• daniiel

Vad ger du i julklapp?

Nu är det oktober och hög tid att börja tänka på och planera inför julen hihi

Vad tänker ni ge era nära och kära i julklapp?

Dela gärna med er av era tips, idéer och tankar här. Jag vet då att jag definitivt tar emot tips! :)TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-01 12:42
    Behöver ni julklappstips, så får ni ju självklart skriva inlägg här nedan också och be om hjälp!

Förhoppningsvis ska vi kunna hjälpa varandra med julklappstips (även andra typer av presenter) här :)
  • Svar på tråden Vad ger du i julklapp?
  • daniiel

Eller öl kanske iofs.. har du Chicita, eller någon, tips där? :) Jag och maken dricker ju nästintill aldrig alkohol och har ingen koll på den fronten alls.

• Chicita
    daniiel skrev 2012-10-23 19:08:59 följande:
    Nä, egentligen inte. Han gillar väl whiskey, men det fick han i födelsedagspresent. Saken är den att vi är väl inte riktigt så tighta med honom att det känns naturligt att ge bort en middag till just honom. Jag och min syster är ju väldigt bra vänner, men vi umgås oftast bara vi två. Förutom vid fester, men då är det ju oftast många andra där/här också :P
    Det här var ju dyrare än ni tänkt er och ni bor ju inte i Stockholm vad jag vet heller.
    Annars kanske detta hade varit något för honom?
    http://www.stockholmbeer.se/index.php/info/biljetter

Men om han gillar whisky så kanske ni kan prata med något ställe (pub eller restaurang) där ni / dom bor och se om det kanske skulle gå att ordna en liten privat "provning" åt honom med några olika whiskysorter (typ 1-2 cl av dom olika sorterna) och eventuellt en öl som avslutning Glad 

Annars är Glencairn-glas populära hos whiskyfantaster.
    Och det finns hos Cervera mm men också på nätet om du googlar Glencairn.
    Kanske dina föräldrar eller din syster vill gå med och ni kan köpa ett 6-pack eller så kan han väl få ett glas helt enkelt. Kanske något att börja samla på Glad 
  • daniiel
    Chicita skrev 2012-10-23 19:17:13 följande:
    Vi gick ihop och gav honom en dyr och fin whiskey samt fina och dyra glas i födelsedagspresent åt honom i år, samt lite andra tillbehör, så håller mig nog helst ifrån whiskeyn till jul :P Min pappa är en stor whiskeyfantast, så vi gav honom fria händer där :)
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-10-23 19:24:11 följande:
    Vi gick ihop och gav honom en dyr och fin whiskey samt fina och dyra glas i födelsedagspresent åt honom i år, samt lite andra tillbehör, så håller mig nog helst ifrån whiskeyn till jul :P Min pappa är en stor whiskeyfantast, så vi gav honom fria händer där :)
    Aha... då var det ju sämre då...
    Kolla på typ teknikmagasinet eller något om dom har någon rolig grej som inte kostar skjortan 
  • daniiel
    Chicita skrev 2012-10-23 19:30:30 följande:
    Aha... då var det ju sämre då...
    Kolla på typ teknikmagasinet eller något om dom har någon rolig grej som inte kostar skjortan 
    Haha han fick faktiskt en nyckelring just därifrån förr julen, en "Punchline Keychain". Den kostade typ 70kr, perfekt! Idén om öl växer dock hos mig, ska se om jag kan hitta på något där :)
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-10-23 19:35:12 följande:
    Haha han fick faktiskt en nyckelring just därifrån förr julen, en "Punchline Keychain". Den kostade typ 70kr, perfekt! Idén om öl växer dock hos mig, ska se om jag kan hitta på något där :)
    Lycka till Glad
    Hoppas du har fått igång fantasin lite i alla fall även om jag inte kunde hitta på något riktigt bra 
  • married observer

Jag ska till en europeisk huvudstad på konferens i slutet av januari så jag tänkte eventuellt ge min man en weekendresa dit helgen innan konferensen. Det är en stad som ingen av oss varit i men som har väldigt mycket vi är intresserade av. Jag har inte berättat för min man om konferensen, så han vet ingenting. Han har annars flertalet fritidsintressen som han utövar aktivt så jag är inte ett dugg orolig att jag inte ska komma på något.

I övrigt har jag absolut noll julklappsidéer än så länge (det är ju faktiskt lång tid kvar, och jag har ett antal födelsedagspresenter som måste fixas först). Min bror och hans fru gav bröllopsporträtt till halva släkten första julen efter deras bröllop men det känns inte som min grej alls. Jag tror att jag kommer köra på ungefär samma saker som tidigare år: snygga varma sockar och pocketböcker. Till de vuxna alltså. Det behöver inte vara så himla märkvärdigt.

• Sara 120707
    Chicita skrev 2012-10-23 18:07:57 följande:
    Jag skriver privat istället så slipper vi ta upp tråden med hästprat Glad

Hehe, jag som precis tyckte att tråden blev intressant

Kanske dags att starta en "hästtråd" snart? Verkar finnas mycket hästmänniskor här inne...

• maxmamma
    Sara 120707 skrev 2012-10-24 13:30:32 följande:

Hehe, jag som precis tyckte att tråden blev intressant

Kanske dags att starta en "hästtråd" snart? Verkar finnas mycket hästmänniskor här inne...

du får gärna skriva om hästar till mig via min gästbok Glad
  • Soldemor

Maken går i pension i januari och jag tjänar inte överdrivet mycket även om det blir jag som har bästa lönen. Så istället för juklappar så åker vi till Kungälv några dagar efter jul, bor på hotell, åker in till Göteborg och myser så där lite allmänt. Även om jag är en paketfreak som älskar överraskningar så är detta den bästa lösningen för oss.

• daniiel
    Soldemor skrev 2012-10-24 16:48:07 följande:
    Maken går i pension i januari och jag tjänar inte överdrivet mycket även om det blir jag som har bästa lönen. Så istället för juklappar så åker vi till Kungälv några dagar efter jul, bor på hotell, åker in till Göteborg och myser så där lite allmänt. Även om jag är en paketfreak som älskar överraskningar så är detta den bästa lösningen för oss.
    Det låter väldigt mysigt :) Jag hoppas att ni kommer få det bra! Även jag är en paketfreak, men det där är ju en julklapp jag inte skulle tacka nej till och offra alla paket för :)
  • Soldemor

Fast när jag ser den nya mini Ipad som släpps nästa fredag så backar jag nog lite. Vi har talat länge om att skaffa någon sorts surfplatta och den verkar ju behändig...och så behöver jag ny telefon. Det blev lite jobbigt!

• Hoffsennanen Tottoplex

Jag letar med ljus och lyckta efter biljetter till Galenskaparna i Göteborg i julklapp till min sambo....Någon som sett någonstans där man kan köpa endast biljetter till föreställningen och inte hotell och grejer oxå?

• Chicita
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-10-30 21:04:04 följande:
    Där är allt slutsålt tyvärr! Så försöker hitta någon annan som också säljer
    Aha. då är det nog blocket eller liknande. Men då får du vara försiktig så du inte får pirat-biljetter.
Svar på tråden Vad ger du i julklapp?