• rimfrost82

Låter ni brudgummen se klänningen innan bröllopet?

Hej!
    Vi ska gifta oss i september och jag letar nu för fullt efter klänning (så svårt!). Normalt frågar jag min sambo om det mesta och hans åsikter är superviktiga för mig. Vi planerar allt tillsammans när det gäller bröllopet. Men när det gäller brudklänningen vet jag inte om jag ska involvera honom alls i besluten! Jag vill såklart att han också ska tycka att klänningen är perfekt, men samtidigt är det ju roligt om det verkligen blir en överraskning. Hur gör ni? Får er blivande man se klänningen innan bröllopet?

• Svar på tråden Låter ni brudgummen se klänningen innan bröllopet?
  • Mmmaria
    Fial8 skrev 2013-03-21 09:23:36 följande:
    Absolut. Jag skulle inte drömma om att just denna del av vårt gemensamma bröllop ska vara förunnat endast mig. Och jag tror att han skulle tycka det vore trist att inte få vara med även på det hörnet.

Ni som väljer att er partner inte får se klänningen innan dagen D, gäller det även dennes kläder och om inte varför inte det? Alla får självklart göra som de vill, jag är bara nyfiken på varför det i så fall är viktigare med den enes kläder (för båda lär ju vilja se fantastisk ut inför den andre :o).

Jag hade sett min blivandes kläder innan eftersom det var de kläderna kan friade i (smoking). Han bestämde att han skulle ha smoking redan innan frieriet och köpte kläder och skor i hemlighet. Jag tyckte att det var ganska skönt att han tog det beslutet själv för jag hade fullt upp med att kolla kläder och smycken till mig.

Det var bara jag och min bästa kompis som hade sett klänningen, inte ens min mamma.

• dellelgarin

Min blivande har själv uttryckt önskemål om att inte se klänningen, så den hänger hemma vid min mor, jag har inte heller sett hans kläder, men min vännina som vet hur min klänning ser ut har varit med som smakråd när han köpte sina kläder för att undvika totalkrock :)

Vi skall heller inte bo på samma ställe natten till bröllopet

• Chicita

Maken hjälpte ju mig varje gång jag behövde snöra på mig klänningen för att se om den satt lika bra på mig som på provdockan Flört
    Och klänningen hängde ju liksom framme varje dag eftersom den växte fram här hemma. 

Så ja han såg den.
    Han var med när vi gjorde oss i ordning också eftersom vi gjorde det på samma plats som festen skulle vara på (max 100 meter från kyrkan).
    Men han blev ändå rörd när han tog emot mig sista biten i kyrkan Flört 

• FruForsmark

Nej, det blev en överaskning när vi möttes på bröllopsdagen inför fotograferingen :) vi har varit ihop så länge så jag visste hur han ville att jag skulle se ut på ett ungefär (ej uppsatt hår och klänning med tajt midja). Han gick igång på hela hemlighetssakeriet så jag fick inte se hans kostym innan bröllopet heller vilket var kul :) han har bra smak så jag var aldrig rädd att han inte skulle se välklädd ut.

• brud7801

Nej han kommer inte få se den förrän den stora dagen tycker det känns fantastiskt spännande att ha det så. Klart jag funderat fram och tillbaka och ibland har jag bara velat visa honom klänningen och höra hans råd/åsikt särskillt nu när det närmar sig sätter nerverna in. Men NEJ han får se den på vår stora dag. All lycka på din stora dag.

• kitkät

Nej. Han kommer inte få se den förrän jag kliver in i kyrkan och han står vid altaret och väntar på mig :) 

• filibustern

absolut. han har sett den. jag skulle aldrig kunna tänka mig att undanhålla något sånt. mest pga hur han är. saker som jag kan känna mig vacker i, kan han tycka se.. inte så fint ut, så jag skulle bli aldeles förstörd om jag på dagen skulle gå in och han såg mig och så få se hans min som uttrycker "de var inte sådär jättefint". så därför har han fått se den. och han gillar den. :) (tack och lov)

• karamell

Min M2B har sett klänningen och varit aktiv i valet av klänningen, han var med mig och provade några i butik osv, så vi såg vad som passade mig, och jag fick hans åsikter. Sen slutade det med att jag beställde en liknande via nätet istället, och han har sett klänningen men INTE PÅ MIG =)

Så lite spännning finns kvar till bröllopsdagen! =) Mobilen har blivit topphemlig dessutom då det finns en maasa bilder på mig i min klänning där =)

• Fioona

Min sambo har varit lite delaktig när jag har tittat på klänningar på nätet och har äve sett den som jagtill slut valde, men han vill absolut inte se den på riktigt innan bröllopet, inte ens på en galge! Så jag får smussla som sjutton med de här hemma! Jag vet inte hur jag ska kunna hålla mig utan att visa den för honom, då jag vanligtvis delar allt med honom!

Nu står vi i valet och kvalet om vi ska ha en "first look" innan vigsel och ta bilder tillsammans innan vigseln eller om första gången han får se mig i klänningen bli när han står längst fram och ser mig komma gående nedför altargången...

• MH2014

Både ja och nej,,, inte på, men han kommer få en blick av vad jag tänker ha på mig. Visa lite liknande och nån där kommer vara Klänningen, men det vet ju inte han :P
    mest för att han uttryckt att han inte vill se den på men gärna veta vilket stuk jag valt så han inte klär ner sig eller upp sig. Han är med och bestämmer stil givetvis och säger sitt om vad han gillar, fast jag vet det....

Svar på tråden Låter ni brudgummen se klänningen innan bröllopet?