Chicita skrev 2012-10-01 09:41:27 följande:
Om du är duktig på handarbete daniiel så kan du lösa en del av dotterns julklappsproblem (och kanske några andras) genom att sticka eller virka härliga halsdukar i färger dom gillar.
En jätterosa halsduk med lite silvertrådar inlagt ibland kan ju vara en fin prinsessig present exempelvis
Nya sängkläder till docksängen (om hon har någon sådan) brukar också vara populärt, och både enkelt och billigt att göra om man har något gammalt påslakan som börjar bli lite slitet och ändå ska kasseras.
Hemgjord konfekt i en fin burk eller ask kan också vara en toppenpresent som inte kostar många slantar...
Dom två vi ska köpa presenter till i år kommer att få varsitt halsband (som vi köpte på Rhodos) med ett glashänge. Och sen blir det en sak till då dessa halsband var så väldigt billiga.
Bland annat har vi hittat en filt som är "omsydd" till en sorts poncho-mantel...
Den är fortfarande fyrkantig (eller tja rektangulär om man ska vara petnoga

) om man lägger ut den på ett bord eller någonstans.
Men från ena kortsidan är den uppklippt in till mitten där ett halshål är gjort.
Sen har dom satt i duffel-knappar så att man kan stänga igen den igen. Och sytt på fickor fram i samma tyg.
Superhärlig och en perfekt present till den frusne
Vad den andre ska få vet vi inte än. Men det kanske blir smink då hon älskar sånt...
Haha mja, nu är det så att jag redan har påbörjat en halsduk till dottern och maken. Till maken har jag sagt att det får bli hans födelsedagspresent (han fyller 13 oktober), men det blir nog svårt att få igenom samma sak med dottern eftersom hon redan valt färg och vet om det :P Tyvärr kan jag inget annat, sy kan jag väl visserligen, men det börjar vara tomt i tyglagret nu, samt idélagret :P
Vad kul det lät med ponchon där, smart idé att göra om en filt till något sådant :) Och halsbanden från Rhodos, det är kul att både ge och få sånt som är köpt tex utomlands tycker jag. Sånt som inte går att hitta på närmsta Glitter-butik tex.
Våra systrar är egentligen det svåraste, för båda dom köper ju allt de vill ha. Alltså i tex kläd, smyckes och sminkväg samt inredningsväg osv. Därför blir det så otroligt svårt att köpa något, speciellt när man inte har mkt att röra sig med. De har fått presentkort på Make up store och typ Gina tricot tidigare år, och det skulle väl funka i år också, i nödfall. Ska dock se om vi kan hitta någon pryl först.