• Brud i rosa

Vilken jeansstorlek?

Jag är lite nyfiken på vad ni har för jeansstorlek. Jag är ute efter ett par nya jeans och tycker det är jättesvårt att hitta några som sitter snyggt. Tycker inte heller att det finns så många i min storlek, känner mig jättetjock. Framme ligger bara en massa som är 25-26 i midjan/höfterna. Jag skulle behöva 31-32 i midjan/höfterna och 30 i längd. Tycker alla som har jeans på sig verkar ha så små storlekar och långa ben. Är jag verkligen så mycket tjockare än alla andra jeansbärare?

• Svar på tråden Vilken jeansstorlek?
  • Sophie

Då är jag nog ganska vanlig... 28/32

• Electric Lady

eeeh om 2832 är vanligast så är det väl normalast också....

• Sunniva

Hestia:

Om man har en normalbyggd kropp, så borde man ju då ha 28/32 eller hur? Eftersom den storleken är vanligast alltså... Hmm...

• Electric Lady

normal för jeansbärare vill säga. Finner det grymt orimligt att jeansindustrin skulle göra jeans som folk inte kan ha.... låter inte så lönsamt!

• AnnaM

Jag har storlek 31-32/34 och den storleken finns i stort sett alltid, jag köper nästan bara jeans på JC. På Lindex kan jag nästan aldrig köpa byxor för de är rätt korta i benen. Jag tycker att jag är rätt smal, men inte jättesmal, men man börjar ju fundera när man ser hur små midjestorlekar ni andra har...

• Hestia

Jovisst borde den vara vanligast logiskt sett... Men finner det i alla fall konstigt om det skulle vara till en normalbyggd person.
    Ni som har den storleken, ovan i tråden, har alla skrivit att ni är smala...
    Så visst, den kanske är den vanligaste storleken folk köper, men så finns det säkert folk som inte köper jeans för att de inte finns i deras storlek.

• Sunniva

Jag har 27-28 ungefär på jeans. Är 165 och väger 54. Jag är varken smal eller tjock, utan ser ut som de flesta. Tycker att jag är normalbygd!! Sådeså :)

• Hestia

Sunniva - Ok, det må så vara, men jag hävdar fortfarande att 28/32 inte kan vara till en "normal-Svensson". :)

• Sunniva

Ja, du kanske har rätt. Läste nånstans för längesen att genomsnittskvinnan i Sverige är 164 cm och väger 68 kilo.

• Electric Lady

Men jeans är väl inte för genomsnittskvinnan, utan för jeansbärare?

Genomsnittsjeansbäraren, dvs den som efterfrågar jeans, borde alltså vara, om uppgiften stämmer, 28/32.

Går man t ex på affärer som säljer tajta glitterklänningar är de jättesmå i storleken, går man i tantaffärer finns det inga små plagg.

Och att vara smal borde väl vara det normala tillståndet för en människa.

Svar på tråden Vilken jeansstorlek?