10 kg på en månad??
Hej är det helt omöjligt att gå ner 10 kilo på en månad?? Eller går det på något sätt? Jag skulle bli så glad om det gick..med någon pulverdiet eller vad vet jag?! Kramizar.
Hej är det helt omöjligt att gå ner 10 kilo på en månad?? Eller går det på något sätt? Jag skulle bli så glad om det gick..med någon pulverdiet eller vad vet jag?! Kramizar.
Det enda sättet att snabbt förlora vikt och undgå näringsbrist är pulverdieter typ Nutrilett och Modifast, som används av sjukvården.
Känns det svårt att inte äta något i fast form, kan man komplettera med lite frukt.
Gå inte på Banandieten och Rikshospitalets diet och allt vad de heter! Det är lögn att de kommer från sjukvården - tvärtom är de rent skadliga och hälsofarliga.
female: aa du har rätt, jag funderar på VV eller någon pulverdiet. vet du vilken som är bäst eller är dom likadana?? nutrilett verkar ju bra, den finns att köpa i affären och r inte särskilt dyr..men jag har också hört talas om modifast,naturdiet och cambridgekuren..har du provat någon av dom själv?? krama
Londonbo!!!!
Snälla....kan du inte skicka den till mig oxå??
Kram
jossanstar@hotmail.com
Lyssna på female ang banandieten! gå inte på lösningar som låter för bra för att vara sanna - de är oftast det!
Jag har gått ner 10 kg under januari. Promenerat mellan 30min och 2 timmar per dag samt ätit lite midre och lite bättre. Alltså inga mirakelkurer här inte...
Spellevinken
Första gången kostar det 200:- men om du tittar på deras hemsida har de oftast rabattkuponger där du kan skriva ut och då kostar det 100:-. Sedan kostar det 100:- i fortsättningen och för det får man material, recept och en lektion på ca 30 min.
Jag är helnöjd med VV och trodde som dig att man var tvungen att väga sig inför alla och att det skulle kännas som ett sektmöte *skrattar*.
Kram och Lycka till
hjartat73: jaha det var ju inte så himla dyrt som jag trodde det skulle vara.. å jag litar på dej, vv är nog bäst! jag vill ju få nya matvanor som jag kan hålla hela livet, & jag går hellre ner något långsammare och sedan behåller min nya vikt än att gå ner för fort och gå upp sen igen... så nu har jag bestämt mej för att sticka dit på måndag. Tack för all hjälp! *Kramas*
Nutrilett kan du ju bara göra en kort period och risken med det är att du sedan återgår till de vanor du hade innan dieten, alltså de vanor som gav dig de överflödiga kilona från början. Nutrilett kan kanske vara en bra start om man vill ha en liten extra skjuts i början (de har ju även riktiga maträtter numera så det blir nog inte så tråkigt). Men efter den där första skjutsen behöver du lägga om dina vanor och det är det Viktväktarna kan hjälpa dig med! VV vinner i längden eftersom de hjälper dig till nya sunda vanor som du kan behålla livet ut.
Spellevinken, håll dig till Nutrilett. Den pulverdieten håller sig dietisterna inom den svenska sjukvården till.
Utan läkares rekommendation ska man inte ta pulver mer än 14 dagar, men om du inte är väldigt överviktig så brukar det räcka för att få en ordentlig viktnedgång.
Sedan rekommenderar jag antingen Viktväktarna eller Viktklubben på Aftonbladets hemsida, där får man bra hjälp och koll på sitt kaloriintag på ett förnuftigt sätt. Där kan du fortsätta din viktnedgång om du vill. Framför allt så undviker du att gå upp snabbt i vikt igen, vilket är lätt efter en pulverdiet.
Viktklubben är bra om du vill slippa gå på möten, och ha ständig tillgång till hjälp och exakt kaloriberäkning (genom datorn).
female & vinterflickan: Tack för era tips ni är så gulliga!
Jag har en ny fråga.. finns det några kapslar ex. äppelcidervinäger, CLA eller Redusan som hjälper viktminskningen? Eller är dom bara bluffar?