Elna14 skrev 2014-06-21 14:41:34 följande:
7 veckor är inte lång tid, jag tycker att det känns ganska overkligt, men samtidigt väldigt roligt.
Vi har också flera gäster som inte svarat än (OSA 6 juni). Några har hört av sig och förklarat att man av olika anledningar inte kan ge besked förrän nära inpå (tex pga sjukdom), men vi har också några som inte alls svarat, trots påminnelse, lite märkligt och väldigt frustrerande.
Jag blir lite stressad när jag läser att du inte beställt klänningen ännu, vad jag förstår kan leveransen ibland ta ganska lång tid. Visserligen är inte min klänning heller klar, men det beror på att min mor skulle göra lite ändringar på den, jag ska hem och prova om två veckor, jag är övertygad om att den kommer bli jättefin. Det är inte helt enkelt att planera ett bröllop på distans, jag bor ganska långt från platsen där vi ska gifta oss. Därför har vi fortfarande inte träffat fotografen, frisören, mfl, men vi planerar att beta av alltihop under ett kort, intensivt besök om ett par veckor. Det blir nog bra. Det jag är mest stressad över just nu är nog ringarna. Vi ska använda ärvda ringar, men de behöver justeras i storlek och det har vi inte gjort än. men det ska väl inte ta sju veckor hoppas jag.
Oj! Det måste vara väldigt frustrerande att inte veta snart tre veckor efter sista osa. Usch.
Jo.. Blir lite stressad själv, därför jag nyss la min beställning. Får se hur det blir nu. Vad mysigt att din mor gör om den, och vilken talang hon måste besitta!
Nej det där låter inte enkelt, men trots stressen att inte veta så låter det ändå skönt att inte kunna göra något förens ni har träffat alla om några veckor. Det med ringarna är väl lite som med klänningen, allt annat skulle kunna gå fel men kläder och ringar vill man ju ha som det ska vara på dagen.
Tror inte det ska ta sju veckor, men peppar peppar på att det inte är någon semester som ställer till det.