• sagoslut

    Vi med lite större budget...

    Hej 

    Jag är helt nu här men har under en tid läst i forumet men hittar inte riktigt rätt.
    Jag och min M2B planerar vårt  bröllop som kommer gå av stappeln nästa år. Så jag undrar om de är några mer därute som planerar ett större bröllop i slottsmiljö och har planerat med en större budget ca 150000- och upp?

    mvh more is more 

  • Svar på tråden Vi med lite större budget...
  • Pagnie

    ja alltså Dj har vi redan. den fixades redan i april. ;) så det är ordnat. det här är spelmän från kurdistan. lite annorlunda musik men väldigt roligt.
    Sån här musik är det. får igång folk. dom spelar när vi går från kyrkan och till kyrkan och till lokalen och sen när dj:en inte spelar.
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Cms7MCPhYRA#!

    Åh dom var ju jättefina. helt motsatt mot den jag ska ha men jag passar tyvärr inte i sådana här klänningar. men det är verkligen jäääätte vackra. vart ska du gå och leta klänningar sen då?

  • Anonym (AlsoINlove)

    stormhelen: tycker att årets kollektion från Justin Alexander är såååååå fiiiiina! Väldigt mkt glamour möter vintage...värt att kika på iaf

  • stormhelen
    Anonym (AlsoINlove) skrev 2012-11-27 22:07:22 följande:
    stormhelen: tycker att årets kollektion från Justin Alexander är såååååå fiiiiina! Väldigt mkt glamour möter vintage...värt att kika på iaf
    Tack för tipset! det är välkommet. Solig

    Ja, de klänningarna är jätte fina, och de är lite i samma stil som de andra två jag visade bild på. ^^


    Ska bli så spännande och prova klänningar.

  • pulmonate

    Blir intresserad av vad ni ska göra "utöver det vanliga" när man har lite högre budget. Jag vet inte vad som räknas som en "vanlig" budget och vad som egentligen är lägre eller högre. Jag kände också att priset drog iväg trots att man drog in på vissa saker. Men vi hade bröllopet vi alltid drömt om. Vårt var egentligen inte så "dyrt" kanske? ca 100 000kr exkl. bröllopsresa till Australien, Hong Kong och Bangkok. 
    Vad gjorde vi som var "extra"?
    - Gifte oss i ett slott i Italien vid Gardasjön (vi bor här...inte i slottet, men i Italien ).
    - Hade middag i ett fort.
    - Egen-designad klänning.
    - 7 rätters middag för 88 personer.
    - öppen bar
    - Bussar åt alla gäster under dagen.
    Hur höll vi en ok budget?
    - Allt i Italien... mat och dryck betydligt billigare (och godare )
    - Fotografen är en vän och fotona blir en bröllopsgåva som vi får i Januari.
    - Klänningen uppsydd hos Milly Bridal.
    - Band egen bukett
    - Gjorde alla dekorationerna själv. 
    - Gjorde inbjudningskorten själv.  


  • stormhelen

    Idag har jag varit och provat bröllopsklänningar för första gången. Skrattande


    Ååååå vad kul det var!


    Har blivit lite klokare på vad jag gillar och inte gillar. Jag tckte tex inte om tyll vilket jag trodde innan att jag skulle göra, jag tyckte om satäng vilket jag trode att jag inte skulle göra, Spetts tyckte jag om (vilket var väntat, jag passade i en modell som jag inte väntat mig.


    Provade 6 klänningar, 2 av dem tyckte jag väldigt mycket om och vet inte riktigt vilken jag tyckte bäst om. Obestämd


    Ska kolla igen på fredag  tänkte jag i en annan butik och se om jag hittar några fler modeller jag tycker om.


    Om några veckor ska jag ta med mig mina tärnor som får ge sina inputs med vilken de gillar bäst, vilket kan vara bra då de kanske kan se det lite mera objektivt.


     

  • Pagnie
    stormhelen skrev 2012-12-04 18:15:26 följande:

    Idag har jag varit och provat bröllopsklänningar för första gången. Skrattande


    Ååååå vad kul det var!


    Har blivit lite klokare på vad jag gillar och inte gillar. Jag tckte tex inte om tyll vilket jag trodde innan att jag skulle göra, jag tyckte om satäng vilket jag trode att jag inte skulle göra, Spetts tyckte jag om (vilket var väntat, jag passade i en modell som jag inte väntat mig.


    Provade 6 klänningar, 2 av dem tyckte jag väldigt mycket om och vet inte riktigt vilken jag tyckte bäst om. Obestämd


    Ska kolla igen på fredag  tänkte jag i en annan butik och se om jag hittar några fler modeller jag tycker om.


    Om några veckor ska jag ta med mig mina tärnor som får ge sina inputs med vilken de gillar bäst, vilket kan vara bra då de kanske kan se det lite mera objektivt.


     


    åh vad roligt. är så avundsjuk jag vill också göra det där igen. Jag hatade också tyll i början för den första jag testade hade så där hård tyll men sen älskade jag det och det blev en tyll klänning. haha.
    men vad var det för modeller du gillade då?
  • stormhelen

    Här är den ena klänningen, det är en Pronovias (Berlin)...



    ...och så den andra som ochså är en Pronovias (Dalamo).



    Tycker om båda. Glad
  • stormhelen
    Pagnie skrev 2012-12-04 18:29:42 följande:
    åh vad roligt. är så avundsjuk jag vill också göra det där igen. Jag hatade också tyll i början för den första jag testade hade så där hård tyll men sen älskade jag det och det blev en tyll klänning. haha.
    men vad var det för modeller du gillade då?

    haha, ja man kan ju ändra sig om man hittar rätt klänning. =)


    Pagnie skrev 2012-12-04 18:31:14 följande:
    flickor har ni funderat på att försäkra ert bröllop?
    Kan man försäkra bröllop? Hmm, det viste jag inte. Vad är det försäkringen gäller?
  • Pagnie
    stormhelen skrev 2012-12-04 19:25:22 följande:

    haha, ja man kan ju ändra sig om man hittar rätt klänning. =)


    Pagnie skrev 2012-12-04 18:31:14 följande:
    flickor har ni funderat på att försäkra ert bröll
    Kan man försäkra bröllop? Hmm, det viste jag inte. Vad är det försäkringen gäller?

     


    ja men verkligen. tyckte dom var jättefina dina klänningar. hoppas du hittar the one snart så du inte behöver vela mellan två.

    det gäller det mesta förutom om någon säger nej. så sjukdom, skador, och sånt
Svar på tråden Vi med lite större budget...