• spellevinken

10 kg på en månad??

Hej är det helt omöjligt att gå ner 10 kilo på en månad?? Eller går det på något sätt? Jag skulle bli så glad om det gick..med någon pulverdiet eller vad vet jag?! Kramizar.

• Svar på tråden 10 kg på en månad??
  • Jennie med ie

Jag håller absolut med om att VV är bättre än pulver, utan minsta tvekan :0) Men det var som sagt inte det jag ville åt.. men, skit samma *s*

• vinterflickan

Jennie med ie

Jag tror att vv kan vara ett första steg mot sundare matvanor men när det funkar så bör man kanske gå ett steg längre.

• Tesan

JHK: Hmm.. mitt inlägg som jag skrev för någon dag sen kom visst inte med. Jag tar gärna emot tips från dig! theresela @ hotmail . com (skriv ihop) Jättesnällt av dig!

• Whack

Tesan

Det hade varit kul att höra din kommentar angående det jag skrev om överviktsenheten.

• Tesan

Whack: Vilken överviktenhet är det du pratar om?

Det finns faktiskt folk som får CK rekommenderat av sin läkare...

CK fungerar jättebra för mig. Har hitills gått ner 22 kilo. Och jag mår verkligen toppen. Under sommaren hade jag ett uppehåll. Och åt som vanligt. Ökade inte ett enda kilo. Men bara för att det fungerar för mig, så påstår jag inte att det är något för alla. Vi är alla olika!

Denna disskusion började bara för att jag tyckte att du "pratade illa" om metoden. Och tycker att det är synd. För den är bra, det fungerar, och utan att behöva må dåligt!

• Whack

Du sa att Överviktsenheter runt om i landet rekommenderade den.
    Du sa att det var tråkikt med sådana som mig som pratade utan att vet något.

Överviktsenheten på Huddinge sjukhus använder inte den.
    Stefan Rössner rekommenderar den inte heller.

Jag är skeptisk till allt vad konsulenter säger eftersom deras inkomst ofta är baserad på försäljningen.
    Ersätta pulver med mat känns helt onaturligt eller vad tycker du?
    Gurkdieten, Lingondieten, Soppdieten och Fildieten skulle helt säkert också fungera på dig.

• Santa Fe

Själv tycker jag det svåra är att behålla en sund vikt och livsstil på lång sikt. Jag kan och vet "allt" om vad man bör äta, jag vet vad som krävs för att gå ner i vikt och behålla den sunda livsstilen osv.
    Men ändå lyckas jag inte. Mitt problem (inte gå ner i vikt och behålla en sund livsstil) sitter i huvudet, i mitt psyke. Läser just nu Dr Phils bok om viktminskning och hoppas få större självkännedom om vad min "payoff" är...

• Whack

Visst är det svårt. Jag måste själv sluta helt med onyttigheter för att det skall gå och hur kul är det.

Tesan
    Måste dock tilägga att Överviktsenheten använder sig av Nutrilett(pulver).

• Tesan

Whack: Tycker att du låter så nedlåtande...
    Gurkdiet och allt vad du nämner kanske gör att man går ner i vikt. Men man får inte i sig alla vitaminer och mineraler som man behöver. Men det får jag med detta.

• Whack

Det kanske var lite nedlåtande, ledsen för det.

Hur vet du att du får i dig tillräckligt med vitaminer och mineraler?

"Konsulenten och hemsidan säger det"

Personligen tror jag att man inte kan ersätta frukt, grönsaker, proteiner, vitaminer osv med ett pulver.

Tror jag ger mig nu. Vi har olika åsikter helt enkelt. Det fungerar för dig och du är nöjd. Blev bara lite småsur när du sa att jag inte skulle prata när jag inte visste något.

Mvh

Andreas

• spellevinken

oj shit vad många inlägg det var här! jo, Tesan, jag tänkte faktiskt börja med CK. Jag har ringt till en konsulent och ska dit på måndag *weeee*!
    Jag är bara rädd att jag inte kommer klara det, jag har ingen som stöttar mej och då brukar det vara svårt..:(
    Men jag undrar också, hur länge kan man köra ren kur? Hur länge gjorde du det och hur mycket gick du ner då? Hoppas du svarar. Kramizzar

• ia´s

Här är en till som använts sig av CK metoden.
    Kan..tyvärr...bara säga goda saker om dennna metod.
    Har tack vare CK tappat mer än 45 kg på ca 5 månader och jag har aldrig mått så bra som jag gör nu.
    Min muskler ÄR KVAR, men fettet är borta.
    Har prövat VV, men detta funkade inte alls på mig.
    Jag är väldigt besviken på människor, som bara pratar negativt om sk pulverdiet, fast vissa inte ens prövat detta.
    Däremot inte sagt att det funkar för alla, men har man inte testat, vet man ju inte.
    Måste även tillägga, att CK konsulenter tjänar inget på att sälja dessa varor.
    Detta är mer än service och dom betalar sina varor i förväg..dvs dom ligger ute med pengar.
    Det finns säker några som tar x betalt, men jag tror dom är ganska så få.
    Min CK konsulent tar inget x, varken för produkten i sig eller för att ge mig råd, tips, stöd osv.
    Så vad du än bestämmer dig för (VV, CK eller annat) ett jätte lyckat till!!
    Du klarar det!!
    Vill du hänga med oss som kör med CK, är du jätte välkommen in på vår sk sida (www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m509540-1.html).
    Där är vi ett gäng som stöttar, hjälper, peppar osv varandra till 100%.
    Kramizzzar i massor...

• Höstbrud-04

Det går inte att gå ner så mycket på en månad utan att skada kroppen. Jag vill varna alla för dessa "snabba" bantningssätt. Människor har dött av hjärtsvikt, då musklerna i kroppen inkl. i hjärtat bryts ner för att ge kroppen den energi den behöver, nät de medvetet har svält sig.

Snälla - ta hand om er och försök gå ner i vikt i ett lagom tempo.

• ia´s

Jag har alltid tagit hand om mig!!!!
    Tränar lagom, ute och promenerar, äter ordentligt osv.
    Är en person som vet vad jag sysslar med!!
    Var nyligen på hälsokoll och tog alla prover som man gör i samband med detta.
    Allt var kanon!!!
    Läkaren blev varken förbaskad eller något annat för att jag kört CK, för detta berättade jag för läkaren innan provtagningen.
    Jag gick upp alla mina x kg i samband med att jag fick mina barn och har som sagt testat en massa olika sätt för att bli av med kg igen.
    Inget har funkat tidigare, utan detta var första gången som jag märke att kg försvann.
    Har tyvärr märkt i min omgivning, att en del av min vänner är avundsjuka för att jag lyckats och då genast klagas det.."åh..de e jättefarlig".
    Jag har lyckats å jag mår skitbra!!
    Jag hade ju inte gjort detta om jag inte mått bra och om alla mina värden varit ok.
    Det hoppas jag att alla här förstår.

• butterix

Jag gick ner 5 kilo (och jag har lagom vikt) på kort tid genom att sluta äta de "vanliga" sädesslagen (vete, havre, korn, råg), dvs inget bröd eller "vanlig" gröt/mûsli, samt de flesta mjölkprodukter. Mitt syfte var inte att gå ner i vikt, det var andra hälsoproblem som gjorde att jag skulle ha denna diet, men jag tappade dessa kilon och slapp mycket av den uppsvullenhetskänsla jag haft i magen under lång tid.

Jag åt i stället bovetegröt (bovete är en ört, inget sädesslag), gjorde sesammjölk, och använde ibland grädde, mild yoghurt naturell och riktigt smör. Ris och majs var också okej. Och potatis. Samt alla grönsaker och frukt. Jag var sparsam med kött och fisk (eftersom jag är fuskvegetarian), så det gäller att se till att man får i sig det man behöver, vitaminer, proteiner och sånt. Ät bönor och sånt (men absolut inte för mycket) till varje måltid. Och kanske viktigast: ta hjälp av nån kunnig. Jag rekommenderar inte att nån leker med kroppen och försöker superbanta. Men att dra runt på _en massa_ övervikt kan nog inte heller vara bra. Hur som helst tror jag att det är hälsosamt och viktminskande att inte äta (några mängder av) det här jag har skrivit om, bröd, mjöl och mjölk.

Ta hand om er, ät hälsosamt och njut av livet och era kroppar! De är underbara maskiner som behöver samma service (om inte mer) än våra obesjälade dito (bilar å sånt)

• Tesan

spellevinken: Gör som ia´s sa. Joina oss i våran "stöd-tråd"! Där är vi många som stöttar varandra. Du kommer att klara detta, om du verkligen vill. Hur mycket vill du gå ner? Jag har hitills gått ner 26 kilo. Ska ner ca 7 kilo till!

Svar på tråden 10 kg på en månad??