. *s* Storlek´: 28-29/30, men har några 32:or också, fast dem får man ju trampa på...
    Jag tycker att kombinationen är marigare än själva storleken (antingen midja eller längd), om du förstår vad jag menar, men det brukar nästan alltid finnas den storlek du har.

• Hestia

Engla - Om vanligaste storleken är 28/32 förstår jag att det är svårt att hitta jeans som passar för de med normalbyggd kropp. ;)

Svar på tråden Vilken jeansstorlek?