• Linganlotta

Julklapp till pojkvän??

Är det någon som har tips vad man ska köpa till sin fästman i julklapp??
    Jag har så dålig fantasi...

Tacksam för hjälp!

/Lotta

• Svar på tråden Julklapp till pojkvän??
  • _MissJossan_

Jag har det lätt för mig - tv-spel! Båda han och jag lirar mycket och ofta, så jag vet vad han gillar för spel :D Sen gillar han fantasy också - det tål jag dock inte. Fast nån fantasybok eller film kommer jag köpa till honom iaf; jag får väl fråga om råd i affären eftersom jag inte vet vad som är "bra" fantasy ;)

• Linganlotta

Nussan! Hihi, hoppas att han blir glad för den!!! ;)

• Dea

Vad har jag köpt förut:

En plånbok (med ett presentkort och ett foto på mig själv med mina storlekar skrivet på baksidan)

Pengar i resmålets valuta
    Kalender med bilder på mig själv
    Långkalsonger
    En liten radiostyrd bil

• Camilla S.

Min grabb ar sportig av sig sa jag funderar pa att kopa en san dar liten mp3-spelare som man kan satta runt armen nar man ar ute och springer. Funderar ocksa pa att kopa ett verktygs-set eftersom vi nog ska borja renovera nasta ar. Far se hur mycket pengar jag kan spara ihop. Om det inte racker sa blir det nog present-kort pa ex massage fran mig, bio-biljetter etc. Kul att lasa alla kreativa forslag har!

• ellli

sekreteraren!

Hur vet du vilka viner som passar i hop med vilken choklad?? Tyckte det var en jättebra present så jag tänkte sno ditt tips :D men på t ex vingudien står det ju bara att ex mörk choklad passar bra med vin som är lätta, fruktiga osv men hur vet man det??

• Toffe79

_MissJossan_
    Tips på fantasy böcker:
    Otherland serien av Tad Williams samt de två trilogierna om Thomas Covenant av Stephen Donaldson är mycket bra.
    Vill du ha titlarna på böckerna så säg bara till...

• New York brud

tjingeling,
    har precis fixat fodelsedagspresenten till sambon och det blir en natt pa ett bed and breakfast som ocksa ar en hastfarm. Han alskar djur och det ska bli saa skont att komma bort fran staden om bara for en natt...Sa dar ute blir det middag, hastridning, trekka lite...Sedan ska han ocksa fa spel till sin alskade x-box och en vintertroja...Jag hoppas att han blir nojd, i alla fall ser jag valdigt mycket fram emot hans fodelsedag...

• sekreteraren

ellli:

chokladsajten.com så hittar du under recept en dryckesguide där dom rekomenderar olika sorters dryck till choklad, bl a röda viner. Fast jag har bara tagit 2 förslag därifrån och sen köpt andra viner oxå. Tror nämligen inte att vi ska köra chokladprovningen och vinprovningen tillsammans utan vi tar chokladen den ena kvällen och vinet en annan kväll.

Jag är inte så bra på det här med viner, men det är han, så jag vill att han ska lära mig lite om hur man känner olika dofter och smaker. Har därför valt 7 röda viner med olika karaktärer, den ena har smak av lakrits, den andra gräs, det tredje mynta osv (vilket jag har kollat på systemets sajt innan jag köpte vinerna, så jag hoppas kunna lära mig hur man urskiljer detta. *s*

Men som sagt, annars finns det bra tips på viner som passar med choklad på chokladsajten om man vill köra provningarna tillsammans!

Lycka till, hoppas ni får det trevligt!! *ler*

• Linganlotta

Camilla S!!!
    Var hittar man sådana?? I sportaffärer eller i stereoaffärer??

• _MissJossan_

Toffe79
    Tack för tipset! Skall kolla in dessa :) Jag är helt borta när det gäller fantasy själv ;)

Svar på tråden Julklapp till pojkvän??