• sagoslut

Vi med lite större budget...

Hej 

Jag är helt nu här men har under en tid läst i forumet men hittar inte riktigt rätt.
    Jag och min M2B planerar vårt  bröllop som kommer gå av stappeln nästa år. Så jag undrar om de är några mer därute som planerar ett större bröllop i slottsmiljö och har planerat med en större budget ca 150000- och upp?

mvh more is more 

• Svar på tråden Vi med lite större budget...
  • JossanKossan

Vi kommer också ha en lite större budget, i runda slängar satsar vi på 200 000 och kommer då ha ett bröllop med 100 gäster i herrgårdsmiljö. På något sätt har redan halva budgeten försvunnit i bara mat och lokal, så det känns lite "tajt" att få ihop allt annat. Känns helt sjukt att tänka så men klänning och ringar kommer äta upp en stor del av det som ät kvar, sen är det ännu blommor, frisör, kläder åt övriga sällskapet....

• sagoslut

vi kommer nog landa på 200 000kr islutenden men allt inräknat.
    Våra största poster blir lokal+mat/dryck, vi använder oss av en känd restaurang som catering och de landar på runt 125 000kr. sen är det rngarna men vi räknar inte in förlovningsringarna eftersom de införskaffades innan bröllopet planerades och är edan betalda.

• Makeupmyday

Vårt bröllop kommer också att landa på runt 150.000 kr.

Största posten är maten på ca 50.000 kr, då tillkommer alkohol och tårta.

Därefter kommer den chartrade bussen som ska köra gästerna tur och retur mellan Gbg och Åland för 25.000 kr.

Vi har ca 110 gäster.

• Pagnie

vi kommer gifta oss i norr stockholm och hålla middagen på olles krog. Var viktigt för min sambo att ha persisk mat så då blev det där. svårt att hitta lokal också eftersom vi är närmare 160 personer +/-
    Så den största kostnaden kommer ju till lokalen men där ingår ju även mat, dekoration, dj, blommor, limousine, fotograf, kameraman, tårta och allt däremellan.
    Sen är klänningen inköpt för 20 000 så det blev en ganska stor post och sen måste ju vigselringarna inhandlas också för ca 24 000 så där blev det två verkligt stora poster.
    Men det kompenserar vi ju lite med att få alla trycksaker billigare. Mannens kläder är fortfarande kvar dock. får se vad det går på.

Nu är ju inte förlovningsringer inräknad i budgeten eftersom det var tidigare men den låg på 25 000 ca. Och sen tillkommer ju bröllopsresan också då vi tänkte köra 3 veckor i japan.

Men om det går som det ska så ska vi nog inte gå över 200 000 om vi borträknar förlovningsring och bröllopsresa.

• Ri 2013
    Chinchilli skrev 2012-10-15 17:38:03 följande:
    Är du också göteborgare, vad kul :) Vi hade också Hällsnäs som alternativ men valde Villa Odinslund i Örgryte. Vi gifter oss en månad innan er, slutet av maj.

Alla: Förutom festen, vilken blir er största utgift? Ringen blir vår...
    Kul med en till gbg:are! Har ni redan bestämt fotograf/smink/frisör?

Största utgiften för oss är mat och alkohol som går på 120 000. Sedan gick klänningen på 19 000. Vi ska försöka hålla nere på ringarna och trycksaker... Vi får se vad transport för alla gäster kommer att gå på plus allt annat som tillkommer ;) 
  • GabriellaIvarsson

Hejhej!
    Vårt bröllop kommer hamna på runt 200 000:- och vi kommer vara på en kurort med runt 80 gäster. 
    Har kollat upp priser på det mesta nu och det ser bra ut för vår budget. Är dock lättare än man tror att spendera pengarna, det springer iväg rätt snabbt! :P 

• Heart80

Vi hamnar har bokat vigsel i slutet av augusti nästa år.

Vi älskar att planera och diskutera detta så vi har kommit ganska långt.
    Övernattningarna för oss båda med respektive tärn/marskalk är bokade, kyrka, präst, solister, hotellet där vi ska ha festen, bröllopsnatt, kläder för oss alla, frisör, sminkös, fotograf, ringarna
    Sen ligger ju såklart många trådar ute Tänker mest på presenter till gästerna, blommor, trycksaker, bröllopstårta osv.

Vi har bestämt oss för att väldigt mycket ska vara klart när vi går på semester vid midsommar för att undvika stress. Vi vill väldigt gärna få njuta av sommaren och vår familj.

Vi kommer förresten att vara ca 70 personer på festen och bjuda in fler till kyrkan. Det passar oss väldigt bra

• Chinchilli
    Ri 2013 skrev 2012-10-16 18:09:13 följande:
    Kul med en till gbg:are! Har ni redan bestämt fotograf/smink/frisör?

Största utgiften för oss är mat och alkohol som går på 120 000. Sedan gick klänningen på 19 000. Vi ska försöka hålla nere på ringarna och trycksaker... Vi får se vad transport för alla gäster kommer att gå på plus allt annat som tillkommer ;) 
    Gifter ni er på Hällsnäs? Det ligger ju så otroligt fint men lite off så det är nog bra (och snällt) att ni planerar transport för gästerna så alla kan pimpla vin :)

Det är fixat, enda frågetecknet är sminkös... Vem har du anlitat för det?

Åh har du redan fixat klänning, vad kul! Men var handlade du den? Ska ge mig ut på jakt om någon vecka men bröllopsaffärerna i gbg har ju fått sisådär betyg här på forumet... 
  • Theodora

Åh äntligen en grupp jag känner mig hemma i. Att göra servettringar av toarullar och placeringshållare av kottar är inte min stil. Har saknat medlemmar som kanske uppskattar guldkanten i tillvaron och hellre njuter av sin bröllopsdag. Vår budget är ganska flytande så därför har jag inte räknat så noga än, men det blir nog inte mindre än 200.000 kr. Bara blommor kostar minst 30.40.000 kr om man vill ha till kyrkan och alla borden. Vi blir ca 90-100 personer. Letar lokal runt Sthlm, lutar åt något vid vatten. Funderar på att ha vigsel utomhus på själva feststället. Bröllop blir tidig sommar 2014, nästa sommar blir för ont om tid och mycket är redan bokat som vi tittat på. Jag tycker att klänning och ring är svårast. Det finns så mycket fint.

• JossanKossan

Håller med om klänning och ring, absolut svåraste delen. Har dock hittat ringen nu, är nästan lite smått kär. Har skickat bilderna till en juvelerare/guldsmed och denna veckan ska jag få en prisuppgift. Vill ha lite större diamanter av lite bättre kvalitet än vad butiken sålde.

Svar på tråden Vi med lite större budget...