Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

    september 2014

    Förra veckan var vi och tittade på den lokal vi ville ha. Å ena sidan var den helt perfekt. Vi älskar läget (därför vi ville titta på den), och inuti såg den ut ungefär som jag hade hoppats, med rätt stort utrymme och ett stort kök (vi ska laga maten själva). Två stora kylar samt en frys fanns.. Dessutom finns möjlighet till boende om gästerna vill det (vi har ett par som kommer långt ifrån). 

    Å andra sidan var inte "måtten" på lokalen riktigt som jag hade tänkt. Vet inte riktigt hur vi ska duka för att alla ska få plats utan att sitta i köket. Och det är inte för att det är litet men liksom avlångt och i vinkel..  Vill bestämma mig snart eftersom vi ska gifta oss en helg då lokalen är eftertraktad. 

  • snowstars
    Förälskade skrev 2013-12-09 15:11:57 följande:
    Hur ska man lyckas hitta en klänning? Jag var i Gbg och provade igår, provade massa men fastnade för 3 stycken! 3!! Helt olika varandra, en sjöjungfru modell, en trumpetmodell och en som gick ut vid mitten av stussen. Alla i spets men den ena var striktare, mer vintge, den andra var enkel och vacker och den tredje var sagolik. Alla 3 älskade jag, enda är att den sista var på rea på halva priset så nu kostade denb"bara" 7500:- och det var den sista, har namnen på dem olika modellerna så ska försöka leta reda på dem i Skåne för att testa igen. Men det är helt omöjligt att bestämma sig!!
    Och med tanke på att jag grunnar på lokalen förstår jag att det är svårt att välja klänning. Jag skulle välja den jag kände mig mest bekväm i och fanns det flera skulle jag nog gå på prislappen, hehe  Men jag försöker hålla nere kostanderna så mycket som möjligt.. 
  • snowstars
    Förälskade skrev 2013-12-12 00:05:58 följande:
    Dukning är svårt, men hur många gäster blir ni och hur många rymmer lokalen? Är det runda bord LR tänkte ni köra på långbord i typ U LR E form on du förstår vad jag menar. Går ju att gruppera folk i mindre bord oxå även om den är rektangulära. Och man äter ju inte mat hela natten, efter middagen brukar ju folk flytta runt och borden med.
    Vi har varit och tittat igen och det visade sig att lokalen krymt lite i mitt minne. På något vis ska vi nog lyckas klämma in alla gäster. 

    Vi har tänkt bjuda 50 stycken och han som visade lokalen sa att man kunde vara runt 60 personer utan problem. Så vi får se. Helst vill jag ha en tom del där man kan ha själva vigseln och en del där middagsborden står. Tror att vi kommer lyckas med det nu :)  
  • snowstars

    Nu har vi bokat lokal och börjat köpa hem grejer till bröllopet. Vi har också berättat för våra familjer som alla blev förvånade och chockade men är glada och engagerade. Jag beställde nyss hem ett par skor som jag tänkte ha, förhoppningsvis passar dem.. 

    Härnäst på listan står att kontakta en sömmerska så det är klart. Ska låta sy upp min klänning från ett mönster. Hur går det för er andra?  

  • snowstars

    Jag var på ett bröllop där de hade en filmkamera och så fick man gå dit och filma sig själv och hälsa till brudparet. Var dock väldigt liten så  jag var nog inte dit själv, men jag minns att det fanns. Men jag tror att en kamera med självutlösare är väl inte så dumt? Har läst här på BT att nån hade lite olika utklädningsgrejer också. Typ hattar och mustascher, inget som man måste direkt byta om för. 

  • snowstars
    Förälskade skrev 2014-01-17 11:17:39 följande:
    Ja, är inne på det oxå om man ska ha ett photobooth. Tycker det kan vara en rolig grej, annars kanske ena fotografen locka in gästerna för bilderna...
    Så länge det är frivilligt tycker jag att det är en bra idé :)  

    Jag skulle vilja att alla gäster blev fotograferade så man kunde sätta in en bild på dem i en gästbok, men så läser jag här att alla inte skulle uppskatta det. Jag hatar iofs att bli fotograferad också så jag kanske inte heller hade uppskattat det som gäst, haha. 
  • snowstars

    I helgen har jag gjort klart formulär till det som ska bli vår gästbok. Tänker ha lösa blad med olika utformning som man får fylla i. Antingen kan man skriva själv, fylla i svar på frågor eller rita en bild. Bland annat. Så ska det bli en minnesbok av det efteråt, har jag tänkt. Har snott idén här på BT. 

    Har även skissat på vigselprogram, de är typ klara så länge vi inte gör några ändringar. Även börjat med festhäftet och skrivit in vad jag vill ha på olika sidor. Inte fyllt i allt klart men ändå.

    Vad gör ni andra? 

  • snowstars

    Jag vet inte riktigt hur många jag ska ha av varje.. Svårt att veta vad de vill fylla i för något. Papper kostar ju inte så mycket så det känns bättre att ha några för många. Vi räkar med 50 gäster, och så ska jag ha 10 varianter. Kanske 10-20 av varje? Blir himla mycket papper.. Åh, jag vet inte! :P 

    Härligt att ha valt ringar. Vi har också bestämt oss, vi ska bara bestämma gravyr så ska vi beställa. Det blir typ likadana som vi har nu, med en liten twist ;)  Jag ska ha en likadan guldring med några små stenar i och min blivande ska ha en likadan titanring som han har fast med guldinlägg i.  

  • snowstars
    K & T: Jag tror verkligen inte att det är några problem att hinna. Spalta bara upp vad ni behöver göra och planera in när ni ska göra det så blir det nog bra Solig
Svar på tråden september 2014