• spellevinken

10 kg på en månad??

Hej är det helt omöjligt att gå ner 10 kilo på en månad?? Eller går det på något sätt? Jag skulle bli så glad om det gick..med någon pulverdiet eller vad vet jag?! Kramizar.

• Svar på tråden 10 kg på en månad??
  • vinterflickan

Jag är ganska dåligt insatt på vad äppelcidervinäger kan göra för kroppen. Men om du vet med dig att du äter väldigt mycket när det blir dags för måltider så kan du dricka ett glas väldigt utspädd äppelcidervinäger eftersom det drar ihop magsäcken och dämpar hungern. Detta är inget jag själv testat utan det är en vän till mig som gjort det. Kanske kan fungera som ett komplement men jag tror ändå mest på införlivande av nya vanor.

Lycka till!

Förresten vill jag ge ett boktips också: Tidningen Iform har gett ut en bok som heter "fitness för kvinnor" som jag tycker är jättebra! Den ger tips om motivation, ändrande av vanor, lite kostråd och så finns där träningsprogram för alla typer som man kan utföra hemma i vardagsrummet eller på gymmet!

• Tesan

female: Var har du hört att dietisterna håller sig till Nutrilett? Jag har hört mer positivt om Cambridgekuren. Och den används (och är testad) av överviktsenheter runt om i landet.

• hjartat73

Spellevinken vi kan peppa varandra om du börjar på VV.

Kram

• Whack

Tro inte på några kurer från Sahlgrenska, banankurer, Cambridgekurer eller Rikshospitalets kurer.

Cambridgekuren är testad på KS, men jag undrar om de verkligen använder sig av den. I de flesta fall går man upp igen så fort man slutar med en sådan kur.

Det som gäller är att ändra livsstil. Mindre fett, godis och onyttgheter. Mer motion, grönsaker och frukt.
    Aftonbladet och Expressen har olika program om man vill ha koll på vad man stoppar i sig.
    Viktväktarnas modell är överläget bäst, men det borde man klara själv utan att betala pengar.

PS! Vattenkuren från Norska Regionsykehuset i Ullevål att man slutar helt att dricka vatten eller annan vätska. Enda tillåtna vätskan är kaffe 6 koppar/dag. 5 kg på 2 veckor garanterat.

PS!! Var snäll och försök inte med vattenkuren.

• Tesan

Whack: Tycker att det känns tråkigt att du uttalar dig om cambridgekuren utan att veta sanna fakta. Om du läser på www.cambridgekuren.se så får du se att du har helt fel. Överviktsenheterna använder den VISST. Finns tom. ett antal kända svenska läkare, som uttalar sig om kuren på den sidan. Och det finns massvis med folk som har behållit sin vikt efter att dom slutat med kuren. Dom som har gått upp, har i flesta fall, börjat om att äta precis som dom gjorde innan. Men själva grejen för att kunna behålla vikten, är ju att man måste lägga om matvanorna.

Jag håller på med cambridge (och många fler med mig) och tycker att den är kanon! Men den passar inte för alla.

Vad jag ville säga var eg. bara att jag inte gillar att folk "pratar" utan att verkligen veta.

• Whack

Eftersom jag har arbetat med just forskning i många år tyckte jag att jag kunde uttala mig om ämnet. Så när det gäller forskning och studier vet jag vad jag pratar om.

Det du läser står på hemsidan till detta företag som säljer "Cambridgemetoden". Jag har svårt att tro att de skulle skriva något annat än att det var bra. Jag kan dessutom inte hitta var det står att sjukhusen använder sig av Cambridgemetoden. Skicka gärna länken så får jag läsa den.
    Om man bara äter pulver i 2 veckor förstår jag att man tappar vikt, men så funkar inte kroppen att det skulle ge ett varaktigt resultat.

Eftersom du vet sanna fakta så antar jag att du har läst studien? Vad väger de idag som använde sig Cambridgemetoden?

Mvh

• Whack

Jag hittade, men skall fråga. Får återkomma efter jag har fått svar.

• Tesan

Du kan även läsa på www.viktklubben.nu
    Finns en massa exempel på folk som hållit sin vikt. Finns ingen anledning för dom att ljuga. Dessutom så vet jag själv folk i min omgivning som hållit vikten.

Vet att jag läste en artikel i aftonbladet för inte så längesedan. Där en läkare (kommer tyvärr inte ihåg namnet)uttalar sig om CK. Så dom possitiva kommentarerna finns inte endast på CK:s egna sida.

• Hanna-Maria

Du Spellevinken... och alla andra
    Glöm inte att när man gå ner många kg mycket fort så tar musklerna stryk. Hjärtat är också en muskel...

• Jen74

Hej,

Jag går på Xtravaganza nu och jag är väl måttligt road av det. 2 veckor på enbart pulver räcker... Vill man ha en snabb vikt nedgång kan jag rekommendera det, men jag föredrar Aftonbladets Viktklubben där man får äta MAT!! ;) Jag har tappat från 5 kg på 1½ vecka, men då är en del av det vatten som kommer tillbaka.

Lycka till!!

Svar på tråden 10 kg på en månad??