daniiel skrev 2012-10-02 18:23:46 följande:
Haha ja, jag känner igen det där. Vi har kalas för vår dotter där våra familjer kommer och ett till kalas för alla kompisar ca 1 vecka före jul. Sedan har vi då själva julafton och då fyller ju makens syster år, så henne firar vi någon dag före eller efter. Julafton brukar vi turas om att ha hemma (min familj), i år är det våran tur, sedan firar vi jul med makens familj dagen efter. Min mormor fyller sen år 29 december, så då blir det att fira hos henne och efter det kommer nyårsafton då vi alltid är hemma. Det är fullt upp med allt och även om inte alla sakerna är hemma hos oss, så är det ändå mkt att ordna med.
Personliga presenter tycker jag också om, men det är svårt att hitta på något. Jag brukar göra korgar med lite ihop-plock. Min mamma har fått en med lite tidningar, filt, ljus, tofflor, vinglas och vin och liknande. Syster har fått med bra att ha saker till hemmet osv. Nu tryter dock idéerna lite kring just det. Speciellt när man inte har så mkt pengar att röra sig med.
Gulligt med halsbanden tycker jag:) Jag har själv ett halsband med ett hjärta där det står "Storasyster" och min syster har ett likadant där det står "Lillasyster" :)
Hembakat har vi faktiskt gett bort till våra mormor.
Köpte ett plastfat i guld för 19kr, slog sen in i cellofan. Vi gjorde söta marsipangrisar, pepparkakor med glasyr, lite kolor och sånt. Mkt uppskattat och billigt ;) O så tyckte dom det är kul när barnen varit med o gjort det.
Men nu kanske inte de är så kul till tjejer i 20 årsåldern ;)
Vad får de ungefär kosta?