kärleken skrev 2013-11-04 08:04:14 följande:
Nu har våra toastmasters tackat ja! Det känns verkligen skönt, de är superduktiga och väldigt ansvarsfulla och roliga så det kommer bli toppen! Nu känns det som att vi kan börja planera ordentligt för själva dagen.
Är dock fortfarande kluven över dekorationer. vita väggar och vinröda bjälkar? (de är nyss målade vinröda från gröna),.... hur ska jag få in ljuvt lantligt? jag vill inte ha vinrött = för starka kontraster...
men kanske kommer man inte se det så mycket?
Åh vad roligt med toastmastrarna
Jag hade varit jätteglad över vinröda bjälkar för jag älskar vinrött och det skulle passa in i våra färger för dagen! Men jag förstår att det kan kännas som att skär sig om man vill ha de väldigt pastelligt och ljust. Var tvungen att kolla på din bild av lokalen igen.. Jag tänker så här, kan ni inte få in nå vinrött i t.ex. blommorna eller nånting så att det binder ihop det? Det blir ju antingen att tänka om lite, ni har ju ett tag på er att förlika er med tanken

eller bara strunta i det(!) för enligt många här på BT så bryr sig inte gästerna så mycket om dekorationerna ändå utan det de kommer ihåg är glädjen! - Med tanke på vad vi har pratat om också att inte hänga upp sig på det materiella i bröllopsplaneringen

Eller försöka dölja det lite genom kanske blomgirlanger, ljusslingor, tyll (genomskinligt vitt tyll skulle förmodligen göra det vinröda rosa).
Själv fick jag precis en idé om att ha fyrverkerier som underhållning. Fick en tanke om att det vore en fint avbrott när middagen är klar att samla alla utomhus och titta på fyrverkerier och sedan gå in och festa loss. Verkar gå på ett par, tre tusen, men det kanske det är värt?