• Linganlotta

Julklapp till pojkvän??

Är det någon som har tips vad man ska köpa till sin fästman i julklapp??
    Jag har så dålig fantasi...

Tacksam för hjälp!

/Lotta

• Svar på tråden Julklapp till pojkvän??
  • sofi 88

Oj, vad duktigt att redan ha planerat! 
    Jag tror jag börjar förändras till en sån hemsk människa som sistaminutenshoppar dagen innan julafton.
    Sorgligt men sant. Och det blir inga söta genomtänkta presenter heller.

M2b och jag kommer nog inte byta julklappar ens (även om golf toamattan är jäkligt lockande!) eftersom vi ändå vill spara lite extra till bröllopet.
    Lillebror åker som tur är till Australien och är borta 4 månader så han slipper jag köpa till, hahaha.  
    Så då är det bara mamma, pappa, syster, moster å mormor å morfar kvar.
    Resten får nöja sig med kramar.
    Mormor å morfar kanske dessutom får något hembakat (snåla studenten!) 

• LillaMy666
    sofi 88 skrev 2011-11-23 21:22:51 följande:
    Hahaha, kanonsida som du tipsade om LillaMy666!
    www.julklappar.co/sportfanen/toilet-golf/ denna grejen är bara såååå min m2b, dock är han ingen golfare men så länge som han sitter på toa så kan han gott behöva något roligt att sysselsätta sig mer än iphone spel! 
    Haha! Jag gifter mig med en riktig golfnörd så en sån där hade nog inte alls varit galet. Fast jag funderar faktiskt på en sån här! www.julklappar.co/sportfanen/sjalvlysande-golfboll/ Den är ju så sjukt billig att den väl borde räknas som att inte ha köpt nått alls? Kul att ha något att slå in så det inte bara blir barnen som får öppna. Och en dryg hundring kan man väl alltid slänga in i budgeten. Får lova att köpa billigare mascara nästa gång så går det ihop sig! ;)
  • daniiel
    sofi 88 skrev 2011-11-23 21:56:28 följande:
    Oj, vad duktigt att redan ha planerat! 
    Jag tror jag börjar förändras till en sån hemsk människa som sistaminutenshoppar dagen innan julafton.
    Sorgligt men sant. Och det blir inga söta genomtänkta presenter heller.

M2b och jag kommer nog inte byta julklappar ens (även om golf toamattan är jäkligt lockande!) eftersom vi ändå vill spara lite extra till bröllopet.
    Lillebror åker som tur är till Australien och är borta 4 månader så han slipper jag köpa till, hahaha.  
    Så då är det bara mamma, pappa, syster, moster å mormor å morfar kvar.
    Resten får nöja sig med kramar.
    Mormor å morfar kanske dessutom får något hembakat (snåla studenten!) 
    Haha ja, ska jag vara helt ärlig så är allt redan köpt sedan ett tag tillbaka. Nu är det bara att slå in allt som är kvar :) Jag har svårt för att vara ute i sista minuten, det händer oftare att jag köper alldeles för tidigt :P

Det är klart, bröllop kostar en hel del :) Vi har ju bröllopet avklarat, så nu blir det hund som en "julklapp" till oss själva :)

Men då har du ju ändå ett par klappar att ordna, men det som är bra med familjen, det är ju att tex något hembakat brukar vara väldigt uppskattat :)
  • sofi 88
    daniiel skrev 2011-11-23 23:16:13 följande:
    Haha ja, ska jag vara helt ärlig så är allt redan köpt sedan ett tag tillbaka. Nu är det bara att slå in allt som är kvar :) Jag har svårt för att vara ute i sista minuten, det händer oftare att jag köper alldeles för tidigt :P

Det är klart, bröllop kostar en hel del :) Vi har ju bröllopet avklarat, så nu blir det hund som en "julklapp" till oss själva :)

Men då har du ju ändå ett par klappar att ordna, men det som är bra med familjen, det är ju att tex något hembakat brukar vara väldigt uppskattat :)
    Haha, du är nu officiellt min idol :D Men om några år kanske jag också lyckas vara ute i god tid och köpa lite personliga presenter som du med :)
  • LillaMy666
    daniiel skrev 2011-11-23 23:16:13 följande:

Woooow! Respekt säger jag. Jag har denna intention varje år och misslyckas precis lika ofta. Makalöst! Sätter igång att skriva listor till alla och envar och köper sen typ hälften. Och så är det stopp! Har i alla fall skaffat alla presenter till mina och andras barn. Handlar alltid dem här: Hiko.se Makalöst bra utbud och priser! Kom hem en enorm kartong förra veckan då jag samköpte med en vän för att spara pengar på frakten.

Två sportande vänner har fått atletiska presenter från Outnet.se Strålande leveranstid! Törs inte skriva exakt vad jag köpte ifall deras fruar skulle läsa här. Vet att de hängt på BT förut iaf! ;)

Men på tal om presenter, vad önskar ni er själva då? Av min fästman önskar jag mig ju ingenting då vi inte ska köpa presenter och till föräldrarna har jag sagt att deras generösa bidrag till bröllopet är MER än nog. (Vi får över 20.000, jag skäms nästan) Men det finns ju ett par andra som undrar också. Hittade två saker på julklappssidan som jag tror jag ska skriva upp till tomten!

http://www.julklappar.co/tekniknorden/vantar-for-pekskarmar/
    (De som känner mig vet att jag är största iphone-nörden någonsin och jag är rätt less på att använda näsan på telefonen när det är kallt och man har vantar på!)

http://www.julklappar.co/tekniknorden/one-piece-ziperall/
    Rätt säker på att jag aldrig någonsin skulle våga gå ut i den men sååå himla skönt måste det väl ändå vara att ha en sån hemma och mysa med i soffan?

Så egentligen har jag bara ett par vänner och så föräldrarna kvar att köpa till. Plus en minimini-present till min M2B. Eller kanske något jag kan hävda att han skulle köpt ändå??
  • Dejli

Just i år har jag köpt ett Wii till sambon (så kan jag också leka :P) Vi har inte haft något TV-spel, men jag vet att han fortfarande sörjer sitt Wii som hans ex tog med sig i bodelningen för flera år sedan, haha. Så det har jag köpt ett... de är ju mycket billigare nu än de var från början också.

Annars så ÄLSKAR jag sidan www.coolstuff.se när jag har idétorka på vad man ska ge för presenter eller julklappar till folk... de har massor med onödiga grejer, men också en hel del som ter sig onödigt men som vid närmre eftertanke faktiskt är ganska användbart.

• daniiel

Jag är helt galen i julen och i min värld är det två saker som är absolut bäst - klä julgranen och köpa julklappar! :) Det är därför jag är ute i så pass god tid. Jag längtar hela året, men jag har fått lova maken att jag inte börjar köpa julklappar förrän tidigast i september :P

Jag älskar överlag att ge folk i min närhet presenter :)

• Dejli

Jag hade aldrig kunnat köpa julklappar i september... jag är alldeles för dålig på att hålla saker hemliga. Om jag köpt något jag vet att mottagaren verkligen vill ha så vill jag ge paketet på en gång :P

• Power of Love

daniiel: Imponerande att du redan har köpt allt  och jag är ganska avundsjuk på hundvalpen. Vad blir det för ras?Glad

Jag har iaf kommit en god bit på vägen (vi har en lång lista)

Sambon är helt klar
    Min familj:
    Lillebror får presentkort på en paintball butik så han kan köpa sig en egen mask. Det är genemsam jul och födelsedagspresent. Så kanske han även får något litet till födelsedagen.

Min storebror är egentligen klar. Han ska få handdukar som är köpta men tänkte måla lyktor som matchar till. Detta är också en födelsedagspresent, han fyllde i augusti men vi har som tradition att ge varandra födelsedagspresenter nåt halv år efter vi fyllt. Men han får det iaf i två paket Flört

Mamma och pappa kommer vi bjuda med på teater och ev middag till det

mormor och farmor kommer båda få ett kort på mig och sambon tillsammans eftersom de inte har något på honom. Kanske även nån hudvårdsprodukt till.

Samobons familj:
    mamman + särbo vi funderar på presentkort på typ ticknet eller liknade så de kan unna sig lite tid tillsammans

Helbror: nån tv/datagrej han hade önskat sig men eftersom han precis fyllt år räcker inte det så han ska fålite samlarprylar i samma tema(det får sambon fixa själv).

Mormor:?
    Morfar:?
    Moster + man: ?

liten kusin : en hallo kitty mössa  och kanske nån leksak.

Extra bror: en matlåda från Lagerhause vi fyller med roliga saker typ "bakfullgodis"

pappa + fru: ?

småsyskon (6st i varierande åldrar som ska dela på en sak) ?

farmor + farfar: tror det blir kort på oss och ev nåt godis till

Extra syster: Även hon får matlåda men hennes tänkte vi fylla med antingen kryddor/oljor till matlagning eller téer.

• daniiel
    Dejli skrev 2011-11-24 11:55:25 följande:
    Jag hade aldrig kunnat köpa julklappar i september... jag är alldeles för dålig på att hålla saker hemliga. Om jag köpt något jag vet att mottagaren verkligen vill ha så vill jag ge paketet på en gång :P
    Haha nej, jag är inte så bra på att hålla saker hemliga heller. Man spricker ju nästan :P Ska sanningen fram så har vi redan gett två julklappar - mobiltelefonerna, för de som fick dom var i akut behov hehe
    Power of Love skrev 2011-11-24 12:54:23 följande:
    daniiel: Imponerande att du redan har köpt allt  och jag är ganska avundsjuk på hundvalpen. Vad blir det för ras?Glad
    Ja, vi längtar verkligen efter vår lilla dam :) Ska bli så roligt och utmanande. Det blir en Staffordshire bullterrier, så vi kommer verkligen ha händerna fulla hehe

Vad roligt med teaterbiljetter, det är något som jag skulle kunna önska mig om det inte var så att jag skulle bli tvungen att gå ensam :P haha

Tycker det var en rolig idé med sån matlåda, så jag snor nog den idén med kryddor osv. till svärmors födelsedag :)

Vi har gjort "flyttahemifrån"- "tagitstudenten" och "tagitkörkort"-korgar till båda våra systrar, väldigt uppskattade presenter :) Gav även en "myskorg" med lite vin, vinglas, böcker, filt, doftljus osv till min mamma när hon fyllde 50 i år :) Ja, nu ger vi ju svärföräldrarna en "braatthaistugan"-korg :P
Svar på tråden Julklapp till pojkvän??