• rimfrost82

Låter ni brudgummen se klänningen innan bröllopet?

Hej!
    Vi ska gifta oss i september och jag letar nu för fullt efter klänning (så svårt!). Normalt frågar jag min sambo om det mesta och hans åsikter är superviktiga för mig. Vi planerar allt tillsammans när det gäller bröllopet. Men när det gäller brudklänningen vet jag inte om jag ska involvera honom alls i besluten! Jag vill såklart att han också ska tycka att klänningen är perfekt, men samtidigt är det ju roligt om det verkligen blir en överraskning. Hur gör ni? Får er blivande man se klänningen innan bröllopet?

• Svar på tråden Låter ni brudgummen se klänningen innan bröllopet?
  • Annamolly

Vi ska ocksa sova separat natten innan. Vart brollop ar inte forran kl 8 pa kvallen heller. :)

2013.06.22 Samos, Grekland
  • JochP

Ja, han har sett den. Dock ska jag lämna in den för att den ska sys in och efter det kommer han inte få se hur den sitter på mig förrän det är dags.

• CoG

Han har sett en klänning, men det blev en annan som han inte har en aning om.
    Den får han se först på den stora dagen.

• PiaB

Ja igår kom min klänning och då ångrade han sig och ville se den på mig. Men eftersom den är för liten och min dotter fick hjälpa till att hålla fast den i ryggen är det svårt att se hur den kommer att se ut till slut. Han blev iallafall väldigt rörd .

• Sara2013

Han kommer att få se klänningen först när vi möts i kyrkan. Han vill inte se den innan utan vill bli överraskad. Jag köpt en annan klänning först men som jag inte kommer att ha och den har han sett och det känns faktiskt mer spännande att han inte har sett klänningen.

• Brud 130713

jag vet faktist inte... vi ska ju ha en överasknings bröllop, eller ja vi gifter oss innan gästerna kommer på "födelsedagsfest" och sen vid middags bordet berättar vi :D fast de flesta kommer nog fatta efterso vi ska ha party tält och min klänning är kort brudklänning så den avslöjar ju lite...men tänkte lite att duka upp bröllop i partytältet och inte släppa in någon där en s för att kika hihii!

Så jag är kluven, vill ju ha hjälp, råd  och samtidigt blir det inget gå nedför altaret utan prästen kommer hem till oss, så det är inte lika viktigt att hålla klänningen hemlig...jag vet inte Skrattande

• Fjolltuss

Han har sett klänningen men inte på mig och kommer inte göra det förräns vi är i kyrkan heller. =)

• Sara2013

Brud 130713 jag tycker att du inte ska visa han klänningen innan, det är härligt att ha en hemlighet ;) Även om jag vid ett flertal gånger har velat visat honom klänningen jag har beställt för att jag tycker att den är så underbar. Jag hade med mig min sons flickvän som är 16 år som smakråd.

• dellelgarin

Hans kläder hänger där hemma, jag är såååå sjukt nyfiken på hur det ser ut, fattar inte hur jag skall kunna hålla mig i två månader till :)

• Brud 130713

hehehehe problemet blir väl snarare hans klädsel, han kan verkligen inte köpa kläder utan mig!! Så hur ska jag ha rätt att hjälpa han att hitta kläder om jag inte visar mina :P äääh vi får se om jag skickar iväg han med nån utab mina tjej kompisar istället då Skrattande

• fiffi71

min blivande man får inte se klänningen fören i kyrkan och natten före så sover vi inte tillsammans heller!

jag tycker det bara är roligt att få se hans min i kyrkan!

Svar på tråden Låter ni brudgummen se klänningen innan bröllopet?