snowstars skrev 2012-10-13 14:38:29 följande:
Tilda93: Min blivande har storlek 47 och det är inte det lättaste att hitta, så 51 måste ju vara jättesvårt! Värst tycker jag är när man ska köpa skor. Kedjorna har oftast bara upp till storlek 46, så han brukar få beställa på nätet. Just skor är ju lite besvärligt att skicka efter, tycker jag själv.
Chicita skrev 2012-10-13 21:00:30 följande:
Min kusins man har storlek 52 i skor.
Han är i och för sig 2,16 lång också om jag inte minns helt fel på centimetrarna. Vet att han var längst i Sverige ett tag, men inte längre.
Där var enda möjligheten att skaffa skor att specialbeställa dom från Danmark. Även många kläder behövde specialbeställas.
Tror jag hörde kusinen prata om någon hemsida eller affär som hette bigfoot eller något sånt där dom köpte strumpor och lite annat. Men det var många år sen jag pratade med min kusin och jag vet inte om det stället finns kvar...
Min sambo får gå in på
kingsize.se och kolla ut skor och ta nummret på skorna och storleken. sen får han åka till ortopedtekniska i Jönköping, så får dem beställa skorna från Damnark och så kommer dem efter 3-4 veckor och så får han prova ut skorna där och så skickar dem tillbaka skorna till Danmark som han inte kan ha.
Finskorna beställde han på sin 22 årsdag (10/8 - 12) och han har fortfarande inte fått dem... Så ska säga till honom att han får faktiskt ringa och fråga dem vart skorna har tagit vägen..
Han är 194 cm och hans farbror är 204 cm och har 46 om jag inte minns fel.
Sambons lille bror är kortare än min sambo men har 49-50 i skor..
Ska genast googla på Bigfoot ;)