Ri 2013 skrev 2012-10-18 14:12:19 följande:
Vilken fotograf ska ni ha? jag velar fortfarande med smink och hår, men har en liten lista med rekommendationer från folk här på BT, så ska kontakta olika och se vem som känns bäst...
Klänningen köpte jag i en av de två affärerna på linnégatan (den närmast linneplatsen) som heter Johans högtidskläder. Bemötandet var jättedåligt när jag var där första gången (var en ung tjej) men andra gången var det en äldre kvinna som var mkt trevligare och hade bättre koll. Var i Kungsbacka också men det var bara bortkastad tid för de affärerna hade väldigt dåligt utbud. Jag kan tipsa dig om märket La Sposa som jag inhandlade, man känner skillnaden på kvalitén när man tar på sig deras klänningar.
Vad roligt att du fortfarande har det framför dig! :)
Herat80: låter som en bra plan att bara njuta veckorna innan bröllopet!
Alexander Ehn heter han, det var fästmannens önskemål och när jag träffat honom och han visat bröllop han fotat var jag också nöjd med honom. Annars var jag lite inne på Johanna Torbjörnsson, väldigt fina bilder.
Usch ja, man är ju så kinkig när det kommer till hår och smink... Har dem hemsidor förslagen du fått? Är ju mycket lättare om man ser fler exempel på jobb dem gjort. Ha också kollat runt lite men de flesta tyckte jag hade mer reklamsminkningsbilder upplagda, svårt att få en känsla hur de skulle sminka en brud då. Jag vill ju inte ha 4 mm tjock eyeliner eller läppstift i två färger!
Tack för tipset, tanken har nämligen slagit mig att åka till Kungsbacka, har läst positivt om en butik där, men då skippar jag det. Ska absolut kolla in la Sposa, vilken blev det för dig eller är det hemligt? :) Ja klännningsjakten känns som det mest spännande, men också mest skrämmande, tänk om man inte hittar någon!!! ghaaaa
Vi bokade hotell idag också, Hotell Post två nätter, kommer ni sova ute på Hällsnäs?