10 kg på en månad??
Hej är det helt omöjligt att gå ner 10 kilo på en månad?? Eller går det på något sätt? Jag skulle bli så glad om det gick..med någon pulverdiet eller vad vet jag?! Kramizar.
Hej är det helt omöjligt att gå ner 10 kilo på en månad?? Eller går det på något sätt? Jag skulle bli så glad om det gick..med någon pulverdiet eller vad vet jag?! Kramizar.
Tesan: Jag har förstått att du har en väldig massa frågor om näringslära ;) Om du vill får du gärna maila mig eller ge din mailadress till mig så kan jag hjälpa dig. Kan i stort sett det där utantill då jag är mycket intresserad av vad maten gör med kroppen, tar mig gärna an att undervisa ;) dig..
kram jennie
Lovade att höra av mig efter att jag hade hört med överviktsenheten om Cambridgemetoden.
Man använder sig INTE av Cambridgemetoden på Överviktsenheten utan har bara testat den i studiesyfte något år.
Stefan Rössners namn använder man sig tyvärr av ändå.
"Konsulent på CK" visste det förstås, men ville inte säga något.
Tro inte på all reklam om kurer hit och dit. Ändra matvanorna dvs mindre fett och socker och motionera mer.
Jennie med ie
Jag menar att man lär sig äta på ett bättre sätt; flera gånger om dagen, man lär sig vad som ger många points och vad som ger få. Om man har haft väldigt dåliga matvanor innan så kan man genom VV införliva bättre vanor. Självklart finns det mer kvar att lära men det är en god början. Till skillnad om du lever på pulver under en period.
vinterflickan, ja jämfört med pulverkurer så anser jag också att VV är bättre och ger mer kunskap och mer bra vanor. Men vidstår att pointsen inte säger så mycket om näringsinnehållet i maten... och att lära sig äta flera gånger om dagen behöver man ju inget program för *ler*
Whack, bra kost behöver inte betyda mindre fett.
Jennie med ie
Håller med om att det inte är ett komplett system (fast jag är inte så värst insatt i det) men jag har sett hur det har hjälp folk med extremt dåliga matvanor att ta ett steg i rätt riktning. Men sen måste man nog läsa lite näringslära också, det håller jag med om.
Och om man ändå sätter sig in i näringsläran, ja då behöver man väl inte VV:s program? ;)
Nä det är naturligtvis individuellt, men generellt sätt till västvärldens kosthållning så är det mindre fett som gäller.
Samma sak med sockret och samma sak med motionen, dvs det är individuellt.
Jennie med ie
Jo en del behöver det här med att gå och väga sig och få uppmuntran. Visst kan man få det från andra håll, men alla kanske inte kan det. Några av mina vänner som varit med säger att de behöver VV av just den anledningen, även om de nu lärt sig att äta bättre.
Visst kan en del ha nytta av stödet av att vara med i en grupp t ex.. och då är ju VV ett av många sätt att få det stödet. Men det jag pratar om är hurvida man lär sig äta rätt av VV:s system eller ej...
Jennie med ie
Min jämförelse var pulverdieter vs VV.
Jag tycker personligen inte att VV är det ultimata men jag tycker att det är bättre än pulver eftersom det förmodligen är lättare att återgå till sina gamla dåliga vanor om man gått på en pulverkur än om man gått efter vv.