• rimfrost82

Låter ni brudgummen se klänningen innan bröllopet?

Hej!
    Vi ska gifta oss i september och jag letar nu för fullt efter klänning (så svårt!). Normalt frågar jag min sambo om det mesta och hans åsikter är superviktiga för mig. Vi planerar allt tillsammans när det gäller bröllopet. Men när det gäller brudklänningen vet jag inte om jag ska involvera honom alls i besluten! Jag vill såklart att han också ska tycka att klänningen är perfekt, men samtidigt är det ju roligt om det verkligen blir en överraskning. Hur gör ni? Får er blivande man se klänningen innan bröllopet?

• Svar på tråden Låter ni brudgummen se klänningen innan bröllopet?
  • MoMo

Jag vill inte att han ska få se den på mig innan men jag tror verkligen inte att jag kommer
    att kunna hålla mig från att visa den. Däremot vill jag absolut inte att andra ska få se den innan,
    det har jag inga problem att hemlighålla alls. Men det är väl så att man vill dela allt med
    den person som är viktigast.

• ThereseV

Min sambo var med när jag letade klänningar, och fick även kolla på när jag provade så han vet precis hur den ser ut. Men det är rätt skönt när vi letar näbbklänning, hans kläder osv eftersom båda förstår helheten och kan hitta saker som matchar. :)

• Pillan

Min blivande var med när jag köpte min klänning och jag var med när han köpte sina kläder, just för att det kändes viktigt för oss att få tycka till om den andras kläder. Jag tror att det är så mycket annat den dagen med frisyr, smink mm. Så det blir nog en överraskning när man ser varandra ändå :)

• Cathelica

Han har sett mig i min, dog med mitt husmor hår ect ;)
    Blir nog anderlunda när han väl ser mig i ordning! 

• MeaJ
    Pillan skrev 2013-03-20 18:21:05 följande:
    Min blivande var med när jag köpte min klänning och jag var med när han köpte sina kläder, just för att det kändes viktigt för oss att få tycka till om den andras kläder. Jag tror att det är så mycket annat den dagen med frisyr, smink mm. Så det blir nog en överraskning när man ser varandra ändå :)
    Precis samma för oss Glad
    Sommarbrud 2013
  • PiaB

Han har sett klänningen på bild och vill se den när den kommer. Men han vill inte se den på mig innan bröllopet, och det får han bestämma Jag har ändå beställt en för liten så han kan ändå inte se den på mig på länge {#emotions_dlg.tongue-out}

• Principisessan

Nej det får han inte. För min del hade det ju varit smidigt med någon (förslagvis sambon) som kunde hjälpa till att snöra av och på när jag testat den här hemma. Men han var väldigt noga med att inte se den. han vet vad jag inspirerades av när jag skulle beställa den (kinaklänning) men inte sett slutresultatet. 

• Flixon

Han vill inte se den, så nej! Han är dock jättenyfiken, och när den kom och jag hade provat och lämnat den hos svärmor, frågade han om jag tog nån bild med mobilen, han ville nämligen se i "förbifarten" Tungan ute Så jag sa att han såklart kan få se den även om jag inte har nån bild, den är ju inte så långt bort. Men trots att han håller på att spricka av nyfikenhet så vill han egentligen inte!

• August Moon
    stormhelen skrev 2013-03-20 17:26:08 följande:

Jag tycks vara en av de få här som inte låter min blivande se min klänning innan bröllopet varken på galgen (när den väl kommer) eller på bild. Tungan ute

Men för mig handlar det inte om skrock, sådant skit tror jag inte på. =)

Men däremot så vill jag se hans reaktion då han ser klänningen och då mig i en bröllopsklänning då vi möts inför fotograferingen (vi har fotograferingen innan vigseln).

Jo, det är ju fördelen med lite hemlighetsmakeri förstås - överraskningsmomentet Glad Jag får hoppas att det kommer att vara tillräckligt stor skillnad mellan att visa mig för honom i klänningen hemma en vardagkväll, osminkad med håret ofixat, och att låta honom se mig uppfixad i en vacker miljö på den stora dagen. Vet inte än om vi kommer att sova ihop sista natten, men om vi gör det kommer jag ju ha typ mysbyxor när vi skiljs åt på morgonen så då blir det maximal kontrast på bara några timmar Tungan ute
Svar på tråden Låter ni brudgummen se klänningen innan bröllopet?