• Brud i rosa

Vilken jeansstorlek?

Jag är lite nyfiken på vad ni har för jeansstorlek. Jag är ute efter ett par nya jeans och tycker det är jättesvårt att hitta några som sitter snyggt. Tycker inte heller att det finns så många i min storlek, känner mig jättetjock. Framme ligger bara en massa som är 25-26 i midjan/höfterna. Jag skulle behöva 31-32 i midjan/höfterna och 30 i längd. Tycker alla som har jeans på sig verkar ha så små storlekar och långa ben. Är jag verkligen så mycket tjockare än alla andra jeansbärare?

• Svar på tråden Vilken jeansstorlek?
  • Hestia

EL - Jag skrev inte att det var normalt för jeansbärande kvinnor, jag skrev normalt för en normalbyggd kropp.
    Och nej, normaltillståndet skulle jag tro är att vara normal, inte smal.

• Hestia

Eller det beror på hur man definierar normal... Om det är samma sak som vanligast skulle jag tro att övervikt är normalast, just nu. ;)

• Ellte

*skratt* Om det nu bara FINNS jeans i strl 28-30 i midjan (eller vad det nu var) kan knappast jag (som känner mig lika normal som de flesta tro´t eller ej) vara med att påverka det som blir "vanligast". Jag menar...om jag inte kan KÖPA jeans kan det ju knappast märkas på marknaden...eller?

• Electric Lady

Med Elltes resonemang så borde ju kläder bara finnas i samma modell som på typ stenåldern. För från början så FANNS väl inte några andra kläder än de, men ändå så kom det nya när behovet fanns, lustigt va?

Vad är det för onormalt med att vara smal? Tycker de flesta människor är smala.

• Hestia

EL - Nu vänder du helt på vad jag sade. Jag sade inte att det var onormalt att vara smal, men att om vi pratar normaltillstånd för befolkningen så är det snarare åt det större hållet.
    Så pass många människor det finns i världen skulle jag inte säga att det är onormalt att vara vare sig smal, "normalstor" eller tjock.
    Förstår inte hur den här tråden lyckades bli en diskussionstråd? Men konstigare saker kan hända, antar jag...

• Ellte

Hur tycker du att man ska göra då EL? Se till att gå ner till strl 28 (vilket i mitt fall troligen är tämligen omöjligt)? Eller helt enkelt inse att jeans inte är till för mig :? Jag förstår inte...är det inte okej att gnälla lite över att det bara finns ministorlekar på vanliga basplagg?

Jag klarar ju mig ändå...eftersom det tack och lov finns affärer med en smula vidsynthet som säljer jeans som jag kan ha...men det är ju skoj att kunna variera sig.

Att du drar ner det till en så låg nivå att du dessutom använder IRONI i ditt inlägg till mig finner jag kränkande och jag vill att du genast slutar med det!

• Jema

Tidigare hade jag 26/27 - 36.
    Dvs 26/27 i midjan och 36 i längden.

Nu har jag 36 i längden och 32 i midjan.

Jema (ca 180 cm lång)

• Cassiopeija

Jag har 30/32 och planerar att stanna på den storleken. För ett par år sedan hade jag 28 i midja men då var jag lite för smal.

Jag är 165 cm och väger 55 kg. Försöker få bort valkarna på magen så de inte hänger ut över linningen...

• Lilla Y

Cassiopeija:

Kroppar och utseenden är ju fantastiska! En vikt och en längd säger inte så mycket, det känner jag verkligen nu när jag läser ditt inlägg. Du är 165/55 och har 30/32, jag är 162/62 och har (2 29/30. *s*

Rätt intressant!

• Sweetpea

Och jag är 163/63 och har för det mesta 28/30!

Svar på tråden Vilken jeansstorlek?