• sagoslut

Vi med lite större budget...

Hej 

Jag är helt nu här men har under en tid läst i forumet men hittar inte riktigt rätt.
    Jag och min M2B planerar vårt  bröllop som kommer gå av stappeln nästa år. Så jag undrar om de är några mer därute som planerar ett större bröllop i slottsmiljö och har planerat med en större budget ca 150000- och upp?

mvh more is more 

• Svar på tråden Vi med lite större budget...
  • Ri 2013

Hej! Vi kommer ha bröllopet på en herrgård, men planerar inom den budgeten. Var gifter ni er och hur många gäster blir ni? Vi gifter oss i gbg och än så länge är klänningen inhandlad så nästa steg blir att få ut save the date-korten...

• sagoslut

HEJ =)

Vi gifter oss i Stockholm, på ett slott inte så långt utanför. VI kommer ha ungefär 120 gäster. hittills är klänningen, hans kläder klara och inköpta. maten är "typ" bestämd, kyrkan är bokad men sen är resten kvar. När gifter ni er? Vi är ute i väldigt god tid men i stockholm måste man tyvärr vara det.  

• Pagnie

hej,

Vi gifter oss inte på ett slott utan vi har en restaurang men budgeten är i den klassen.
    Vi har det mesta klart faktiskt. Mina ringar ska inhandlas och hans kläder och sen ska trycksakerna fixas men annars är allt fixat :D

• sagoslut
    Pagnie skrev 2012-10-15 10:55:56 följande:
    hej,

Vi gifter oss inte på ett slott utan vi har en restaurang men budgeten är i den klassen.
    Vi har det mesta klart faktiskt. Mina ringar ska inhandlas och hans kläder och sen ska trycksakerna fixas men annars är allt fixat :D
    Va kul, vart och när ska ni gifta er? =)
  • nixteina

Hej!

Vi hamnar också där i budget. Gifter oss i Länna Kyrka utanför Norrtälje och har festen på Marholmen vid havet. Vi gifter oss den 8:e juni. Ska bli så himla kul!

Just nu kämpar vi med gästlistan då lokalen endast tar 85 och vi är väl egentligen snarare runt 95.

Vilket slott blir det, vilken herrgård och vilken restaurang? :)

Jag har beställt min ring och gjort ett utkast på inbjudan men resten är typ kvar hehe 

• Chinchilli

Här är en till som planerar att slösa lite. Vi hoppas hamna runt 150 000:- men det ser inte ljust ut haha.

Sen tillkommer ju bröllopsresorna på det...

Vi kommer vara ungefär 65-70 gäster och har bokat lokal, kyrka, fotograf, sen har vi inte beställt men dock bestämt hur det mesta ska se ut så som inbjudningskort, bordsdekoration etc.

Det närmaste på schemat är att hitta klänningen med stort K!

Planera bröllop är det roligaste som finns!

• Ri 2013

Herrgården heter Hällsnäs, 15 min utanför Göteborg. Vi gifter oss i slutet av juli.
    Håller med chinchilli -det här är riktigt kul! :)

• sagoslut

Va kul att vi börjar bli några stycken. 
     Vi ska gifta oss i september 2013 på Drottningholmsslott. Tycker planeringen och allt är hur kul som helst =)

• Chinchilli
    Ri 2013 skrev 2012-10-15 15:16:12 följande:
    Herrgården heter Hällsnäs, 15 min utanför Göteborg. Vi gifter oss i slutet av juli.
    Håller med chinchilli -det här är riktigt kul! :)
    Är du också göteborgare, vad kul :) Vi hade också Hällsnäs som alternativ men valde Villa Odinslund i Örgryte. Vi gifter oss en månad innan er, slutet av maj.

Alla: Förutom festen, vilken blir er största utgift? Ringen blir vår...
  • JossanKossan

Vi kommer också ha en lite större budget, i runda slängar satsar vi på 200 000 och kommer då ha ett bröllop med 100 gäster i herrgårdsmiljö. På något sätt har redan halva budgeten försvunnit i bara mat och lokal, så det känns lite "tajt" att få ihop allt annat. Känns helt sjukt att tänka så men klänning och ringar kommer äta upp en stor del av det som ät kvar, sen är det ännu blommor, frisör, kläder åt övriga sällskapet....

Svar på tråden Vi med lite större budget...