Anonym (AlsoINlove) skrev 2012-11-14 18:13:11 följande:
Hihi! Ja...min förlovningsring kostade "bara 125.000 kr, från Tiffanys, och även vigselringarna kommer inhandlas där
Ville inte ha större en 1 carat, ska ju ha ringen varje dag, så vill ända ha något som inte är FÖR stort.
Oscarskyrkan är ju en så vacker kyrka! Har flera vänner som vigts där tidigare och varit nöjda.
Jag gissar att du valt den vackra och klassiska six prong fattningen från Tiffany, i platina? Flera i min umgängeskrets har just den fattningen och jag tröttnar aldrig på att se den. Tycker deras service är jättebra med gratis polering, rengöring av ringarna osv. Jag har alltid blivit bemött på ett så trevligt sätt i deras butiker världen över. Senaste gången jag var där blev jag bjuden på något att dricka och fick sitta i ett privat rum när jag provade ringar.
Kikade du på ringar hos Harry Winston också? Där provade jag en oval diamant som jag verkligen blev förtust i! Servicenivån var också extrairdinär och man var tvungen att skriva in sig i en bok innan man blev insläppt av vakten.
Har du bestämt dig vilken vigelsring du kommer kombinera din ring med än?
Jag lutar åt en vigselring med pyttesmå gula eller rosa diamanter. Bryr mig inte alls om ifall folk tror att det är safirer istället för diamanter.
Hur tänker ni alla när det gäller val av bröllopsresa? Sol och värme eller storstadssemester? Vi funderar starkt på Franska Polynesien i kombination med något annat land.