• Brud i rosa

Vilken jeansstorlek?

Jag är lite nyfiken på vad ni har för jeansstorlek. Jag är ute efter ett par nya jeans och tycker det är jättesvårt att hitta några som sitter snyggt. Tycker inte heller att det finns så många i min storlek, känner mig jättetjock. Framme ligger bara en massa som är 25-26 i midjan/höfterna. Jag skulle behöva 31-32 i midjan/höfterna och 30 i längd. Tycker alla som har jeans på sig verkar ha så små storlekar och långa ben. Är jag verkligen så mycket tjockare än alla andra jeansbärare?

• Svar på tråden Vilken jeansstorlek?
  • Electric Lady

Förföljd kan jag knappast känna mig eftersom jag inte vet om jag någonsin pratat med dig förut. Men tydligen har jag det eftersom du kommer med nån sorts hänvisningar till någon annan diskussion. Och då är mitt tips att du slutar hålla stenkoll på vilka du tycker det och det om, så blir det nog mycket roligare att leva.

• Ellte

Jag lägger normalt inte ALLS märke till vilka jag debatterar med på BT, har haft diskussioner med nära vänner här och inte ens vetat att det var de. Däremot KAN jag inte låta bli att lägga märke till någon som hugger på ALLT jag skriver i ALLA trådar och som alltid anklagar motdebattörerna för att kränka/attackera/mobba. Om DU lär dig ödmjukhet och respekt för andra lär DITT liv bli roligare. Mitt liv är strålande, tackar som frågar :)

Jag tänker INTE sluta att diskutera eller att uttrycka mina åsikter, tycker jag har lika stor rätt till det som vem som helst. Däremot tänker jag sluta denna diskussionen nu. Jag hoppas att du någonstans förstår vad jag försöker säga åtminstone nu när jag ett tag försökt använda din nivå på debatt. Om inte har jag iallafall gjort vad jag kunnat för att försöka...

• Electric Lady

Eh, vem har bett dig att sluta "uttycka dina åsikter"? Jag vet inte ens om du har några åsikter. Det enda jag vet är att du har svårt att komma i 28-tumsjeans.

Om konstiga hänvisningar till saker som tydligen utspelats sig nån annanstans är min stil, har du nog blandat ihop mig med nån. Lätt hänt, det finns många här.

Om det var något annat du syftade på, typ förvirring, så är det samma sak där, särskilt virrig är jag inte heller.

Men jag tackar för den icke-efterfrågade analysen, du har säkert lagt ner mycket jobb på den, även om den enligt mig inte var varken träffande eller klar. Tack!

• Havsutsikt

Jag har storlek 30/32 på jeans om det nu inte ändrats de senaste åren. Har inte kunnat komma i 28 sedan innan jag började få höfter och jag tror att jag är ganska normalbygd, är 170 och väger någonstans runt 60 kg beroende på hur mycket muskler jag har för stunden...

• Female

Electric Lady och Ellte - höj er från er låga nivå! Ni verkar ju anstränga er för att inte förstå varandra.
    Man förstår att Mellanösternkonflikten inte kan lösas när ni börjar bråka om vad som är "normal" jeansstorlek och inte.

• Fru ström 21/8 -04

Jag har ibland 29/32 eller 30/32 Jag är 1.68 och väger 64kg tror det är olika i olika affärer vart byxorna är inköpt ifrån.
    Olika länder har ju olika mått.
    :)

• Brud i rosa

Tack för alla svar. Intressanta diskussioner. Jag får nog helt enkelt ge mig ut och leta vidare. Det känns bra att få lite stöd när jag är nere, och nu känns det bättre.

• Mastermind

"2004-04-21 13:13 Electric Lady Anmäl inlägget

Ellte, om tillräckligt många människor efterfrågar jeans i din storlek kommer de att finnas.

Har man en mycket ovanlig kroppsform får man sy upp kläder.

Jag har t ex väldigt långa slanka ben, och kan därför oftast inte ha byxor, stövlar och strumpbyxor. Men klädindustrin i det kapitalistiska samhället kommer inte att anpassa sig till hur just jag ser ut, så jag får hitta andra lösningar. Tough shit, men så är det."

Känns det inte som om du säger emot dig själv där, EL? Om klädesindustrin skulle lyssna på köparna (eller dom som -vill- köpa, om rätt storlek fanns), då skulle ju inte du behöva hitta substitut?

Och du verkar visst tro att alla är besatta av dig så fort någon känner igen ditt nick och kommer ihåg dina åsikter. Du syns ju rätt ofta här och du utrycker dig ju inte milt precis, så då är det ju inte så konstigt ifall folk känner igen dig?

• Johanna = en lat kock

jag måste ju säga att jag är liiiiite sur över att det inte finns jeans som passar mej...

får jag över dom över rumpan så är de tält i midjan...
    eftersom det tydligen är så att man ska se ut som en säl om man är fet...

jag tror inte jag är ensam om att vara tjock och vilja ha ett par snygga jeans - jag frågar varenda gång jag är i en klädbutik om det finns men de bara stirrar och fnyser att neeej det har vi nog inte om du inte vill ha resår i midjan
    BLÄÄÄÄÄÄÄ

• Electric Lady

...och jag tror inte jag är den enda som är smal och långbent och vill ha strumpbyxor. Men tillräckligt många för att vara lönsamma är vi inte.

Det är bara pengarna som räknas tyvärr.

Sådan är kapitalismen.

Svar på tråden Vilken jeansstorlek?