Ladurée Addict skrev 2012-12-11 11:51:52 följande:
Hur går det med klänningsvalet? Tyckte båda två var fantastiskt vackra! Visst är det en djungel av olika modeller och material?
Har nyligen mailat en fotograf vi är intresserade av....fick en smärre chock när hans arvode var drygt 20 tusen$ för en heldag med sin assistent. Hans bilder är drömlika, vackra och verkligen unika...men jag kan inte motivera det höga priset. Vad brukar en heldagsfotografering ligga på i Sverige av en riktigt skicklig fotograf?
Hur kommer ni sminka er och ha håret? Uppsatt eller utsläppt? Vilka kommer fixa er? Vilken typ av manikyr och pedikyr kommer ni ha? Jag försöker hitta ett ljust naturligt nagellack i rosa/ vit ton. Några tips?
Ja, det är en stor klännings djungel där ute. Haha. Jag var och provade flera klänningar igår i en annan butik, och hittade yttliagre en som jag tyckte om. Så nu vet jag inte vilket ben jag ska stå på.
Men jästa vecka på fredag ska jag ut med mina tärnor och förhoppningsvis kan de hjälpa mig att bena ut vilken klänning de tycker jag passar i. Hur går det med klänningsvalet för dig?
Eftersom jag inte har bestämt vilken klänning jag ska ha än så har jag inte helt bestämt hur jag vill ha håret. Men jag är nästan helt säker på att jag vill ha det helt uppsatt. Och då hade jag tänkt mig något i den här stilen. (Sedan får man givetvis föra en diskution med frisören, då hon eller han antagligen vet vilken typ av frisyr som passar min ansiktsform).

Jösses amalia 20 000 dollar?! Det var en dyr rackare det.
Fotografer är snuskigt dyrt. Många fotografer här i Sverige tycks ta uppemot 50.000 - 60.000 kronor för en hel dag och ibland mer. Men det är klart det finns både billigare och dyrare, beror ju på hur pass eftertraktad och duktigt fotografen är. Vi kommer nog inte spendera så astronomiska summor på fotograf. Min m2b tycker att det räcker med 4-5 h (jag hade gärna haft lite mer tid med fotografen men men). Antagligen blir det fotton före vigseln, efter vigseln och brudskålen. Kanske en liten bit in på middagen.
Vad gäller nagelack så hittade jag ett igår från Essie (det märket som Kate Middelton hade på sitt bröllop) som är super snyggt. Det är ljust rosa-beige, men det ser väldigt naturligt ut. Det syns knapt att man har på sig nagelack, men det ser ändå "fixade" ut. Färgen heter "spaghetti strap," haha, jätte roligt namn. Ska se omjag lyckas knäppa en hyffsad bild på naglarna med lacket på.....

Haha, inte så snyggt målat eller väl pedikerade naglar.

Men färgen på naglarna syns iaf.