• rimfrost82

Låter ni brudgummen se klänningen innan bröllopet?

Hej!
    Vi ska gifta oss i september och jag letar nu för fullt efter klänning (så svårt!). Normalt frågar jag min sambo om det mesta och hans åsikter är superviktiga för mig. Vi planerar allt tillsammans när det gäller bröllopet. Men när det gäller brudklänningen vet jag inte om jag ska involvera honom alls i besluten! Jag vill såklart att han också ska tycka att klänningen är perfekt, men samtidigt är det ju roligt om det verkligen blir en överraskning. Hur gör ni? Får er blivande man se klänningen innan bröllopet?

• Svar på tråden Låter ni brudgummen se klänningen innan bröllopet?
  • kärlekensbrudpar

Min blivande får  inte se i förväg Flört

• SoonToBeBride2013

Nej. Både han och jag tycker överraskningsmomentet är viktigt och spännande... Jag vet vad min kille gillar och inte gillar, även om det är jag själv i slutändan som ska välja. Det har dock aldrig hänt att jag gillat en klänning som inte han har gillat, så jag tror att detta kommer bli perfekt.

Jag ser fram emot att se hans blick när vi mots i kyrkan, då vi på bröllopsdagen inte kommer att se varandra förrän vid vigseln :)

• Annamolly

Nej, han far inte se klanningen. Jag har haft vanner med som smakrad istallet. Det ska bli sa galet spannande att fa visa honom nar jag kommer till kyrkan!!! Ser fram emot det sa mycket. Jag tror han kommer att grata nar han ser mig, haha. (Hoppas) ;)

2013.06.22 Samos, Grekland
  • Juli2013

Det ska absolut bli en överraskning, tror det blir bäst effekt så :) jag vet att han kommer tycka jag är fin så länge jag själv känner mig fin, jag känner inte att jag behöver hans "godkännande" eller så :) Jag kommer sova med mina tärnor på herrgården vi har hyrt natten till bröllopet, och göra oss iordning tillsammans där på förmiddagen, medan han sover med best man på annat ställe och de gör sig iordning där :)

• SoonToBeBride2013

Haha, "hoppas han kommer gråta".. Det lät så roligt, men förstår vad du menar ;) Jag undrar hur min kille kommer att reagera också.. Han är ganska känslig och speciellt när det gäller något såhär stort, men samtidigt kommer ju hela kyrkan att sitta där så man vet aldrig ;)

Annamolly skrev 2013-03-22 21:39:34 följande:
    Nej, han far inte se klanningen. Jag har haft vanner med som smakrad istallet. Det ska bli sa galet spannande att fa visa honom nar jag kommer till kyrkan!!! Ser fram emot det sa mycket. Jag tror han kommer att grata nar han ser mig, haha. (Hoppas) ;)
  • SoonToBeBride2013

Vad mysigt det lät! Min kille kommer nog också att smita iväg kvällen innan och spendera natten med sin best man, medan jag kommer att stanna kvar hemma med mina syskon :)

Juli2013 skrev 2013-03-22 23:47:18 följande:
    Jag kommer sova med mina tärnor på herrgården vi har hyrt natten till bröllopet, och göra oss iordning tillsammans där på förmiddagen, medan han sover med best man på annat ställe och de gör sig iordning där :)
  • amerika

Min sambo måste hjälpa mig välja hur klänningen ska se ut för jag är den veligaste person som går på denna jord och kan aldrig bestämma mig, så ja, han kommer se klänningen innan Glad

• WinterWonderland

Jag vill att det ska bli en överraskning och det vill han med. Känns som att det gör bröllopsdagen lite extra pirrigGlad

• Annamolly
    SoonToBeBride2013 skrev 2013-03-23 09:15:28 följande:
    Haha, "hoppas han kommer gråta".. Det lät så roligt, men förstår vad du menar ;) Jag undrar hur min kille kommer att reagera också.. Han är ganska känslig och speciellt när det gäller något såhär stort, men samtidigt kommer ju hela kyrkan att sitta där så man vet aldrig ;)
    Min 'karl' grater aldrig sa jag tror inte det kommer handa men man kan ju alltid hoppas. Blir ju nagot att reta honom for sedan. Jag vet att jag kommer att grata flera ganger den dagen sa jag maste skaffa vattenfast smink.
Svar på tråden Låter ni brudgummen se klänningen innan bröllopet?