rebban b skrev 2014-07-18 06:41:24 följande:
Vad roligt! Synd på det med tårtan, men om någon annan kan provsmaka så är det näst bäst iaf. Fantastiskt att allt annat löst sig fint eller är på väg att lösas :)
Tack! :) Jag har nu provsuttit med underkjolen, och det var inte alls så farligt. Klänningen är verkligen mer hanterbar med underkjol än utan för min del. Men att inte vara i vägen lär bli ett problem haha.
Tack! :) Men så bra! Ja, ska prata med min florist om det på tisdag. Ser fram emot att se vad han knåpat ihop :)
Men alltså, så nyfiken på hur du kommer se ut :D låter så coolt! Vi kommer också sätta oss i helgen och försöka få till bordsplaceringen, klurigt men roligt.
Om det är någon tröst så ser det i princip ut så här också, jag har väl alltid någon tanke om bröllopet i huvudet (eller en sådär tre åt gången) medan han behöver ha mer tid på sig, samt är en sådan som inte kan föreställa sig hur det ska se ut förens det närmar sig. Men nu lossnar det alltmer, samt så som Elna14 säger så känns det verkligen hur bra som helst att båda har vart med och bestämt allt under hela vägen :)
Jag kommer ha klackskor (som egentligen gör klänningen typ 1,5-2,5cm för kort) under vigsel, fotografering och kanske under middagen. Men sedan tänker jag byta till lågskor, alternativt taxklackar som det går att dansa i. Tänker att jag inte kommer gå så mycket ändå så det blir värt det för fötternas skull.
Fyra veckor och en dag! Det går undan :D Skönt att ni har koll på det mesta, men jobbigt att du känner dig stressad. Vi försöker se det som att vi har kläder, lokal, präst och mat, så det mesta ordnar sig efter det. Men är det något speciellt som du tänker att du inte vill missa?
Åh gillar verkligen spetstoppen! Jättevackert!
Haha tack

Jag/vi går helt efter vad vi själva tycker är snyggt så för mig är det helt naturligt med vita utsvängda spetsbyxor till själva festandet sen
Äntligen helg !! Nu börjar jag verkligen känna att bröllopet är SNART! Speciellt när jag tänker på helgerna, denna helg ska min blivande svensexas, nästa helg är det lite födelsedagsfirande i familjen, helgen efter det misstänker jag min svenska möhippa kommer ske (har redan haft en möhippa med närmsta vännerna och systern i Lanzarote i april) och sen är det helgen innan bröllopet och då har jag bara två arbetsdagar kvar sen - ledig ons-fredag innan brölllopet! Jag vet att det kommer gå så fruktansvärt fort !!
Ska till stan imorgon och köpa de sista småsakerna som penna till gästboken, stora tomtebloss, tändare o.s.v. Sedan tror jag det bara är att skriva ut festhäftena och checka av lite med folk, möte med fotograf och provuppsättning. Känns skönt att ha börjat tidigt med allt pyssel

Har skrivit typ tusen listor med saker som ska göras, saker att ta med till festlokalen dagen innan, saker att ta med på själva bröllopsdagen och saker som vänner ska ta med till vår hotellsvit. Mitt tips till er alla att göra det också redan nu! Mindre risk att man glömmer saker om man gör det tidigt. Listorna blev jättelånga