Julklapp till pojkvän??
Är det någon som har tips vad man ska köpa till sin fästman i julklapp??
Jag har så dålig fantasi...
Tacksam för hjälp!
/Lotta
Är det någon som har tips vad man ska köpa till sin fästman i julklapp??
Jag har så dålig fantasi...
Tacksam för hjälp!
/Lotta
_Miss Jossan_
både jag och min sambo älskar fantasy, och slukar det mesta. Min favorit är Robin Hobb's böcker om fjärrskådarna. Han gillar Raymond Feist, och en gemensam faborit är Terry Goodkind.
Bara några tips.
Det här kanske kan vara något? Här verkar det finnas tips till alla möjliga och omöjliga typer av pojkvänner/äkta män. Många roliga julklappar!
Julklapp till pojkvän
Jag har varit ute i god tid (för att vara mig iaf) och beställt hem dvd med Nile city 105,6 och även med Torsk på Tallin. Jag vet att han gillar killinggänget så jag hoppas det blir uppskattat. Vi har sagt att vi bara ska köpa billiga julklappar eftersom vi precis köpt förlovningsringar , idag till och med ;) och det är ju present nog även om själva förlovningen kommer ske några veckor innan jul :)
Men jag har fler tips att komma med som varit uppskattade. Förra året fick min sambo en låda med ihopplock med olika krydder, oljer, vinägrar. Dessutom hade jag lagt i en kokbok av Per Moberg och lite köksgrejer man inte själv kanske köper ex köttklubba, köttnålar. Min sambo älskar matlagning och även Per Morberg matprogram så det var mycket uppskattat.
Ett annat år fick han inomhus picknick. Jag fixade trerätters som jag dukade upp på vardagsrumsgolvet där jag även placerat filtar och fullt med kuddar. Tänt fullt med värmeljus och hade på stämningsfull musik.
Annars tycker jag att det finns många fina smycken till män. Guldfynd hade förut armband som man kan gravera in något på om man vill göra det lite personligt.
Till en föredetta pojkvän gjorde jag ett album till med bilder på oss två varvat med texter från kärlekslåtar, han fick även ett år ett album med serier som jag klippt ut från dagstidiningar och skrev varför dessa serisnuttar påminde om oss eller skrev till kloka ord till. Albumen jag använde då var klassiska svarta och man kan ju göra mycket med lite fantasi och pennor i fina färger.
En personligkalender med bilder på dig/er är ju också en rolig grej. Kanske nån förstorad bild på er båda kan vara uppskattat?
Någon nämde att man kan med hjälp av glasfärg göra personliga glas vilket är riktigt roligt att göra och ge bort och även muggar, tallrikar, skålar och annat i glas och porslin går att måla och göra personigt. Själv har jag gjort både vaser, glas och muggar och gett bort till familjen. Ljuslyktor ska göras till storebror i år.
Jag vill bara inflika, om ni inte sett det, att tråden är från 2003 ;P
Meeeen... det kanns finns de som behöver tips nu också hehe
Men shit! När man söker här får man verkligen märkliga sök. För den här kom liksom upp jättehögt i söket! Sorry - var jag som inte läste ordentligt. :)
Ja av ödets nyck så är det ju liksom aktuellt trots att åren gått! Varje år - samma julklappsångest. Så vi kanske ska sparka liv i den här tråden och se om någon har fler tips. Vi som planerar bröllop har ju ofta en rätt ansträngd budget! Tycker själv det är ursvårt. Vårt bröllop är i februari och vi har typ sagt att vi inte ska köpa något alls till varandra. Men ändå vill man ju ha nått! Men vad?
Hahaha, kanonsida som du tipsade om LillaMy666!
http://www.julklappar.co/sportfanen/toilet-golf/ denna grejen är bara såååå min m2b, dock är han ingen golfare men så länge som han sitter på toa så kan han gott behöva något roligt att sysselsätta sig mer än iphone spel!
Jamen precis, det är ju verkligen ett högaktuellt ämne även nu, 8år senare :P
Här är julklapparna vi kommer ge i år iaf, lite halvtråkiga, men alla får något som de behöver och/eller vill ha :)
Vår dotter (hon fyller även år (5år) i december)
En lekdator
Sällskapsspel
(En bärbar DVD + filmer i födelsedagspresent någon vecka innan)
Mina föräldrar
Handväska till mamma
Inomhus eldstad till pappa
Makens föräldrar (de köpte en sommarstuga i somras)
Ett litet paket med bra att ha saker till stugan, tex en flagga, dassbok, ljus, första hjälpen kit osv.
Min syster
Vinglas, som hon önskat sig :)
Makens syster (hon fyller år på julafton)
En ny mobiltelefon, kombinerad present och julklapp.
Min mormor (fyller år mellan jul-nyår)
Förstoring av bröllopsfoto
En Doro-mobil, också kombinerad present och julklapp.
Övriga mor- och farföräldrar
Förstoring av bröllopsfoto
En donation i deras namn till Hjärtekatten
(hjartekatten.blogspot.com/)
Till varandra (jag och maken)
En hundvalp, hämtas lite tidigare än julafton dock
Katterna
Leksak och catsticks