• Brud i rosa

Vilken jeansstorlek?

Jag är lite nyfiken på vad ni har för jeansstorlek. Jag är ute efter ett par nya jeans och tycker det är jättesvårt att hitta några som sitter snyggt. Tycker inte heller att det finns så många i min storlek, känner mig jättetjock. Framme ligger bara en massa som är 25-26 i midjan/höfterna. Jag skulle behöva 31-32 i midjan/höfterna och 30 i längd. Tycker alla som har jeans på sig verkar ha så små storlekar och långa ben. Är jag verkligen så mycket tjockare än alla andra jeansbärare?

• Svar på tråden Vilken jeansstorlek?
  • Electric Lady

Ellte, om tillräckligt många människor efterfrågar jeans i din storlek kommer de att finnas.

Har man en mycket ovanlig kroppsform får man sy upp kläder.

Jag har t ex väldigt långa slanka ben, och kan därför oftast inte ha byxor, stövlar och strumpbyxor. Men klädindustrin i det kapitalistiska samhället kommer inte att anpassa sig till hur just jag ser ut, så jag får hitta andra lösningar. Tough shit, men så är det.

Jag har inte kränkt dig det minsta, så jag kan inte sluta med det.

• Ellte

Du kan väl inte avgöra huruvida jag känner mig kränkt av dina uttalanden.

• Electric Lady

Ja jag kan ju känna mig kränkt av att det blir röd gubbe när jag ska över gatan, men inte kan jag klandra kommunen eller vem det nu är som har hand om sånt för det.

Jag tar inget ansvar för dina känslor, det får du göra själv.

• Ellte

Okej vad bra, då vet jag det i framtiden när vissa hävdar att man kränker dem för att de inte har något bättre svar.

• Electric Lady

Hoppas du har kul! Detta är nog det töntigaste jag varit med om. Det verkar som du insinuerar något om mig, och jag kunde faktiskt inte bry mig mindre. Hoppas du gillar din lilla hobby, jag bjuder gärna på den.

• Electric Lady

Ditt problem verkar vara att du tydligen håller koll på vem jag är och vad jag skriver var, och retar upp dig på det.

Jag skulle aldrig orka minnas var jag ser folks nick, eller minnas folks nick. Håller inte kollen på folk här. Det verkar riiktigt överengagerat.

Ett tips.

• Ellte

Om du ser dig omkring diskuterar jag gladeligen med alla som vill... Om du känner dig förföljd är det knappast mitt problem.

• Jj?

När jag var riktigt smal (klädstorlek 34) så hade jag 28/33 i jeans. Antingen har jeansen blivit större i förhållande till sina tumstorlekar (vilket känns otroligt) eller också är huvuddelen av jeansköpare väldigt smala!

• ellli

Jj?
    Precis vad jag tänkt på! När jag var riktigt smal (172 cm, 56 kg) kunde jag _kanske_ ha 28 i midjan. Nu när jag väger en bit över 60 har jag bara ökat till 29 i midjan, skumt.. Men jag tror det är en generell trend (vet att jag läst ngnstans..) att även de vanliga klädstorlekarna blir större eftersom befolkningen i stort blir det.

Svar på tråden Vilken jeansstorlek?