• sagoslut

Vi med lite större budget...

Hej 

Jag är helt nu här men har under en tid läst i forumet men hittar inte riktigt rätt.
    Jag och min M2B planerar vårt  bröllop som kommer gå av stappeln nästa år. Så jag undrar om de är några mer därute som planerar ett större bröllop i slottsmiljö och har planerat med en större budget ca 150000- och upp?

mvh more is more 

• Svar på tråden Vi med lite större budget...
  • November2013

Här hör jag hemma... instämmer med föregående talare, kände mig inte heller hemma i "pysslandet". Kul att du ska gifta dig i stockholm Theodora =)

Vi planerar ett stockholmsbröllop och budgeten försöker vi hålla till 150 000kr men allt inom är 200 000kr är okej. Det är något man bara gör en gång så varför inte ;)

Klänningen är klar, lokal och kyrka bokad och även catering, otroligt skönt men oj va kul detta är =) 

• Ri 2013
    Chinchilli skrev 2012-10-17 19:40:01 följande:
    Gifter ni er på Hällsnäs? Det ligger ju så otroligt fint men lite off så det är nog bra (och snällt) att ni planerar transport för gästerna så alla kan pimpla vin :)

Det är fixat, enda frågetecknet är sminkös... Vem har du anlitat för det?

Åh har du redan fixat klänning, vad kul! Men var handlade du den? Ska ge mig ut på jakt om någon vecka men bröllopsaffärerna i gbg har ju fått sisådär betyg här på forumet... 
    Vilken fotograf ska ni ha? jag velar fortfarande med smink och hår, men har en liten lista med rekommendationer från folk här på BT, så ska kontakta olika och se vem som känns bäst...
    Klänningen köpte jag i en av de två affärerna på linnégatan (den närmast linneplatsen) som heter Johans högtidskläder. Bemötandet var jättedåligt när jag var där första gången (var en ung tjej) men andra gången var det en äldre kvinna som var mkt trevligare och hade bättre koll. Var i Kungsbacka också men det var bara bortkastad tid för de affärerna hade väldigt dåligt utbud. Jag kan tipsa dig om märket La Sposa som jag inhandlade, man känner skillnaden på kvalitén när man tar på sig deras klänningar.
    Vad roligt att du fortfarande har det framför dig! :)

Herat80: låter som en bra plan att bara njuta veckorna innan bröllopet!
  • Chinchilli
    Ri 2013 skrev 2012-10-18 14:12:19 följande:
    Vilken fotograf ska ni ha? jag velar fortfarande med smink och hår, men har en liten lista med rekommendationer från folk här på BT, så ska kontakta olika och se vem som känns bäst...
    Klänningen köpte jag i en av de två affärerna på linnégatan (den närmast linneplatsen) som heter Johans högtidskläder. Bemötandet var jättedåligt när jag var där första gången (var en ung tjej) men andra gången var det en äldre kvinna som var mkt trevligare och hade bättre koll. Var i Kungsbacka också men det var bara bortkastad tid för de affärerna hade väldigt dåligt utbud. Jag kan tipsa dig om märket La Sposa som jag inhandlade, man känner skillnaden på kvalitén när man tar på sig deras klänningar.
    Vad roligt att du fortfarande har det framför dig! :)

Herat80: låter som en bra plan att bara njuta veckorna innan bröllopet!
    Alexander Ehn heter han, det var fästmannens önskemål och när jag träffat honom och han visat bröllop han fotat var jag också nöjd med honom. Annars var jag lite inne på Johanna Torbjörnsson, väldigt fina bilder.

Usch ja, man är ju så kinkig när det kommer till hår och smink... Har dem hemsidor förslagen du fått? Är ju mycket lättare om man ser fler exempel på jobb dem gjort. Ha också kollat runt lite men de flesta tyckte jag hade mer reklamsminkningsbilder upplagda, svårt att få en känsla hur de skulle sminka en brud då. Jag vill ju inte ha 4 mm tjock eyeliner eller läppstift i två färger! 

Tack för tipset, tanken har nämligen slagit mig att åka till Kungsbacka, har läst positivt om en butik där, men då skippar jag det. Ska absolut kolla in la Sposa, vilken blev det för dig eller är det hemligt? :) Ja klännningsjakten känns som det mest spännande, men också mest skrämmande, tänk om man inte hittar någon!!! ghaaaa

Vi bokade hotell idag också, Hotell Post två nätter, kommer ni sova ute på Hällsnäs? 
  • Sofiiiz
    Theodora skrev 2012-10-18 00:11:45 följande:
    Åh äntligen en grupp jag känner mig hemma i. Att göra servettringar av toarullar och placeringshållare av kottar är inte min stil. Har saknat medlemmar som kanske uppskattar guldkanten i tillvaron och hellre njuter av sin bröllopsdag. Vår budget är ganska flytande så därför har jag inte räknat så noga än, men det blir nog inte mindre än 200.000 kr. Bara blommor kostar minst 30.40.000 kr om man vill ha till kyrkan och alla borden. Vi blir ca 90-100 personer. Letar lokal runt Sthlm, lutar åt något vid vatten. Funderar på att ha vigsel utomhus på själva feststället. Bröllop blir tidig sommar 2014, nästa sommar blir för ont om tid och mycket är redan bokat som vi tittat på. Jag tycker att klänning och ring är svårast. Det finns så mycket fint.
    Har inte en sån budget, kommer bara upp till 100. Men  tyckte de lät så roligt med " göra servettringar av toarullar och placeringhållare av kottar är inte min stil" hihi fick jag skratta lite på morgonen ;) hihi
  • aminis
    Sofiiiz skrev 2012-10-26 06:53:35 följande:
    Har inte en sån budget, kommer bara upp till 100. Men  tyckte de lät så roligt med " göra servettringar av toarullar och placeringhållare av kottar är inte min stil" hihi fick jag skratta lite på morgonen ;) hihi
    hahaha, känner precis samma sak, väldigt roligt skrivet. (och jag hör inte heller hemma i denna tråd, har som du "bara" 100 i budget). ha så kul ni med mer pengar! det blir säkert helt fantastiskt! *går tillbaka till mina trådar om pyssel*
  • GustavB

Om du inte hör hemma i denna tråd, varför då slösa energi på att gå in i den, läsa och sedan kommentera? Skapar enbart negativitet. 
    Vissa vill pyssla, greja och fixa själva, så de får det bröllop de vill ha/passar dom. Andra vill spendera pengar på att få sådant gjort så de slipper själva, så de får det bröllop de vill ha/passar dom.
    Förstår inte varför det ska vara som två olika läger där man försöker slänga in några bittra kommentarer.  

• L och J

Kan inte låta bli att lägga mig i.

Jag gillar inte heller att "pyssla" och vill absolut inte ha hemma gjorda saker på bröllopet!
    Men skulle heller inte lägga 200.000 på ett bröllop.

Alla prioriterar och tänker olika, och det är tråkigt om folk hoppar på varandra. Väldigt onödigt. 

Bra skrivet GustavB,

GustavB skrev 2012-11-06 12:17:15 följande:
    Om du inte hör hemma i denna tråd, varför då slösa energi på att gå in i den, läsa och sedan kommentera? Skapar enbart negativitet. 
    Vissa vill pyssla, greja och fixa själva, så de får det bröllop de vill ha/passar dom. Andra vill spendera pengar på att få sådant gjort så de slipper själva, så de får det bröllop de vill ha/passar dom.
    Förstår inte varför det ska vara som två olika läger där man försöker slänga in några bittra kommentarer.  

• L och J

Men du tror väl inte att allt folk vill slita och kämpa och vända på varenda krona?
    Alla har inte obegränsad budget, men folk vill ju självklart njuta av sin bröllopsdag??

Önskar er lycka till i planeringen, och ursäkta om jag hackar er tråd.

Theodora skrev 2012-10-18 00:11:45 följande:
    Har saknat medlemmar som kanske uppskattar guldkanten i tillvaron och hellre njuter av sin bröllopsdag. 
  • aminis

ber om ursäkt om någon tog illa upp, ville bara säga att det var roligt skrivet med "servettringar av toarullar och placeringshållare av kottar" och med det menar jag inte att det var dåligt på något vis - utan roligt. än en gång, förlåt så hemskt mycket om det orsakade er irritation, var bara nyfiken på hur ni som har tillgång till mer pengar planerar. men då vet jag att jag inte är välkommen här, all lycka till er.

• L och J

Ber också om ursäkt för att jag la mig i denna tråd. Hade inte ens med saken att göra.
    Tack och hej, lycka till brudar!  {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi med lite större budget...