• Brud i rosa

Vilken jeansstorlek?

Jag är lite nyfiken på vad ni har för jeansstorlek. Jag är ute efter ett par nya jeans och tycker det är jättesvårt att hitta några som sitter snyggt. Tycker inte heller att det finns så många i min storlek, känner mig jättetjock. Framme ligger bara en massa som är 25-26 i midjan/höfterna. Jag skulle behöva 31-32 i midjan/höfterna och 30 i längd. Tycker alla som har jeans på sig verkar ha så små storlekar och långa ben. Är jag verkligen så mycket tjockare än alla andra jeansbärare?

• Svar på tråden Vilken jeansstorlek?
  • Kräftan

Jag har inte långa ben & är inte smal över höfterna! Har 30/32 om det är stretch & 31/32 om det inte är det, sedan beror det på vilket märke det är också!

• Hestia

Jag hade 30/32 innan jag gick upp i vikt, vet inte vad jag har nu... Tänker inte ha prova jeans igen förrän jag gått ned till det. :)

• vanessa

Jag misstänker att de gör jeansen lite extra långa eftersom de lätt kan sy upp dem i benen om de är för långa. Det är lite svårare att göra dem längre...

• ulli_gulli

Det är verkligen jobbigt med jeansstorlekar!!! Innan jag gick ner i vikt kunde jag inte få på mig ett par normala jeans ute i affärerna. Jag är ganska lång också, så det fanns liksom ingen storlek som passade vilket gjorde mig sjukt deprimerad. Sen gick jag ner nästan 20 kg till ett par stl 28/34. Men då var jag nästan för smal. Nu har jag stannat på 29/34...

Det är jobbigt eftersom jag alltid kommer att sträva efter att få på mig mina 28:or igen... Varför kan man aldrig vara nöjd????

• Sunniva

Det är lite olika. På Lee-jeans har jag 27 (stretch) och 28 annars.

• *Juniphé*

När jag var "smal" hade jag 33 i midja och 34 i längd.

Nu har jag väl typ 40 i midja :)

• Sunniva

Nån som vet vad som är minsta resp. största storleken i bredd? Har nog sett 25 som minst tror jag.

• KUS

Jag ligger runt 30/32.
    Har ett par hemma i strl 27 från min "före barnen tid" :)
    Ärligt talat så gråter jag inte om jag aldrig kommer i dem igen!!!

• ellli

Jag tror det beror mycket på vilken affär man går in på, på t ex JC och "trendiga-jeans-shopen" i stan håller jag med om att det är små storlekar framme. Ibland har jag t o m svårt att hitta jeans med 29 i midjan :o då undrar man lite vad som är fel.. Var faktiskt inne på Lindex för någon månad sen och upptäckte att de faktiskt hade många snygga modeller där :) kanske kan vara nåt?? Och nej, du är definitivt inte större än "alla andra jeansbärare" :)

• Jennifer E

Ja, jeans är ett ständigt problem! Jag har 27-28 i "vanliga" jeans och i mina favoriter Seven så har jag 26 = trevligt!

De gör absolut jeansen väldigt långa. Jag har 30 i längd och de enda som finns i den storleken är Diesel (ibalnd iaf).

Lycka till med jeansletandet alla korta/långa/smala/mulliga!

Svar på tråden Vilken jeansstorlek?