• rimfrost82

Låter ni brudgummen se klänningen innan bröllopet?

Hej!
    Vi ska gifta oss i september och jag letar nu för fullt efter klänning (så svårt!). Normalt frågar jag min sambo om det mesta och hans åsikter är superviktiga för mig. Vi planerar allt tillsammans när det gäller bröllopet. Men när det gäller brudklänningen vet jag inte om jag ska involvera honom alls i besluten! Jag vill såklart att han också ska tycka att klänningen är perfekt, men samtidigt är det ju roligt om det verkligen blir en överraskning. Hur gör ni? Får er blivande man se klänningen innan bröllopet?

• Svar på tråden Låter ni brudgummen se klänningen innan bröllopet?
  • rimfrost82
    stormhelen skrev 2013-03-20 17:26:08 följande:

Men däremot så vill jag se hans reaktion då han ser klänningen och då mig i en bröllopsklänning då vi möts inför fotograferingen (vi har fotograferingen innan vigseln).

Jag håller helt med! Det handlar inte om skrock, utan just reaktionen! Det känns romantiskt på något vis!
  • jimmyojennifer

Ja, min kille har sett. Han var med och provade och köpte. För mig är hans åsikter otroligt viktiga och jag tror som många andra skrivit att se mig i klänningen en vardagkväll är inte samma sak som på den stora dagen när man är i ordning fixad och klar

• MeLove

Min sambon har sett klänningen, men inte när jag provade den för det ville han inte . Så han har ju sett ett litet smakprov på den! :-P 

• yavanna81

Min make inte bara såg klänningen innan, han valde den. Jag hade kollat ut en annan först då han inte var med, men den var han inte så förtjust i när vi åkte till affären och testade så han kunde ge sitt omdömme. Medan jag gick in och tog av den kollade han på modellerna i skyltfönstret och fastnade för en. När jag sen fått på den och öppnade dören till provrummet sa han "japp, den tar vi".

Jag hade givetvis inte gått med på det om jag inte också gillade den. Men jag tycker historien är lite charmig.

• Fial8

Absolut. Jag skulle inte drömma om att just denna del av vårt gemensamma bröllop ska vara förunnat endast mig. Och jag tror att han skulle tycka det vore trist att inte få vara med även på det hörnet.

Ni som väljer att er partner inte får se klänningen innan dagen D, gäller det även dennes kläder och om inte varför inte det? Alla får självklart göra som de vill, jag är bara nyfiken på varför det i så fall är viktigare med den enes kläder (för båda lär ju vilja se fantastisk ut inför den andre :o). 

• mimmi

Frågade min sambo om han ville se den, först sa han ja, men sen ångrade han sig!

Han vill att det ska bli en överraskning! Som tur var har jag andra bra "smakråd" att bubbla med!

Näbbklänningen har jag visat bild på iaf ;)

Men han litar på att hans favorit tjejer kommer se strålande ut oavsett vad vi klär oss i! Om det så är i en säck! Fniss!

• jonsar02

För mig är det självklart att min blivande ser klänningen innan. Han har hjälpt mig att välja ut den eftersom jag litar till 100 % på hans omdöme.

• daniiel

Givetvis fick han se klänningen före bröllopet. Om det var någons åsikt, bortsett från min egen, som jag ville ha angående valet av klänning, så var det makens.. och dotterns. Självklart ville jag se vacker ut, för mig själv, men jag ville också att han skulle tycka om min klänning. Valet var givetvis mitt eget, men ja.

Dessutom behövde jag hjälp att snöra klänningarna när jag fick hem dom (beställde kinaklänningar).

I kyrkan blev det ju ändå en överraskning, då han aldrig hade sett klänningen ihop med skorna, boleron, frisyren, sminket, slöjan och buketten. Helheten blev en överraskning :)

Och jag var med och valde ut hans kostym och väst samt kravatt och skor.

• Mmmaria

NIX PIX, han fick inte ens se klänningsfodralet. Ville överraska honom. Det fanns inte på kartan att han skulle bli missnöjd ; )

Svar på tråden Låter ni brudgummen se klänningen innan bröllopet?