• rimfrost82

Låter ni brudgummen se klänningen innan bröllopet?

Hej!
    Vi ska gifta oss i september och jag letar nu för fullt efter klänning (så svårt!). Normalt frågar jag min sambo om det mesta och hans åsikter är superviktiga för mig. Vi planerar allt tillsammans när det gäller bröllopet. Men när det gäller brudklänningen vet jag inte om jag ska involvera honom alls i besluten! Jag vill såklart att han också ska tycka att klänningen är perfekt, men samtidigt är det ju roligt om det verkligen blir en överraskning. Hur gör ni? Får er blivande man se klänningen innan bröllopet?

• Svar på tråden Låter ni brudgummen se klänningen innan bröllopet?
  • stormhelen

Nej, min blivande får inte se klänningen innan. Den håller jag på tills bröllopsdagen.  Glad

Jag kan själv bestämma vad jag ska ha på mig utan att hans åsikter, och jag tror att han kommer att tycka att jag är vacker i det som jag bestämmer att ha på mig.

• afturelding

Något annat är helt omöjligt här hemma. Den står mitt i vardagsrummet ett par timmar om dagen medans jag syr på den Flört

Men hade jag köpt en klänning så hade jag nog tagit med honom till butikerna ändå. Sådant där är bara fånigt tycker jag, men vill man överraska sin partner så ska man såklart få det.

• Mette81

Jag har låtit min m2b se lite av de bilder som tagits vid provning av klänning OCH han har sett en bild av den klänning jag beställt, bara just för att hans åsikter är viktiga för mig med. Men sedan när klänningen kommer så kommer han INTE få se den irl förrän i kyrkan ;D Lycka till!! :)

• LinneaR

Han får se om han vill....han är dock inte så intresserad (inte att han inte bryr sig, men han tycker inte det är lika roligt med kläder som jag:). Jag lär nog hänga fram den snart så då får han en uppdatering...köpte den nämligen för några år sedan och jag tror att jag visade den för honom då....men han har nog glömt:)

• theluckiest2013

Han har sett klänningen men bara på galgen, inte på mig..

• August Moon

Han har sett den på bild, och han kommer att få se den på när den kommer. Att ha det på något annat sätt skulle kännas jättekonstigt för mig. Är inte skrockfull, tror att äktenskapets lycka bestäms av lite andra faktorer än om han sett klänningen eller ej. Jag bestämde själv vilken modell på klänning jag skulle ha på ett ungefär, men ville ju ändå ha hans åsikter. Han har väldigt bra smak och brukar kunna komma med råd som verkligen "lyfter" en outfit och som jag själv aldrig hade tänkt på. (Hans känsla för kläder och matchning har till och med fått en kollega till mig att oroligt utbrista "Men... ni har väl sex va!?" Inte ett duuuugg fördomsfullt, haha Tungan ute).

• PimPim83
    August Moon skrev 2013-03-20 16:18:18 följande:
    Är inte skrockfull, tror att äktenskapets lycka bestäms av lite andra faktorer än om han sett klänningen eller ej. Jag bestämde själv vilken modell på klänning jag skulle ha på ett ungefär, men ville ju ändå ha hans åsikter.
    Samma här. Min blivande får se klänningen innan. Han har hjälpt mig prova, ta kort osv. Nu funderar jag visserligen på att beställa en klänning till. Han får se den också om han vill. Glad
  • stormhelen
    August Moon skrev 2013-03-20 16:18:18 följande:
    . Är inte skrockfull, tror att äktenskapets lycka bestäms av lite andra faktorer än om han sett klänningen eller ej.  fördomsfullt, haha Tungan ute).

Jag tycks vara en av de få här som inte låter min blivande se min klänning innan bröllopet varken på galgen (när den väl kommer) eller på bild. Tungan ute

Men för mig handlar det inte om skrock, sådant skit tror jag inte på. =)

Men däremot så vill jag se hans reaktion då han ser klänningen och då mig i en bröllopsklänning då vi möts inför fotograferingen (vi har fotograferingen innan vigseln).

• Frida87

Jag låter inte min blivande man se min klänning.. vill att det skall vara en överrasking :). Däremot tog jag med både tärnan och mamma som smakråd för att vara på säkra sidan :).

• idak86

min m2b var med när jag köpte den  under vår semester i NYC i juni förra året,men jag ska dock ändra lite på den,så den uppdaterade versionen funderar jag på att hålla på lite tills bröllopsdagen. 

Svar på tråden Låter ni brudgummen se klänningen innan bröllopet?