• daniiel

Vad ger du i julklapp?

Nu är det oktober och hög tid att börja tänka på och planera inför julen hihi

Vad tänker ni ge era nära och kära i julklapp?

Dela gärna med er av era tips, idéer och tankar här. Jag vet då att jag definitivt tar emot tips! :)TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-01 12:42
    Behöver ni julklappstips, så får ni ju självklart skriva inlägg här nedan också och be om hjälp!

Förhoppningsvis ska vi kunna hjälpa varandra med julklappstips (även andra typer av presenter) här :)
  • Svar på tråden Vad ger du i julklapp?
  • Hoffsennanen Tottoplex

Åh älskar julen!!!!

• Chicita

Min kusins man har storlek 52 i skor.
    Han är i och för sig 2,16 lång också om jag inte minns helt fel på centimetrarna. Vet att han var längst i Sverige ett tag, men inte längre.
    Där var enda möjligheten att skaffa skor att specialbeställa dom från Danmark. Även många kläder behövde specialbeställas.

Tror jag hörde kusinen prata om någon hemsida eller affär som hette bigfoot eller något sånt där dom köpte strumpor och lite annat. Men det var många år sen jag pratade med min kusin och jag vet inte om det stället finns kvar... 

• Tilda93
    snowstars skrev 2012-10-13 14:38:29 följande:
    Tilda93: Min blivande har storlek 47 och det är inte det lättaste att hitta, så 51 måste ju vara jättesvårt! Värst tycker jag är när man ska köpa skor. Kedjorna har oftast bara upp till storlek 46, så han brukar få beställa på nätet. Just skor är ju lite besvärligt att skicka efter, tycker jag själv.
    Chicita skrev 2012-10-13 21:00:30 följande:
    Min kusins man har storlek 52 i skor.
    Han är i och för sig 2,16 lång också om jag inte minns helt fel på centimetrarna. Vet att han var längst i Sverige ett tag, men inte längre.
    Där var enda möjligheten att skaffa skor att specialbeställa dom från Danmark. Även många kläder behövde specialbeställas.

Tror jag hörde kusinen prata om någon hemsida eller affär som hette bigfoot eller något sånt där dom köpte strumpor och lite annat. Men det var många år sen jag pratade med min kusin och jag vet inte om det stället finns kvar... 
    Min sambo får gå in på kingsize.se och kolla ut skor och ta nummret på skorna och storleken. sen får han åka till ortopedtekniska i Jönköping, så får dem beställa skorna från Damnark och så kommer dem efter 3-4 veckor och så får han prova ut skorna där och så skickar dem tillbaka skorna till Danmark som han inte kan ha.
    Finskorna beställde han på sin 22 årsdag (10/8 - 12) och han har fortfarande inte fått dem... Så ska säga till honom att han får faktiskt ringa och fråga dem vart skorna har tagit vägen..
    Han är 194 cm och hans farbror är 204 cm och har 46 om jag inte minns fel.
    Sambons lille bror är kortare än min sambo men har 49-50 i skor..

Ska genast googla på Bigfoot ;)
  • MeaJ
    daniiel skrev 2012-10-01 12:36:42 följande:
    Våra systrar är egentligen det svåraste, för båda dom köper ju allt de vill ha. Alltså i tex kläd, smyckes och sminkväg samt inredningsväg osv. Därför blir det så otroligt svårt att köpa något, speciellt när man inte har mkt att röra sig med. De har fått presentkort på Make up store och typ Gina tricot tidigare år, och det skulle väl funka i år också, i nödfall. Ska dock se om vi kan hitta någon pryl först.
    Gillar dina systrar kaffe eller te?
    Jag vet inte om denna butik finns där du bor http://www.ktkh.se/
    Men dom har oändligt mycket olika tesorter och smaksatta kaffesorter.
    Det är en rolig present tycker jag, både att ge och få!

Annars ett bidrag till en spabehandling kanske kan vara något Glad
    Sommarbrud 2013
  • daniiel

Är det någon som har ett förslag på en liten symbolisk julklapp till min systers sambo? Han är 25år, jobbar som elektriker och är väldigt intresserad av bilar. Det får gärna ligga i prisklassen kring 100kr, helst mindre ;P

• daniiel
    MeaJ skrev 2012-10-14 09:52:52 följande:
    Tack för förslaget, det hade nog åtminstone min syster uppskattat :) Nu har jag dock bestämt mig för att dom ska få ett halsband var :)
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-10-23 11:31:56 följande:
    Är det någon som har ett förslag på en liten symbolisk julklapp till min systers sambo? Han är 25år, jobbar som elektriker och är väldigt intresserad av bilar. Det får gärna ligga i prisklassen kring 100kr, helst mindre ;P
    Varför inte helt enkelt en liten leksaksbil? Gärna rikigt plastig och så där "ettårssäker" liksom.
    Något att skratta åt helt enkelt, och så blir den riktiga presenten att komma och äta med er någon kväll (när han också får presenten). Alltså gemenskapen över en delad måltid. Det behöver inte vara någon dyr eller avancerad mat Glad 
  • snowstars
    daniiel skrev 2012-10-23 11:31:56 följande:
    En leksaksbil? :P Har vi faktiskt gett bort ibland, det brukar vara uppskattat om man hittar en modell som mottagaren gillar. Men det kanske är för dyrt.
  • Chicita

Makens lillebror (sladdis) var 7 år när maken fyllde 18. Och svärmor brukar berätta om hans kommentar när han fått veta att maken nu fick bestämma själv vad han gjorde med sina pengar...
    -Åh varför köper du inte lego för allt nu?

Så givetvis, när jag och maken träffats (och det var dags för "lillebror" att fylla 18) så fick han ett paket med lego av oss Flört 
    Det var väldigt uppskattat eftersom det blev en sån där rolig grej av det. Han har fortfarande inte öppnat själva lego-paketet även om han ju tog av pappret när han fick det Glad 
    Så han sparar det som en sån där nostalgi-sak...

• daniiel

Hehe mja, han är väl dock inte riktigt typen som skulle uppskatta eller förstå ett litet skämt på det sättet :P Då ska nog helst vara en modellbil av någon bil han gillar och han är mest intresserad av veteranbilar och det kan, tyvärr, snabbt bli lite för dyrt.

Svar på tråden Vad ger du i julklapp?